Zoekresultaat 11 - 20 van 26 resultaten

  • Bezwaar maken tegen besluit

    U kunt bezwaar maken als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente. Een besluit is bijvoorbeeld een bouwvergunning voor uw buren of het niet krijgen van een uitkering. Tegen een actie, zoals het opnieuw bestraten van een weg, kunt u geen bezwaar maken. Uw bezwaar moet binnen 6 weken na de bekendmaking van het besluit bij ons binnen zijn.

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid aanvragen

    Als u in het buitenland gaat trouwen kan het land u vragen om een verklaring van huwelijksbevoegdheid. Hierin staat dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen. Als u in Zandvoort staat ingeschreven of dit uw laatste woonplaats in Nederland was, kunt u de verklaring bij de centrale balie aanvragen. Hiervoor maakt u een afspraak.

  • Bewijs van in leven zijn

    Uw pensioenfonds of een andere instantie kan u vragen om een document dat bewijst dat u in leven bent. Dit vraagt u aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Bij ons komt u hiervoor op afspraak naar de centrale balie. U kunt ook zonder afspraak naar de centrale balie komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur. Het document krijgt u direct mee.

  • Paspoort

    Een paspoort vraagt u aan bij de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. U betaalt meteen bij het aanvragen. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Zandvoort ingeschreven staat. Op de verklaring staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Binnen 5 werkdagen na uw aanvraag ontvangt u het uittreksel met de post.

  • Trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan

    Wilt u in Zandvoort trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan? Het is verstandig om eerst te controleren of de door u gewilde datum en tijd nog beschikbaar zijn. Stuur ons een e-mail. Binnen 5 werkdagen nemen wij contact met u op.

  • Adresonderzoek

    U kunt ons vragen onderzoek te doen als er op uw adres iemand staat ingeschreven die er niet woont. Wij zoeken uit waar deze persoon verblijft, zodat we hem of haar kunnen uitschrijven van uw adres. Een adresonderzoek duurt ongeveer 3 maanden. Wij sturen u een brief als het onderzoek klaar is.

  • Briefadres

    Een briefadres is een adres waar u post ontvangt van officiële instanties maar waar u niet woont. Het is een tijdelijke oplossing voor als u geen vast woonadres hebt of in een instelling verblijft. De hoofdbewoner moet toestemming geven dat u dit adres gebruikt als briefadres. En ervoor zorgen dat u uw post ontvangt.

  • Verhuizing doorgeven

    U geeft uw nieuwe adres aan ons door als u naar of binnen de gemeente Zandvoort verhuist. Dit kan vanaf 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen erna. De adreswijziging gaat in op de verhuisdatum die u hebt doorgegeven. Wij sturen u een brief als we uw verhuizing in onze gegevens hebben verwerkt.

  • 2e paspoort

    Reist u veel voor zaken, uw beroep of privé? Dan kunt een 2e paspoort aanvragen. Voor de aanvraag komt u naar de centrale balie. Hiervoor maakt u een afspraak. Het nieuwe paspoort kunt u na 5 werkdagen ophalen. Ook hiervoor maakt u een afspraak. Wilt u zonder afspraak komen? Dat kan alleen op werkdagen van 8.30 tot 12.30 uur en op donderdagavond van 17.00 tot 20.00 uur.