Zoekresultaat 11 - 20 van 34 resultaten

  • Naamgebruik

    Bent u gehuwd (geweest) of heeft u een partnerschap laten registreren? Dan mag u de naam van uw partner gebruiken. Het naamgebruik wordt geregistreerd in de Basisregistratie Personen (BRP). Uw eigen achternaam (meisjesnaam) blijft daarbij ongewijzigd. U kiest hoe u wordt aangeschreven. U kunt kiezen tussen uw eigen naam, de naam van uw (vroegere) partner of een combinatie daarvan. Het is altijd mogelijk om een wijziging door te geven.

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    De verklaring (of bewijs) van in leven zijn en de attestatie de vita zijn documenten waarin staat dat u in leven bent. Deze bewijzen kunt u nodig hebben bij een uitkering van een pensioenfonds of een verzekeringsmaatschappij.

  • Geregistreerd partnerschap

    Het aangaan van een geregistreerd partnerschap is een bijzondere gebeurtenis. De gemeente helpt u graag om hier een persoonlijke en onvergetelijke dag van te maken. Niet alleen paren uit Gemert-Bakel, maar ook van buiten de gemeente zijn van harte welkom!

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u binnen Gemert-Bakel of komt u hier wonen? Geef dan online uw verhuizing door. Doe dit maximaal vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen na uw verhuizing.

  • Registratie levenloos geboren kind

    Vanaf 4 februari 2019 kun je als vader of moeder van een levenloos geboren kind jouw kindje laten opnemen in de Basisregistratie Personen (BRP). Na registratie staat je kindje vermeld in jouw persoonslijst en is het ook terug te vinden op mijnoverheid.nl. Registratie gebeurt alleen op verzoek van de ouder(s), het is niet verplicht. Iedere ouder moet voor zichzelf een verzoek indienen.

  • Erkenning kind

    Als de ouders van een kind niet getrouwd zijn of geen geregistreerd partnerschap hebben gesloten, kan de vader of de moeder uit wie het kind niet is geboren (duomoeder) het kind erkennen. Hiervoor moet u een afspraak maken.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    Wilt u niet dat bedrijven uw persoonsgegevens kunnen opvragen uit de Basis Registratie Personen (voorheen GBA)? Dan kunt u een verzoek indienen om uw gegevens geheim te houden. Dit is gratis.

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Het bewijs van Nederlanderschap is een schriftelijk bewijs (uittreksel) van de gemeente dat u in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit. Dit kunt u nodig hebben bij sollicitatie naar bepaalde banen, voor het aanvragen van een nooddocument bij de Koninklijke Marechaussee of bij een echtscheiding. Het bewijs van Nederlanderschap wordt afgegeven in de vorm van een afschrift uit de Basisregistratie Personen (BRP).

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    Als u een voorwerp vindt en u weet niet wie de eigenaar is, bent u verplicht zo snel mogelijk aangifte te doen. Dit doet u bij de gemeente waar u het voorwerp hebt gevonden. U kunt het voorwerp bij u houden of in bewaring geven bij de gemeente. Als u iets verloren heeft , kunt u hiervan persoonlijk aangifte doen aan de balie of digitaal.

  • Naamswijziging

    Om uw achternaam (geslachtsnaam) te wijzigen, dient u een verzoek in bij het Ministerie van Veiligheid en Justitie (Dienst Justis). Over de wijziging van een voornaam beslist de rechter. Om de procedure te starten, moet u contact opnemen met een advocaat.