Zoekresultaat 11 - 16 van 16 resultaten

  • Bezwaar tegen gemeentelijke belastingen

    Bent u het niet eens met een belastingaanslag of WOZ-beschikking van de gemeente? Dan kunt u hiertegen bezwaar maken. Het bezwaarschrift moet binnen zes weken na dagtekening van het aanslagbiljet of de WOZ-beschikking door u zijn verzonden. Als u na die zes weken bezwaar maakt, zal de gemeente uw bezwaarschrift 'niet-ontvankelijk' verklaren. Uw bezwaarschrift zal dan ambtshalve worden afgehandeld. Tegen een ambtshalve uitspraak is beroep niet mogelijk.

  • Adresonderzoek

    Heeft u het vermoeden dat een persoon nog op uw adres ingeschreven staat, terwijl hij of zij daar niet meer woont? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente. Ook als u werkt bij een instantie die gebruikmaakt van adresgegevens uit de basisregistratie personen en u twijfelt over de juistheid van deze gegevens, kunt u een adresonderzoek aanvragen. Na afloop van het onderzoek kan de gemeente twee dingen doen, namelijk de persoon of personen in kwestie: inschrijven op een nieuw adres; uitschrijven uit de basisregistratie personen. Dit kan gevolgen hebben voor het recht op voorzieningen van de overheid.

  • Automatische incasso gemeentelijke belastingen

    Als u de gemeente machtigt voor automatische incasso voor de gemeentelijke belastingen, wordt het totaalbedrag van het aanslagbiljet in bijbehorende termijnen afgeschreven van het rekeningnummer dat u heeft opgegeven. De data waarop de bedragen worden afgeschreven, staan op het aanslagbiljet vermeld. Aanvragen, intrekken of wijzigen Met bovenstaand digitaal formulier kunt u de automatische incasso: Aanvragen; Intrekken; Wijzigen: u kunt uw IBAN-rekeningnummer wijzigen. Deelname aan de automatische incassoregeling is niet mogelijk wanneer het totaalbedrag van een aanslagbiljet meer dan € 50.000 bedraagt.

  • Geboorteaangifte

    Is uw baby geboren? Dan moet u uw kind binnen drie dagen na de geboorte aangeven bij de gemeente waar het is geboren. Dit is gratis. Sinds 1 januari 2020 is het mogelijk om digitaal geboorteaangifte van uw kind te doen. Voor het doen van een digitale geboorteaangifte heeft u DigiD nodig. Kind met buitenlandse nationaliteit Heeft uw kind een buitenlandse nationaliteit? Dan gelden de regels uit het buitenlands recht. Deze zijn soms strenger. U moet de geboorte van uw kind aanmelden bij het consulaat van het thuisland. Pas dan kan uw kind een paspoort krijgen.

  • Huwelijk of geregistreerd partnerschap

    Als u wilt trouwen in de gemeente Westerveld vult u een melding voorgenomen huwelijk/geregistreerd partnerschap in. Dit stond vroeger bekend als in ondertrouw gaan. Tussen het moment van ontvangst van de melding en het huwelijk/geregistreerd partnerschap zelf moeten veertien dagen zitten. De melding is één jaar geldig, gerekend vanaf de datum van ontvangst door de ambtenaar van de burgerlijke stand. Overleg de datum eerst met afdeling Burgerzaken van uw huwelijksgemeente. Dit doet u om eventuele teleurstelling van een reeds volgeboekte datum te voorkomen.

  • Afschrift of uittreksel burgerlijke stand

    De gemeente legt belangrijke gebeurtenissen zoals een geboorte, huwelijk of overlijden vast in de registers van de burgerlijke stand. Heeft u een afschrift (volledige weergave van de feiten) of een uittreksel (beperkte inhoud) nodig voor bijvoorbeeld een pensioenverzekering of een nalatenschap? Dan kunt u die aanvragen bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. Let op: heeft bijvoorbeeld een geboorte plaatsgevonden in het ziekenhuis? Dan is er destijds aangifte gedaan in de gemeente waar het ziekenhuis staat. Daar blijft dan ook het geboorteregister. Dit geldt ook voor het huwelijks- en overlijdensregister. Die blijven in de gemeente waar het huwelijk of overlijden heeft plaatsgevonden.