Zoekresultaat 21 - 30 van 40 resultaten

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Soms moet u bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Daarvoor vraagt u een bewijs van Nederlanderschap aan. Dit doet u bij de gemeente waar u bent ingeschreven.

  • Briefadres aanvragen

    U kunt uw post tijdelijk ontvangen op een ander adres dan waar u verblijft. Bijvoorbeeld omdat u geen woning heeft. U vraagt het gebruik van een briefadres aan bij de gemeente waar het briefadres is.

  • Verhuizen naar het buitenland

    Woont u in Nederland en verhuist u naar een ander land? U meldt dit bij de gemeente als u in een periode van 1 jaar langer dan 8 maanden naar een ander land gaat.

  • Paspoort

    Vraag een paspoort aan bij de gemeente waarin u woont. Wilt u een paspoort aanvragen in de gemeente Borger-Odoorn? Maak dan online een afspraak voor het aanvragen van het reisdocument. Bij de afspraak moet u zelf aanwezig zijn. Na 5 werkdagen kunt u het reisdocument ophalen.

  • Bewijs van leven

    Instanties kunnen vragen om een schriftelijk bewijs dat u nog leeft. Dit heet een bewijs van in leven zijn of een 'attestatie de vita'. U vraagt deze documenten aan bij de gemeente waarin u woont of verblijft.

  • Paspoort voor vreemdelingen of vluchtelingen

    Een vluchtelingen- of vreemdelingenpaspoort is voor mensen die in Nederland wonen, maar hier niet vandaan komen. Vraag het paspoort persoonlijk aan in de gemeente waarin u woont.

  • Achternaam kind kiezen

    Als ouders mag u kiezen welke achternaam uw eerste kind krijgt: die van u of van uw partner. Dit kunt u regelen voordat uw kindje geboren is. Deze achternaam geeft u aan ons door.

  • Automatische incasso

    U bepaalt zelf hoe u de gemeentelijke belastingen wilt betalen. Met een automatische incasso betaalt u uw belasting in meerdere termijnen. Een machtiging tot automatische incasso is een doorlopende machtiging en wordt ieder jaar automatisch verlengd. U hoeft een machtiging dus niet elk jaar opnieuw aan te vragen.

  • Identiteitskaart

    Met een identiteitskaart kunt u door bijna heel Europa reizen. Een identiteitskaart is ook een legitimatiebewijs. Deze moet u bijvoorbeeld aan de politie laten zien als die daarom vraagt. Wilt u een identiteitskaart aanvragen? Maak dan online een afspraak voor het aanvragen van het reisdocument.

  • Klacht over de gemeente

    Bent u niet goed behandeld door een van onze medewerkers? Dan kunt u een klacht bij ons indienen.

    Heeft u een klacht over de openbare ruimte? Zoals een stoeptegel die los ligt? Of een fietspad waar het onveilig is? Dan kunt u dit melden via een melding openbare ruimte.