Zoekresultaat 11 - 20 van 20 resultaten

  • Ontkenning vaderschap

    De akte voor de ontkenning van het vaderschap is een door de gemeente geregistreerde verklaring van de moeder, waarin zij ontkent dat haar overleden wettelijke echtgenoot de vader is van haar (pasgeboren) kind. Volgens de wet blijft uw overleden echtgenoot wettelijk de vader als hij binnen 306 dagen voor de geboorte van uw kind is overleden. Dat geldt ook als u inmiddels hertrouwd bent. Het ontkennen van het vaderschap kan plaatsvinden voor de geboorte van het kind, bij de geboorteaangifte of na de geboorte, maar moet wel gebeuren binnen een jaar na de geboorte van het kind. De ontkenning werkt terug tot de geboorte.

  • Afspraak maken

    Gastvrijheid en een goede dienstverlening zijn belangrijk voor de gemeente Tubbergen. U kunt daarom op afspraak terecht bij burgerzaken. Doordat met een afspraak vooraf bekend is waar u voor komt, wordt u meteen door de juiste medewerker geholpen op een tijdstip dat het u schikt.

  • Tweede paspoort

    Reist u voor uw beroep veel naar landen die met elkaar in conflict zijn. Of heeft u tijdelijk geen paspoort in verband met een visumaanvraag? Dan kunt u een tweede paspoort aanvragen. Een tweede paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een paspoort is 2 jaar geldig. Het is ook mogelijk om uw paspoort te laten bezorgen op een door u te kiezen adres.

  • Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een identiteitskaart voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een identiteitskaart 5 jaar geldig. Na 6 werkdagen kunt u het document persoonlijk afhalen of, tegen betaling, later bezorgen. Let op: ook kinderen moeten persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en bij het ophalen.

  • Bewijs van in leven zijn

    Vraagt uw pensioenfonds of een andere uitkerende instantie om een bewijs dat u in leven bent? Dan kunt u een bewijs van in leven zijn (attestatie de vita) aanvragen bij de gemeente waar u woont. U moet hier voor naar het gemeentehuis komen.

  • Paspoort aanvragen

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een paspoort 5 jaar geldig. Na 6 werkdagen kunt u het document persoonlijk afhalen of, tegen betaling, laten bezorgen. Let op: ook kinderen moeten persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en bij het ophalen.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    U kunt de gemeente verzoeken om niet zomaar uw gegevens geheim te houden. Het is niet mogelijk om voor alle instanties uw gegevens geheim te houden, maar u kunt de verstrekking van de gegevens wel beperken.

  • Verklaring Omtrent Gedrag (VOG)

    U hebt een Verklaring omtrent gedrag (VOG) bijvoorbeeld nodig als u gaat werken in de kinderopvang of het onderwijs, of voor het verkrijgen van een bepaalde vergunning. Als uw werkgever of de organisatie eHerkenning heeft, kunt u een VOG met DigiD aanvragen. Dat is sneller en goedkoper. Zonder eHerkenning moet u het aanvraagformulier downloaden, volledig invullen en naar het gemeentehuis komen. U kunt ook iemand machtigen om de VOG voor u aan te vragen.

  • Overlijden

    Meestal geeft de begrafenisondernemer bij de gemeente aan dat iemand is overleden. Maar als nabestaande kunt u ook zelf aangifte van overlijden doen. Dat doet u in het gemeentehuis als diegene in de gemeente Tubbergen is overleden. Aangifte van overlijden moet binnen 6 dagen na het overlijden worden gedaan.

  • Aankoop groen- of reststroken

    Op 10 november 2020 heeft de gemeenteraad het Kwaliteitsplan Openbaar Groen (KOG) vastgesteld. Hierdoor is het voor inwoners en bedrijven in bepaalde situaties mogelijk om gemeentelijke groen- of reststroken welke aan hun percelen grenzen, aan te kopen.