Zoekresultaat 21 - 30 van 34 resultaten

  • Klacht over de gemeente

    Niet tevreden? Bent u van mening dat u niet correct bent behandeld door de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen. Voor het indienen van klachten is er een klachtenregeling. In eerste instantie zal de gemeente proberen in onderling overleg met u tot een oplossing te komen. Een goed gesprek werkt meestal verhelderend en leidt vaak tot wederzijds begrip. Wanneer echter…

  • Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat een inwoner volgens de Basisregistratie Personen (BRP) in leven is. Zo’n bewijs kan nodig zijn voor bijvoorbeeld een uitkering van een pensioenfonds of een levensverzekering. U kunt de aanvraag alleen persoonlijk doen. Een attestatie de vita moet u aanvragen in de gemeente waar u woont en ingeschreven staat. De attestatie de vita…

  • Geboorteaangifte

    U moet binnen 3 dagen na de bevalling aangifte doen in de gemeente waar het kind is geboren. De geboortedag zelf telt niet mee. De vader, moeder of iemand anders die bij de geboorte aanwezig was, mag aangifte doen. Vergeet u niet een afspraak te maken? Digitaal aangifte doen U kunt ook digitaal geboorteaangifte doen. Voor het digitaal aangeven van…

  • Restgroen

    Wegens een achterstand van de restgroenaanvragen is het op dit moment niet mogelijk om nieuwe aanvragen te doen. De behandeling van lopende aanvragen duurt langer dan normaal. Houd rekening met een vertraging van enkele maanden. Wilt u een gemeentelijke groenstrook kopen en uw tuin uitbreiden? Of heeft u gemeentegrond in gebruik en is dit niet bekend bij de gemeente? Op…

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan en haalt u persoonlijk op bij de gemeente. Ook kinderen moeten zelf komen bij het aanvragen en ophalen van hun identiteitsbewijs. Standaard ligt de identiteitskaart na 5 werkdagen klaar. Iedereen vanaf 14 jaar moet zich kunnen legitimeren. Paspoort nodig bij reizen naar het VK vanaf 1 oktober 2021 Als gevolg van de Brexit kan…

  • Geregistreerd partnerschap omzetting in huwelijk

    Wilt u uw geregistreerd partnerschap omzetten in een huwelijk? Dit kunt u in elke gemeente regelen. U heeft geen getuigen nodig. U kunt kiezen hoe u uw partnerschap wilt omzetten: met of zonder ceremonie. Bel voor een afspraak.

  • Registratie levenloos geboren kind

    Sinds 4 februari 2019 kunt u uw levenloos geboren kind laten registeren in de basisregistratie personen (BRP). Hiervoor heeft u wel documenten nodig, waaruit blijkt dat uw kind levenloos geboren is. Bijvoorbeeld een geboorteakte (levenloos) of een akte van een levenloos geboren kind. Een verzoek tot registratie moet persoonlijk gebeuren. Ouders moeten dus allebei een verzoek doen. Het verzoek kunt…

  • Opvang zwervende dieren

    De gemeente is verantwoordelijk voor de opvang van zwerfdieren. Dit zijn zwervende dieren waarvan het vermoeden bestaat dat ze een eigenaar hebben.  Deze dieren kunnen in de vrije natuur niet overleven.  Ziet u een zwerfdier? Meld dit dan bij Stichting Dierenhulp  Dierenambulance Tiel, tijdens kantooruren bereikbaar op telefoonnummer 0344 - 627 071. Als u een gewond dier vindt, meldt u dit via…

  • Bewoner uitschrijven van uw adres

    Wilt u dat iemand die niet meer op uw adres woont wordt uitgeschreven? Bijvoorbeeld omdat u steeds post krijgt voor oude bewoners of omdat iemand zich weigert uit te schrijven? Dan kunt u de gemeente schriftelijk vragen een adresonderzoek te starten.

  • Trouwen en geregistreerd partnerschap

    De gemeente Buren is een prachtige gemeente om te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan. We hebben verschillende mooie locaties. Natuurlijk kunt u in onze gemeente ook zelf een locatie uitkiezen. U kunt dan denken aan een restaurant of bijvoorbeeld in uw eigen huis. Voor de leesbaarheid hebben we het verder over trouwen. U kunt hier ook "geregistreerd…