Zoekresultaat 11 - 20 van 35 resultaten

  • Briefadres

    Heeft u geen woonadres? Bijvoorbeeld omdat u tijdelijk in het buitenland woont of omdat u in een zorginstelling of gevangenis verblijft? Dan kunt u een briefadres aanvragen bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u telefonisch een afspraak via ons KlantContactCentrum.

  • Bezwaar en beroep

    Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u bezwaar maken. Heeft u dat gedaan en bent u het niet eens met de beslissing over uw bezwaar? Dan kunt u in beroep gaan.

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. U maakt daarvoor eerst online een afspraak.

  • Vluchtelingenpaspoort

    Woont u in Nederland en heeft u niet de Nederlandse nationaliteit, maar wel een vluchtelingenstatus? Dan heeft u een vluchtelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Een vluchtelingenpaspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. U maakt daarvoor eerst online een afspraak.

  • Aangifte van geboorte

    Binnen 3 werkdagen geeft u de geboorte aan bij de gemeente. U kunt digitaal aangifte doen met uw DigiD.

  • Erkennen van een kind

    Als u niet getrouwd bent en u geen geregistreerd partnerschap heeft, dan heeft uw kind bij de geboorte wettelijk gezien alleen een moeder. Wilt u de wettelijke vader of duomoeder zijn? Dan moet u het kind erkennen. U hoeft niet de biologische vader te zijn. U regelt erkenning van een kind in het gemeentehuis. Daarvoor maakt u online een afspraak.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Duiven woont? Vraag dan een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) aan. Daar staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum op. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten. Een uittreksel BRP vraagt u online aan met DigiD. Het uittreksel sturen wij vervolgens binnen twee werkdagen per post naar u toe.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    Woont u in het buitenland en wilt u in Nederland gaan wonen? Dan moet u zich binnen 5 dagen na uw aankomst in Nederland inschrijven bij de gemeente. Dat doet u persoonlijk in het gemeentehuis. Voor het maken van een afspraak belt u met het KlantContactCentrum: (0316) 279 111.

  • Scheiding laten inschrijven

    Bent u zojuist gescheiden? Is uw huwelijk ontbonden? Uw partnerschap ontbonden of beƫindigd? Dan moet de uitspraak van de rechtbank (beschikking) binnen 6 maanden bij de gemeente zijn waar uw huwelijk of partnerschap is gesloten. Meestal regelt een advocaat dit voor u.

  • Nadeelcompensatie

    Lijdt u schade doordat er in de buurt van uw woning of bedrijf wordt gebouwd of het gebruik van een gebouw is gewijzigd? Is uw pand hierdoor minder waard geworden of loopt u inkomsten mis? En was de bouw of het gewijzigde gebruik eerst niet toegestaan en nu wel door een besluit of maatregel van de gemeente? Dan kunt u een verzoek om tegemoetkoming nadeelcompensatie (planschade) indienen bij de gemeente.