Zoekresultaat 21 - 27 van 27 resultaten

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    In bijzondere gevallen worden de gegevens ook verstrekt aan andere instanties die niets met de overheid te maken hebben. Wilt u dit laatste liever niet, dan kunt u bij de gemeente een verzoek indienen om niet al uw gegevens aan deze derden te verstrekken.

  • Verhuizing doorgeven

    Gaat u verhuizen binnen de gemeente, naar een andere gemeente of naar het buitenland? Vergeet dan niet uw verhuizing door te geven. Dat kan 4 weken voor de verhuizing tot 5 dagen na de verhuizing. U kunt de verhuizing digitaal doorgeven, per post of met een afspraak in het gemeentehuis.

    De gemeente geeft de adreswijziging door aan instanties zoals de belastingdienst, Sociale Verzekeringsbank en pensioenfondsen.

  • Uittreksel BRP (basis registratie personen)

    Op een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) staan persoonsgegevens, zoals uw naam en huidige adres. U vraagt het uittreksel aan bij de gemeente waarin u woont.

  • Uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen

    Een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand is een schriftelijk bewijs van bijvoorbeeld een geboorte of huwelijk. U vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis was.

  • Een kind erkennen en naam kiezen

    Als u niet automatisch de wettelijk ouder van een kind bent, kunt u een kind erkennen. U kunt dan ook kiezen welke achternaam het kind krijgt. U gaat hiervoor persoonlijk langs bij de gemeente.

  • Briefadres aanvragen

    Een briefadres is het adres van een bekende die de post voor u in ontvangst neemt. Overheidsinstellingen sturen uw post naar dit adres. De ontvanger zorgt ervoor dat de post bij u terechtkomt. U kunt een briefadres gebruiken als u geen woonadres heeft of verblijft in een instelling

  • Vertrekken uit Nederland (emigreren)

    Woont u in Nederland en verhuist u naar een ander land? U meldt dit bij de gemeente als u in een periode van 1 jaar langer dan 8 maanden naar een ander land gaat.