Zoekresultaat 11 - 20 van 21 resultaten

  • Afschrift burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen in uw leven vast in een officieel document, een akte. Elke akte blijft in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Een geboorteakte kunt u aanvragen in de gemeente waar u bent geboren.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Wilt u voor een bepaald beroep in aanmerking komen? Dan hebt u soms een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit is een verklaring van de gemeente dat u de Nederlandse nationaliteit hebt. Staat u bij ons ingeschreven? Vraag dit bewijs dan bij ons aan.

  • Verkoop of verhuur groenstrook

    Wilt u de groenstrook die grenst aan uw tuin kopen, huren of in bruikleen nemen? Lees eerst de informatie op deze pagina. Aanvragen kan via de knop.

  • Verklaring omtrent gedrag

    Een verklaring omtrent het gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen als u bijvoorbeeld gaat werken in de kinderopvang, het onderwijs of als taxichauffeur. U maakt hiervoor een afspraak nadat u het volledig ingevuld aanvraagformulier van de werkgever of instantie heeft ontvangen.

  • Trouwen of geregistreerd partnerschap

    Als u wilt trouwen of een geregistreerd partnerschap wilt aangaan, moet u vooraf aangifte doen bij de gemeente waar het plaats vindt. Deze aangifte doet u online vanaf een jaar tot uiterlijk twee weken vóór de datum van het trouwen of geregistreerd partnerschap.

  • Geslacht op geboorteakte wijzigen

    Iedereen van 16 jaar en ouder en in het bezit van een deskundigenverklaring kan het geslacht op hun geboorteakte laten aanpassen. Doe dit bij de gemeente waar u bent geboren. U kunt hierbij ook direct uw voornamen laten wijzigen. Wijziging van uw geslacht moet u persoonlijk aanvragen bij de afdeling Burgerzaken. Hiervoor maakt u een afspraak via onderstaand nummer.

  • Een identiteitskaart aanvragen of vernieuwen

    U kunt een identiteitskaart persoonlijk aanvragen aan de balie in het gemeentehuis. Voor het aanvragen in het gemeentehuis maakt u eerst een afspraak via de knop hieronder. U kunt ook telefonisch een afspraak maken via 0598 – 37 37 37. Uw nieuwe identiteitskaart kunt u na 5 werkdagen ophalen. Hiervoor hoeft u geen afspraak te maken.

  • Briefadres aanvragen of verlengen

    In sommige gevallen is het mogelijk om een briefadres aan te vragen. Dit is een adres waar uw post wordt bezorgd. Bijvoorbeeld wanneer u tijdelijk geen woonadres heeft, omdat u in een instelling woont. Denk aan jeugdzorg, gezondheidszorg, de gevangenis of een opvanghuis. Hier leest u hoe u een briefadres kunt aanvragen en wat u daarbij nodig heeft.

  • Adresonderzoek

    Denkt u dat er iemand op uw adres staat ingeschreven, maar er niet woont? Of denkt u dat op een adres meer personen verblijven dan staan ingeschreven? U kunt de gemeente dan vragen om een adresonderzoek op te starten via onderstaande knop. Het onderzoek duurt minimaal 3 maanden. Wij proberen dan uit te zoeken waar deze persoon woont en als het nodig is dan passen wij de basisregistratie personen (BRP) aan.

  • Kind erkennen

    U erkent een kind als u en de moeder niet getrouwd zijn of geen geregistreerd partnerschap hebben. U hoeft niet de biologische ouder te zijn. Een kind erkennen kan tijdens de zwangerschap, bij aangifte van de geboorte of op een later moment.