Zoekresultaat 11 - 13 van 13 resultaten

  • Zienswijze

    Soms heeft de gemeente een plan of neemt een besluit waar u het niet mee eens bent. U kunt dan uw mening geven. Deze mening heet zienswijze. U kunt uw zienswijze bijvoorbeeld indienen als iemand een monumentale boom wilt kappen en u het daar niet mee eens bent. Of misschien bent u het niet eens met een wijziging van het omgevingsplan van de gemeente.

    U kunt alleen een zienswijze indienen over ontwerpbesluiten en ontwerpplannen. Dit zijn plannen die nog niet goedgekeurd zijn. Via de gemeente website en huis-aan-huisbladen laten we weten dat er nieuwe plannen of besluiten zijn. We kunnen het besluit dan nog aanpassen.

    Uw mening kan worden overgenomen in het definitieve besluit. Maar dat hoeft niet. Verschillende mensen kunnen met het plan of besluit te maken krijgen. We kijken naar de verschillende belangen en nemen dan een beslissing.

  • Omgevingsoverleg

    Bij bouw- of verbouwplannen heeft u vaak voor een of meerdere onderdelen een omgevingsvergunning nodig. Ontdekken welke regels gelden voor uw plan en waar u een vergunning voor nodig heeft kan moeilijk zijn. Een omgevingsoverleg helpt hierbij. U vraagt een omgevingsoverleg online aan.

    Wat is een omgevingsoverleg?

    Het omgevingsoverleg is een procedure voor het stapsgewijs beoordelen van een plan dat afwijkt van bestaande regelgeving. Er wordt beoordeeld of het plan voldoet aan de belangrijkste regels. 
     
    Met een omgevingsoverleg komt u te weten:
    • met welke voorwaarden en regels u rekening moet houden
    • of uw plan kans maakt op toestemming om het plan uit te voeren
    • of u een vergunning moet aanvragen voor uw plan
    Soms is het nodig uw plan nog aan te passen voor u een vergunning kunt aanvragen en/of het plan kunt uitvoeren. Het omgevingsoverleg helpt hierbij.

  • Klacht over gemeente of zorgaanbieder

    Vindt u dat u niet netjes bent behandeld door de gemeente, een ambtenaar en/of een zorgaanbieder waarmee de gemeente een contract heeft? Dan kunt u online uw klacht indienen.

    U kunt een klacht indienen over de manier waarop de gemeente zich gedraagt. Bijvoorbeeld:

    • hoe u aangesproken bent
    • als u van het kastje naar de muur bent gestuurd
    • als er verkeerde informatie is verstrekt
    • als u onredelijk lang heeft moeten wachten op gevraagde informatie

    De klachtenfunctionarissen van de gemeente behandelen klachten over onbehoorlijk gedrag van de gemeente in de ruimste zin van woord.

    U kunt geen klacht indienen over de inhoud van een beslissing of over een melding (overlast) openbare ruimte. Ook schademeldingen vallen niet onder klachten.