Zoekresultaat 21 - 24 van 24 resultaten

  • Briefadres aanvragen of verlengen

    In sommige gevallen is het mogelijk om een briefadres aan te vragen. Dit is een adres waar uw post wordt bezorgd. Bijvoorbeeld wanneer u tijdelijk geen woonadres heeft, omdat u in een instelling woont. Denk aan jeugdzorg, gezondheidszorg, de gevangenis of een opvanghuis. Hier leest u hoe u een briefadres kunt aanvragen en wat u daarbij nodig heeft.

  • Adresonderzoek

    Denkt u dat er iemand op uw adres staat ingeschreven, maar er niet woont? Of denkt u dat op een adres meer personen verblijven dan staan ingeschreven? U kunt de gemeente dan vragen om een adresonderzoek op te starten via onderstaande knop. Het onderzoek duurt minimaal 3 maanden. Wij proberen dan uit te zoeken waar deze persoon woont en als het nodig is dan passen wij de basisregistratie personen (BRP) aan.

  • Klacht indienen

    Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief, of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? Of bent u over iets anders niet tevreden? Neem dan contact op met Marijke Talsma, onze klachtencoördinator.

  • Naamgebruik

    U gaat trouwen, partnerschap sluiten of scheiden en wilt het gebruik van uw achternaam veranderen. Dat kan. Maar uw officiële achternaam (de geslachtsnaam waarmee u bent geboren) blijft hetzelfde, die houdt u altijd.