Zoekresultaat 11 - 20 van 25 resultaten

  • Klacht indienen over de gemeente

    De Algemene wet bestuursrecht (Awb) en de gemeentelijk klachtenverordening regelen hoe u een klacht kunt indienen over de gemeente Oost Gelre. Daarin staat vermeld wat er met uw klacht gebeurt en waar u terecht kunt. De gemeente Oost Gelre wil klachten zoveel mogelijk op een informele manier oplossen.

  • Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Wilt u in een ander land trouwen? Dan heeft u soms een huwelijksbevoegdheidsverklaring nodig. In dit document staat dat u op dit moment niet getrouwd bent en dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen.

  • Echtscheiding / ontbinding geregistreerd partnerschap

    U moet binnen zes maanden na de uitspraak van een rechter de echtscheiding inschrijven bij de gemeente waar u bent getrouwd. U kunt ook uw advocaat vragen om dit te doen. De uitspraak wordt dan in het register van de burgerlijke stand ingeschreven. Na inschrijving bij de gemeente is de echtscheiding pas officieel.

  • Geboorteaangifte

    Is er bij u een baby geboren? Van harte gefeliciteerd! Geef de geboorte door bij de gemeente waar uw baby geboren is. Doe dit binnen 3 dagen! Dit kan via DigiD. Wilt u de geboorte toch liever persoonlijk aangeven? Maak dan hiervoor een afspraak. Zorg dat u een legitimatiebewijs van beide ouders meeneemt.

  • Wijzigen naamgebruik

    Bent u gehuwd, gehuwd geweest of heeft u een geregistreerd partner dan kunt u ervoor kiezen met de naam van uw echtgenoot/partner of uw eigen naam te worden aangeschreven. U dient daarvoor een verzoek bij ons in. De gemeente zal dan uw naamgebruik in de Basisregistratie Personen (BRP) aanpassen.

  • Uittreksels en afschriften

    U kunt een uittreksel of afschrift online aanvragen. Log in met DigiD en betaal direct met iDEAL. U ontvangt het uittreksel of afschrift dan binnen enkele dagen per post.

  • Automatische betaling belastingen

    Vraag een automatische incasso aan voor uw gemeentelijke belastingen en betaal in acht vaste termijnen. U kunt de machtiging altijd aanpassen of intrekken.

  • Zakenpaspoort

    Een zakenpaspoort is een reisdocument en een legitimatiebewijs voor mensen die veel reizen en een visum nodig hebben. Een zakenpaspoort is hetzelfde als een gewoon paspoort. U kunt met een zakenpaspoort naar alle landen reizen en het als identiteitsbewijs gebruiken. Het verschil met een gewoon paspoort is dat een zakenpaspoort meer pagina's heeft voor visa. Het aantal pagina's van een gewoon paspoort is dan niet genoeg voor alle stempels en visa.

  • Vertrek naar buitenland

    Als u zich voor langere tijd in het buitenland vestigt en u laat zich uitschrijven bij uw laatste woongemeente dan is er sprake van vertrek naar het buitenland. Voordat u vertrekt uit Nederland, geeft u uw vertrek (emigratie) door aan de gemeente.

  • Bewijs van in leven zijn

    U heeft een bewijs nodig waaruit blijkt dat u in leven bent. Voor bijvoorbeeld een uitkering van een pensioenfonds of een levensverzekeringsmaatschappij kan het nodig zijn dit bewijsstuk te overleggen. Vraagt een instantie in Nederland hier om? Dan kunt u een Bewijs van in leven zijn online aanvragen met DigiD. Bij de stappen die u hierbij doorloopt betaalt u de kosten direct via iDEAL. U ontvangt het uittreksel dan via de post.