Zoekresultaat 21 - 30 van 198 resultaten

  • Inkomsten doorgeven

    U levert uw inkomstenspecificatie in, meteen als u deze krijgt. Het is belangrijk dat u dit altijd direct doet. U krijgt dan op tijd uw uitkering. Krijgt u uw loonstrook later dan de betaaldatum van de uitkering? Dan schatten wij uw inkomen en levert u uw loonstrook later in.

    Levert u geen inkomstenspecificatie of loonstrook in? Dan kunt u geen uitkering ontvangen, omdat de gemeente dan niet weet hoe hoog de uitkering moet zijn.

    Wat moet u doorgeven?

    • de loonstrook van uw werkgever
    • de specificatie van de uitkering die u van UWV ontvangt
    • de specificatie van uw pensioenuitkering
    • inkomsten uit zelfstandig bedrijf
    • ontvangen alimentatie
    • overige inkomsten

    Gaat u werken en weet u nog niet hoeveel u gaat verdienen? Bel dan met uw klantmanager. U kunt dan samen een schatting maken van uw inkomsten.

  • Melding incidentele festiviteit

    Als bedrijf of vereniging moet u voldoen aan de licht en- geluidsnormen en tijden van het Besluit activiteit leefomgeving. Organiseert u een activiteit waarbij u deze licht of- geluidsnormen overschrijdt, dan kunt u een melding incidentele festiviteit doen. Met deze melding kunt u één dag beschikken over ruimere verlichtingstijden of geluidsnormen.

    Met de melding incidentele festiviteit kunt u ruimere verlichtingstijden of een ruimere geluidsnorm van maximaal 75 dB(A) krijgen. Door het doen van de melding voor een ruimere geluidnorm kunt u niet onbeperkt geluid produceren. De ruimere geluidsnorm is alleen van toepassing op het bebouwde gedeelte van een inrichting (binnen). De geluidsnorm geldt dus niet op een het terras, of andere plekken buiten.

    Wilt u ten tijde van de melding incidentele festiviteit langer geopend zijn dan de reguliere sluitingstijden, dan moet u hiervoor afzonderlijk een tijdelijke afwijking sluitingsuur aanvragen.

  • Stemmen in andere gemeente voor verkiezingen

    Bij de verkiezingen voor het Europees Parlement op 6 juni 2024 mag u ook in een andere gemeente stemmen dan gemeente Aalsmeer. Bijvoorbeeld in de gemeente waar u werkt. Hiervoor heeft u een kiezerspas nodig.

  • Aalsmeerpas

    Een dagje uit kost soms veel geld. Heeft u weinig geld? En wilt u wel leuke dingen doen? Dan komen u en uw inwonende kinderen tot 18 jaar misschien in aanmerking voor de Aalsmeerpas. Met de Aalsmeerpas krijgt u korting op allerlei culturele en sociale activiteiten. Zo kunt u genieten van alle voordelen in en rond Aalsmeer. Op de website van de Aalsmeerpas kunt u alle kortingen en de acties zien.

    Aanbod

    Op de website van de Aalsmeerpas ziet u waar u de pas kunt gebruiken. Daar staan ook de kortingen en acties.

    Bekijk de video 'Niets extra's? Niets om je voor te schamen':

  • Trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan in Aalsmeer

    Als u gaat trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaat, meldt u uw plannen bij de gemeente waar u de ceremonie wilt laten plaatsvinden. U kunt dit online melden wanneer de datum van uw huwelijk of geregistreerd partnerschap bekend is. U kiest dan ook tussen verschillende ceremonies.

    Overeenkomsten en verschillen

    Tussen trouwen en een geregistreerd partnerschap zitten een aantal overeenkomsten en verschillen.

    Overeenkomsten

    • Binnen een huwelijk en een geregistreerd partnerschap gelden in Nederland dezelfde rechten en plichten.
    • Op de dag van de ceremonie is de gang van zaken hetzelfde.
    • De kosten zijn hetzelfde.

    Verschillen

    • Bij de huwelijksceremonie moet u het ja-woord aan elkaar geven. Bij een geregistreerd partnerschap is dit niet verplicht.
    • Het huwelijk wordt wereldwijd erkend. Een geregistreerd partnerschap wordt niet in alle landen geaccepteerd.

    Verschillende ceremonies

    Kosteloos huwelijk/geregistreerd partnerschap

    • Minstens één van de partners woont in de gemeente Aalsmeer.
    • De huwelijksvoltrekking of de registratie van het partnerschap vindt plaats in de spreekkamer van de burgerlijke stand.
    • De ceremonie is om 09.00 uur. U dient tien minuten vooraf aanwezig zijn, om 08.50 uur.
    • De duur van de ceremonie is maximaal tien minuten.
    • Er is geen toespraak van de ambtenaar van de burgerlijke stand (ABS).
    • U zorgt voor twee getuigen. De namen en kopieën van identiteitsbewijzen van de getuigen levert u uiterlijk twee weken voor de voltrekking in bij de burgerlijke stand.
    • Er zijn naast het bruidspaar, de twee getuigen en de ambtenaar van de burgerlijke stand geen andere aanwezigen bij de ceremonie.
    • Er mogen bij de ceremonie geen filmopnames worden gemaakt.
    • U kunt een trouwboekje of partnerschapsboekje aanschaffen als u dat wilt. Kijk voor meer informatie onder ‘Kosten’.
    • De ceremonie is kosteloos.
    • Bij niet tijdig verschijnen van de partijen of bij annuleren, kunt u geen nieuwe afspraak maken voor een kosteloze voltrekking in Aalsmeer. Ook kunt u de datum niet verzetten.
    • De partners en de getuigen dienen de Nederlandse taal machtig te zijn.

    Budget huwelijk/geregistreerd partnerschap

    • Minstens één van de partners woont in de gemeente Aalsmeer.
    • De huwelijksvoltrekking of de registratie van het partnerschap vindt plaats in de trouwzaal.
    • De ceremonie is om 09.15 uur. U dient tien minuten vooraf aanwezig zijn, om 09.05 uur.
    • De duur van de ceremonie is maximaal vijftien minuten.
    • Er is geen toespraak van de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS/trouwambtenaar).
    • U zorgt voor minstens twee en maximaal vier getuigen. De namen en kopieën van identiteitsbewijzen van de getuigen levert u uiterlijk twee weken voor de voltrekking in bij de burgerlijke stand.
    • Naast het bruidspaar en de buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand mogen maximaal tien andere gasten bij de ceremonie aanwezig zijn.
    • U kunt een trouwboekje of partnerschapsboekje aanschaffen als u dat wilt. Kijk voor meer informatie onder ‘Kosten’.
    • Bij niet tijdig verschijnen van de partijen of bij annuleren, kunt u geen nieuwe afspraak maken voor een budget voltrekking. Ook kunt u de datum niet verzetten.
    • De partners en de getuigen dienen de Nederlandse taal machtig te zijn.

    Regulier huwelijk/geregistreerd partnerschap

    • Deze ceremonie is mogelijk van maandag tot en met vrijdag in de trouwzaal van het raadhuis.
    • U kunt ook een zelfgekozen locatie eenmalig als huwelijkslocatie laten aanwijzen.
    • U zorgt voor minstens twee en maximaal vier getuigen. De namen en kopieën van identiteitsbewijzen van de getuigen levert u uiterlijk twee weken voor de voltrekking in bij de burgerlijke stand.
    • De duur van de ceremonie is maximaal 45 minuten.
    • U kunt een trouwboekje of partnerschapsboekje aanschaffen als u dat wilt. Kijk voor meer informatie onder ‘Kosten’.
    • U kunt een voorkeur opgeven voor een buitengewoon ambtenaar van de burgerlijke stand (BABS/trouwambtenaar).
    • De trouwambtenaar houdt een persoonlijke toespraak als u dat wilt. In dat geval heeft u van tevoren contact met de trouwambtenaar.

    Beperkte gemeenschap van goederen

    Als u trouwt of een geregistreerd partnerschap aangaat, dan doet u dit automatisch in beperkte gemeenschap van goederen. Kijk voor meer informatie over gemeenschap van goederen op Rijksoverheid.nl.

    Wilt u andere huwelijkse voorwaarden of partnerschapsvoorwaarden? Dan moet u dat regelen via een notaris.

  • Ongediertebestrijding

    Heeft u last van ratten, wespen of kakkerlakken? Dan kan de gemeente u helpen bij het bestrijden van het ongedierte.

  • Klein evenement melden

    Voor een klein evenement zoals een straatfeest of buurtbarbecue, heeft u geen vergunning nodig. Een melding maken is vaak voldoende. Controleer eerst of het evenement aan de voorwaarden voor een melding voldoet. Maak de melding uiterlijk 15 werkdagen voordat het evenement plaatsvindt.

  • Onderhoud openbaar groen

    De gemeente is verantwoordelijk voor de aanleg en het onderhoud van al het openbaar groen. Hieronder vallen de plantsoenen, openbare groenstroken, groenbakken, bermen en parken. Maar ook vijvers, sloten en waterpartijen. Onderhoud vindt plaats via een planning. Een melding maakt u met Fixi.

    Onderhoud bestaat onder andere uit snoeien en straten vegen. Bomen worden opgekroond zodat er geen overlast voor het vrachtverkeer is. Overhangende takken worden vanwege de veiligheid weggehaald. Ook worden gevels beschermd door bladeren en takken te verwijderen.

  • Jaarlijkse subsidies

    Aalsmeer verstrekt jaarlijkse subsidies en eenmalige subsidies. Op deze pagina leest u meer over het aanvragen van een jaarlijkse subsidie en de voorwaarden. Een jaarlijkse subsidie is een subsidie die per (boek)jaar of voor een bepaald aantal boekjaren aan een instelling voor een periode van maximaal vier jaar wordt verstrekt ten behoeve van voortdurende activiteiten.

    Informatie over eenmalige subsidies leest u op de pagina Eenmalige subsidies.

  • Overlast melden

    Met dit formulier meldt u overlast. Geef aan waar u hinder van ondervindt en waar dit plaatsvindt. Uw melding wordt zo spoedig mogelijk in behandeling genomen.