Zoekresultaat 31 - 40 van 57 resultaten

  • Geregistreerd partnerschap

    De relatie met een partner kan officieel vastgelegd worden in een geregistreerd partnerschap. Dit moet gemeld worden bij de gemeente.

  • Paspoort

    In verband met vervanging van het aanvraagstation kan er op maandag 5 augustus geen spoed document aangevraagd worden! Een paspoort vraagt u persoonlijk aan en haalt u persoonlijk op bij de gemeente. Ook kinderen moeten zelf komen bij het aanvragen en ophalen van hun identiteitsbewijs. Standaard ligt het paspoort na 5 werkdagen klaar. Iedereen vanaf 14 jaar moet zich kunnen legitimeren.…

  • Huwelijk of geregistreerd partnerschap regelen

    Wageningen is een mooie locatie om te trouwen of een geregistreerd partnerschap aan te gaan. Reserveer allereerst online de datum, tijd, trouwambtenaar en locatie. Vervolgens kunt u uw voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap bij ons melden met een online formulier. Doe dit minimaal 2 weken en maximaal 1 jaar van tevoren. Ons advies is om de melding minimaal zes weken van tevoren te doen, vanwege de voorbereidingen.

  • Verhuizing

    Bij verhuizen komt veel geregel kijken. Wij helpen u graag op weg! Wanneer u binnen Gouda of vanuit een andere Nederlandse plaats naar Gouda verhuist, moet u dat aan ons doorgeven. U wordt automatisch uitgeschreven bij uw vorige woonplaats. U kunt uw verhuizing gemakkelijk en snel online doorgeven. Verhuist u vanuit het buitenland naar Gouda? Ga dan naar de pagina…

  • Achternaam partner of eigen naam gebruiken

    Bent u getrouwd of geregistreerd partner (geweest)? Dan kunt u de achternaam van uw (ex-)partner gebruiken, of juist niet meer. Dit kunt u zelf online regelen bij de gemeente. De achternaam die u kiest, staat op de brieven van de gemeente en andere overheidsinstellingen. Uw eigen achternaam verandert niet.

  • Uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP)

    Met een uittreksel uit de BRP laat u zien dat u staat ingeschreven bij de gemeente. Op deze pagina leest u hoe u een uittreksel aanvraagt.

  • Bezwaar tegen gemeentelijke besluiten

    Als u het niet eens bent met een besluit van de gemeente kunt u bezwaar maken. Een bezwaar stuurt u digitaal (met DigiD of eHerkenning) of per post op. Een bezwaar kunt u niet e-mailen. Let op: wilt u reageren op een ingediende aanvraag voor een vergunning? Dan kunt u dat mailen aan Puza-BO-Ondersteuning@hilversum.nl.

  • Bewijs van in leven zijn

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen of andere uitkerende instanties kunnen daar om vragen. U vraag dit online aan met DigiD. Een attestatie de vita is een internationaal document. U vraagt deze altijd persoonlijk aan de balie aan. U maakt...

  • Loterij organiseren

    Wilt u een loterij organiseren? Dan moet u een vergunning aanvragen bij de gemeente of bij de Kansspelautoriteit.

  • Overlijden aangeven

    Als iemand overlijdt, moet de gemeente binnen 6 werkdagen daarvan officieel op de hoogte zijn. De uitvaartverzorger kan aangifte van overlijden doen, maar ook een familielid of een vriend. U regelt het in het gemeentehuis.  uw geldig identiteitsbewijs verklaring van overlijden, opgesteld...