Zoekresultaat 11 - 20 van 21 resultaten

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Wilt u in een ander land trouwen? Dan heeft u soms een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig. In dit document staat dat u op dit moment niet getrouwd bent en dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen.

  • Echtscheiding / ontbinding geregistreerd partnerschap

    U moet binnen zes maanden na de uitspraak van een rechter de echtscheiding inschrijven bij de gemeente waar u bent getrouwd. U kunt ook uw advocaat vragen om dit te doen. De uitspraak wordt dan in het register van de burgerlijke stand ingeschreven. Na inschrijving bij de gemeente is de echtscheiding pas officieel.

  • Geboorteaangifte

    Is er bij u een baby geboren? Van harte gefeliciteerd! Geef de geboorte door bij de gemeente waar uw baby geboren is. Doe dit binnen 3 dagen! Dit kan via DigiD. Wilt u de geboorte toch liever persoonlijk aangeven? Maak dan hiervoor een afspraak. Zorg dat u een legitimatiebewijs van beide ouders meeneemt.

  • Uittreksels en afschriften

    U kunt een uittreksel of afschrift online aanvragen. Log in met DigiD en betaal direct met iDEAL. U ontvangt het uittreksel of afschrift dan binnen enkele dagen per post.

  • Zakenpaspoort

    Een zakenpaspoort is een reisdocument en een legitimatiebewijs voor mensen die veel reizen en een visum nodig hebben. Een zakenpaspoort is hetzelfde als een gewoon paspoort. U kunt met een zakenpaspoort naar alle landen reizen en het als identiteitsbewijs gebruiken. Het verschil met een gewoon paspoort is dat een zakenpaspoort meer pagina's heeft voor visa. Het aantal pagina's van een gewoon paspoort is dan niet genoeg voor alle stempels en visa.

  • Vertrek naar buitenland

    Als u zich voor langere tijd in het buitenland vestigt en u laat zich uitschrijven bij uw laatste woongemeente dan is er sprake van vertrek naar het buitenland. Voordat u vertrekt uit Nederland, geeft u uw vertrek (emigratie) door aan de gemeente.

  • Bewijs van in leven zijn

    U heeft een bewijs nodig waaruit blijkt dat u in leven bent. Voor bijvoorbeeld een uitkering van een pensioenfonds of een levensverzekeringsmaatschappij kan het nodig zijn dit bewijsstuk te overleggen. Vraagt een instantie in Nederland hier om? Dan kunt u een Bewijs van in leven zijn online aanvragen met DigiD. Bij de stappen die u hierbij doorloopt betaalt u de kosten direct via iDEAL. U ontvangt het uittreksel dan via de post.

  • Geheimhouding persoonsgegevens

    In de Basisadministratie Personen (BRP) staan de belangrijkste algemene persoonsgegevens (naam, geboorte, adres, huwelijk, kinderen, overlijden). U kunt de gemeente vragen uw gegevens uit de BRP niet aan bepaalde organisaties door te geven. Uw gegevens blijven dan geheim voor die organisaties. Geheimhouding is een recht van de inwoner. Wij voldoen daarom altijd aan uw verzoek.

  • Briefadres

    Het kan zijn dat u geen post kunt ontvangen omdat u tijdelijk geen vast woonadres hebt. U kunt dan een briefadres aanvragen bij de gemeente. Een briefadres is het adres van iemand met wie u afspreekt dat deze uw post ontvangt en aan u doorgeeft. Zo blijft u schriftelijk bereikbaar voor de gemeente en andere overheidsinstanties.

  • Geslachtswijziging aanvragen

    Wilt u het geslacht dat in uw geboorteakte staat wijzigen? Dan kunt u dit door de gemeente in uw geboorteakte laten aanpassen. Dit kan alleen in de gemeente waar u bent geboren. U kunt hierbij eventueel ook uw voornamen wijzigen.