Zoekresultaat 31 - 37 van 37 resultaten

  • Naamskeuze voor uw kind

    U mag bij de geboorte van uw eerste kind zelf kiezen welke achternaam uw kind krijgt: die van uzelf of van uw partner. Sinds 1 januari 2024 is het ook mogelijk om uw kind een combinatie van allebei uw achternamen te geven. Op deze pagina leest u hoe naamskeuze werkt.

  • Akte aanvragen

    Een akte uit de burgerlijke stand is een bewijs van een belangrijke, officiële gebeurtenis in uw leven. U kunt een afschrift (kopie) van zo'n akte aanvragen voor uzelf of voor iemand anders. Dat kan van de volgende akten: Geboorteakte voor uzelf, uw kind en uw ouders. Huwelijksakte voor uzelf en uw...

  • Naamgebruik

    U kunt de achternaam van uw partner of echtgenoot gebruiken. Dit heet naamgebruik. Dit kan alleen als u getrouwd bent, getrouwd bent geweest of ooit een geregistreerd partnerschap bent aangegaan. Uw eigen, juridische achternaam blijft hetzelfde. Online wijzigen U kunt uw naamgebruik online en gratis...

  • Verhuizing naar Nederland

    Als u vanuit het buitenland naar Hoorn verhuist, moet u persoonlijk langskomen om uw nieuwe adres door te geven. Dit kan na het maken van een afspraak en moet binnen 5 dagen nadat u aankomt. Hier hoeft u niets voor te betalen. Het maakt niet uit of u al eerder in Nederland heeft gewoond. Als u zich...

  • Zwembad en kunstijsbaan

    In Hoorn is Optisport verantwoordelijk voor het beheer van en aanbod in Zwembad De Waterhoorn, zwembad De Wijzend en kunstijsbaan De Westfries. U vindt informatie over deze sportaccommodaties via onderstaande links: Binnenzwembad de Waterhoorn   Buitenzwembad de Wijzend Kunstijsbaan de Westfries

  • Geboorte aangeven

    Heeft u een kind gekregen? Dan moet u binnen 3 dagen na de geboorte uw kind aangeven. Dit moet in de gemeente waar het kind geboren is. Uw kind komt dan in de Basisregistratie personen (BRP) en krijgt een Burgerservicenummer (BSN). U ontvangt dit binnen een aantal werkdagen per post. Online geboorte...

  • Klacht over 1.Hoorn

    Als u ontevreden bent over de dienstverlening of over de handelswijze van 1.Hoorn kunt u een klacht indienen. Bijvoorbeeld als u niet wordt teruggebeld, ongeïnteresseerd wordt behandeld of als uw brief of e-mail te laat of helemaal niet wordt beantwoord.  Online klacht indienen U kunt online ook een...