Zoekresultaat 11 - 18 van 18 resultaten

  • Handtekening, legalisatie

    Een legalisatie van een handtekening houdt in dat de burgemeester verklaart dat een handtekening op een bepaald document 'echt' is. De gemeente neemt dus geen enkele verantwoordelijkheid voor de inhoud van het document. De inhoud van het (door aanvrager opgestelde) document is dus niet belangrijk en...

  • Geboorte, aangifte

    Elk kind dat in Nederland wordt geboren moet binnen drie dagen aangegeven worden bij de gemeente waar het is geboren (Is de laatste dag een zaterdag, zondag of erkende feestdag;dan wordt de termijn  verlengd tot en met de eerstvolgende werkdag). Naamskeuze Ouders hebben bij aangifte van hun gezamenlijke...

  • Briefadres

    Een briefadres is alleen een administratief adres, u woont hier niet. Het is het adres van een familielid of kennis die er voor zorgt dat u post ontvangt van officiële instellingen. Bijvoorbeeld een oproep voor verkiezingen of post van de Belastingdienst. Deze persoon moet ervoor zorgen dat u de...

  • Beroepschrift indienen

    Termijn Rechtbank: 6 weken  Stuurt u een beroepschrift naar de rechtbank of het gerechtshof? Dan kunt u dat doen binnen zes weken na de beslissing (beschikking) op uw bewaar. De rechtbank neemt uw beroep in behandeling nadat u griffierecht heeft betaald. Hoger beroep Als u het niet eens bent met de...

  • Afschrift basisregistratie personen (BRP)

    Met een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) laat u zien dat u staat ingeschreven bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als een woningstichting hierom vraagt. Op een afschrift staat uw naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Ook andere gegevens zijn mogelijk. Geef...

  • Bewijs van in leven zijn (= attestatie de vita)

    Een pensioenfonds of uitkeringsinstantie kan vragen om een bewijs van in leven zijn(Ook wel genoemd Attestatie de vita). Hiermee bewijst u, dat u in leven bent op het moment dat u het bewijs komt afhalen. Dit uittreksel vraagt u persoonlijk aan bij de gemeente.

  • Verhuizing of adreswijziging doorgeven

    U moet zich laten inschrijven bij de gemeente waar u gaat wonen. Ook als u binnen de gemeente verhuist, moet u zich op het nieuwe adres laten inschrijven. Gaat u emigreren, dan moet u dit uiterlijk 5 dagen voor uw vertrek melden aan de gemeente. Verhuizing binnen de gemeente: gebruik afvalpas en...

  • Nederlandse identiteitskaart aanvragen

    Levertijd Het duurt ongeveer vijf werkdagen voordat u de identiteitskaart kunt ophalen. Dit komt doordat reisdocumenten op een centrale plaats in Nederland worden gemaakt. In het voorjaar is er vaak een grote drukte en kan de aanvraag langer duren. Houdt hier rekening mee! U kunt een SMS of email...