Zoekresultaat 241 - 250 van 450 resultaten

  • Eerste inschrijving in Nederland in de BRP

    Verhuist u naar Nederland? Nederlanders die uit het buitenland komen, inclusief de Nederlanders uit Caribisch Nederland, die gedurende een periode van zes maanden tenminste vier maanden in Nederland gaan wonen, moeten zich verplicht inschrijven in de Basis Registratie Personen (BRP).

  • Nadeelcompensatie

    Het kan zijn dat u als particulier of ondernemer financiële of economische schade heeft door een besluit van de gemeente op het gebied van de ruimtelijke ordening of werkzaamheden aan riool of wegen. Uw huis wordt bijvoorbeeld minder waard of u loopt inkomen mis. U kunt dan misschien een vergoeding van deze schade krijgen. Dat heet nadeelcompensatie.

  • Automatische incasso

    Wilt u uw belastingaanslag automatisch en in termijnen betalen? Of wilt u iets wijzigen in de automatische incasso die u al heeft afgegeven? Dit kan digitaal. U kunt de automatische incasso ook digitaal stoppen.

  • Paspoort inwoner Breda

    Een paspoort vraagt u aan bij de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. U betaalt bij de aanvraag. U haalt het paspoort na 6 werkdagen persoonlijk af, tijdens openingstijden bij balie 10. Een afspraak is niet nodig.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een bewijs van goed gedrag. Werkgevers of instanties kunnen daar om vragen. Bijvoorbeeld als u in de kinderopvang of het onderwijs gaat werken.

  • Identiteitskaart voor kinderen onder de 12 jaar

    Bij de aanvraag van de identiteitskaart voor een kind onder de 12 jaar moet het kind (of de kinderen) altijd aanwezig zijn. Een identiteitskaart voor kinderen onder de 12 jaar is 5 jaar geldig.

  • Aangifte levenloos geboren kind

    Uw kind is levenloos geboren of heeft kort geleefd. Wij begrijpen deze verdrietige en zware tijd en daarom helpen wij u zo goed mogelijk om dit administratief te regelen. U doet hiervan aangifte in de gemeente waar uw kind is geboren. Heeft u (al eerder) aangifte gedaan maar is uw kind nog niet in de BRP geregistreerd? Dan kan dit alsnog, wanneer u maar wilt.

  • Buitenlandse documenten registreren

    Hebt u een document van een gebeurtenis die in het buitenland heeft plaatsgevonden? Zoals een huwelijk, overlijden, geboorte, echtscheiding, erkenning of adoptie? Dan moet u dat document bij de gemeente laten registreren. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Informatieverzoek basisregistratie personen voor derden

    Op het afschrift staan naam, geboortedatum, geboorteplaats en adres. Ook andere gegevens zijn mogelijk. Geef daarom duidelijk op het formulier aan wat en waarvoor u het nodig heeft. De staat van Inlichtingen geeft informatie over wie de erfgenamen zijn van een persoon die overleden is.  In het formulier...

  • Afspraak bij de gemeente

    Komt u bij de gemeente Emmen aan de balie, dan heeft u bijna altijd een afspraak nodig voor. De balies van Burgerzaken, Belastingen, Vergunningen en Schulddienstverlening zijn alleen op afspraak open. Zo wordt u altijd snel geholpen op de afgesproken afspraaktijd. U maakt de afspraak makkelijk online.