Zoekresultaat 21 - 25 van 25 resultaten

  • Klacht over behandeling gemeente

    Bent u niet tevreden over hoe u bent behandeld door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen of verkeerd antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen. Wilt u liever eerst persoonlijk contact met de klachtbehandelaar, neem dan contact op via telefoonnummer 14 070 en vraag naar de gemeentelijke klachtbehandelaar.

  • Reisdocument kwijt of gestolen

    Is uw paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen? U kunt de vermissing digitaal melden met DigiD. Daarna maakt u een afspraak voor het aanvragen van een nieuw document. Bij diefstal, zakkenrollerij, overval en ander misdrijven is het verstandig ook aangifte van dit misdrijf te doen bij de politie.

  • Erkennen kind

    Bent u niet getrouwd en heeft u geen geregistreerd partnerschap? Dan heeft uw kind bij de geboorte wettelijk gezien alleen een moeder. Als u de wettelijke vader of duomoeder wilt zijn, dan moet u het kind erkennen. Dat kan voor of na de geboorte. U kunt het kind ook erkennen als u niet de biologische ouder bent. Erkennen is gratis. Per 1 januari 2023 hoeft het gezag bij erkenning niet meer afzonderlijk aangevraagd te worden.

  • Uittreksel burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van een geboorte, huwelijk, partnerschap, echtscheiding of overlijden? Dan kunt een kopie van de officiƫle akte aanvragen via DigiD. Dat doet u bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden. U krijgt het uittreksel binnen 8 werkdagen per post thuisgestuurd.

  • Legaliseren handtekening

    Moet u aantonen dat uw handtekening op een document echt van u is? Dan kunt u deze laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt dat dit dezelfde handtekening is als op uw identiteitsbewijs.