Zoekresultaat 11 - 17 van 17 resultaten

  • Briefadres aanvragen

    Heeft u tijdelijk geen vast adres? Omdat u bijvoorbeeld tijdelijk in het buitenland of in een zorginstelling woont? Dan kunt u in sommige situaties een briefadres aanvragen. Een briefadres is een adres waar u uw post naartoe laat sturen. Zo kunt u belangrijke post van de overheid en andere organisaties ontvangen. Zo blijft u toch bereikbaar voor organisaties. Het briefadres…

  • Levenloos kindje registreren

    Het is voor ouders heel verdrietig als hun kind levenloos ter wereld komt. Wanneer het bestaan van het kind erkend wordt door een officiële registratie in de burgerlijke stand, kan het ouders hopelijk helpen bij de verwerking van hun verdriet. Het is mogelijk om uw levenloos geboren kind in de Basisregistratie Personen (BRP) te laten zetten. Dit gebeurt in de gemeente waar de ouders wonen.  

  • Echtscheiding of uit elkaar gaan

    Een echtscheiding regelt u via de rechtbank. Hiervoor heeft u een advocaat nodig. Het stoppen van uw geregistreerd partnerschap regelt u in de meeste gevallen via een notaris. Uw advocaat of notaris geeft uw scheiding door aan de gemeente. De gemeente past uw gegevens aan in de registers van de burgerlijke stand. Pas dan is uw echtscheiding definitief.

  • Verhuizing naar het buitenland doorgeven (emigratie)

    Gaat u voor langer dan 8 maanden of misschien zelfs definitief naar het buitenland? Dan schrijft u zich persoonlijk uit bij de gemeente Wageningen. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. Dit kan vanaf 4 weken voor vertrek tot op de dag van vertrek. Neem een geldig legitimatiebewijs mee. Als u korter dan 8 maanden naar het buitenland gaat, hoeft u dit niet te melden.

  • Verhuizing vanuit het buitenland naar Nederland doorgeven (immigratie)

    Komt u vanuit het buitenland in Wageningen wonen? En bent u hier minimaal 4 maanden? Dan moet u zich binnen 5 dagen persoonlijk inschrijven. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. Heeft u een partner en/of kinderen die meeverhuizen? Dan moeten zij met u meekomen naar de afspraak.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen of verlengen

    U vraagt een paspoort of identiteitskaart persoonlijk aan. Maak hiervoor een afspraak bij de balie Publiekszaken. U betaalt bij de aanvraag. Na 5 werkdagen kunt u het paspoort of de identiteitskaart zelf ophalen. Voor kinderen gelden speciale regels.

  • Handtekening legaliseren

    Als u bewijs nodig heeft dat de handtekening op een document van u is, dan kunt u die laten legaliseren. U zet dan uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel dat het uw handtekening is. Maak hiervoor een persoonlijke afspraak bij de balie Publiekszaken. Uw handtekening wordt gelijk gelegaliseerd. U krijgt het document dus meteen weer mee