Zoekresultaat 41 - 46 van 46 resultaten

  • Uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand aanvragen

    Een uittreksel of afschrift van de burgerlijke stand is een schriftelijk bewijs van bijvoorbeeld een geboorte of huwelijk. Je vraagt dit aan bij de gemeente waar de gebeurtenis plaatsvond.

  • Gegevens in basisregistratie personen (BRP) aanpassen

    Iedereen die in Nederland woont, moet ingeschreven staan in de basisregistratie personen (BRP). Kloppen uw gegevens in de BRP niet? Of wilt u uw gegevens na een adoptie of geslachtswijziging laten veranderen of weghalen? Geef dit dan door aan de gemeente waarin u woont.

  • Briefadres aanvragen

    U kunt uw post tijdelijk ontvangen op een ander adres dan waar u verblijft. U vraagt het gebruik van een briefadres aan bij de gemeente. Een briefadres is een adres waar u niet woont, maar alleen post ontvangt. Het is een oplossing voor een periode waarin u geen vast woonadres heeft.

  • Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita

    Instanties kunnen vragen om een schriftelijk bewijs dat u nog leeft. Er zijn twee soorten: een bewijs van in leven zijn of een attestatie de vita. U vraagt deze documenten aan bij de gemeente waarin u woont of verblijft.

  • Ouderlijk gezag, gezamenlijk gezag en voogdij aanvragen

    Ouderlijk gezag, gezamenlijk gezag of voogdij hebben betekent dat u beslissingen mag nemen over een kind. Ouderlijk gezag en gezamenlijk gezag vraagt u online aan bij de rechtbank. Ook het aanwijzen van een voogd kan online bij de rechtbank of via uw testament.

  • Paspoort of identiteitskaart aanvragen

    Vernieuw je paspoort en identiteitskaart op tijd Sinds 9 maart 2014 zijn paspoorten en identiteitskaarten voor personen vanaf 18 jaar niet 5, maar 10 jaar geldig. Paspoorten en identiteitskaarten die in 2014 zijn aangevraagd, vervallen in 2024. Wij verwachten dit jaar veel aanvragen om paspoorten en identiteitskaarten te vernieuwen. Voorkom dat uw reisdocument verloopt. Maak op tijd uw afspraak en houd rekening met een langere wachttijd. Vraag een paspoort of identiteitskaart aan bij de gemeente waarin u woont. Bij de afspraak moet u zelf aanwezig zijn. Na 6 werkdagen kunt u het reisdocument ophalen. Voor het ophalen van het document kunt u zonder afspraak binnenlopen. Op woensdagavond werken wij wel alleen op afspraak.