Zoekresultaat 61 - 70 van 76 resultaten

  • Bedrijf vestigen of veranderen

    Ga naar de website van de Activiteitenbesluit Internet Module (AIM) Vul de vragen in van de Activiteitenbesluit Internet Module Bepaal of u een melding moet doen of een omgevingsvergunning nodig heeft Doe een melding via de Activiteitenbesluit Internet Module, of, Vraag een vergunning aan via Omgevingsloket Online

  • Afval, kleding en textiel

    3 manieren: aanbieden in gesloten zak, kringloopwinkel of milieustraat Sinds 1 april haalt Meerlanden 6 keer per jaar huis-aan-huis textiel en gebruikte kleding op (in plaats van 4 keer per jaar) bij hoogbouw en laagbouw. Voor het ophalen van textiel ontvang je voorafgaand steeds een speciale plastic zak van Meerlanden om het textiel in te doen. De zak zet je buiten op de dag dat textiel wordt opgehaald (staat ook op de zak vermeld die je ontvangt) Er kan alleen nog maar ingeleverd worden met de speciale plastic zakken. Er is geen specifieke aanbiedplaats voor deze zakken.  Bij textiel bedoelen we niet alleen kleding, maar ook handdoeken, dekens, lakens, knuffelberen, gordijnen, petten, schoenen en tassen. En we zamelen niet alleen onbeschadigd textiel in, maar juist ook de gescheurde theedoek, de kapotte spijkerbroek, die ene schoen en de knuffelbeer met maar één oog. Ruim 80% van al het ingezamelde textiel krijgt een tweede leven in binnen- en buitenland. De overige 20% wordt gerecycled tot poetsdoeken, isolatiemateriaal of wordt gebruikt als grondstof voor de productie van dekens en vloerbedekking.

  • Plaagdieren

    Plaagdieren zijn dieren die voor overlast kunnen zorgen. Ook kunnen ze een bedreiging vormen voor de volksgezondheid. Op deze pagina leest u wat u moet doen als u overlast ervaart van een van de onderstaande dieren.

  • Buitenlandse akten of documenten inleveren (brondocumenten)

    Brondocumenten zoals een geboorteakte of huwelijksakte zijn nodig voor een juiste inschrijving in de Basisregistratie Personen (BRP). U moet deze documenten inleveren bij team Burgerzaken van de gemeente waar u woont. De akte moet in het Nederlands, Engels, Frans of Duits zijn gemaakt. Documenten die in een andere taal zijn gemaakt moeten eerst worden vertaald door een beëdigd vertaler. Kijk voor informatie op de website van IND. In veel gevallen moet het buitenlandse document gelegaliseerd zijn voordat het in Nederland gebruikt kan worden. Kijk voor meer informatie op de website van Nederland Wereldwijd Nederland is met ruim 100 andere landen aangesloten op het Apostilleverdrag. Deze landen hebben afgesproken dat  zij elkaars documenten accepteren als er een apostille (speciale stempel) op staat. Als een document een apostille heeft is verdere legalisatie niet nodig. Kijk voor meer informatie op de website van Nederland Wereldwijd Maak een afspraak om het document/de documenten in te leveren of voor meer informatie.

  • Afval, bedrijfsafval

    U bent zelf verantwoordelijk voor de inzameling van bedrijfsafval  Wat te doen: zie Werkwijze

  • NEE/NEE, JA/NEE sticker

    Wilt u geen ongewenst drukwerk in uw brievenbus? Haal dan een gratis NEE/NEE- of JA/NEE-sticker aan de balie bij de gemeente Hillegom.

  • Gehandicaptenparkeerkaart en plaats

    Gehandicaptenparkeerkaart  Wilt u een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen of verlengen? Dit doet u bij ISD Bollenstreek.   Gehandicaptenparkeerplaats Als u een beperking heeft, kunt u een gehandicaptenparkeerplaats aanvragen Dit is een parkeerplaats vlakbij uw huis Dit is een parkeerplaats op kenteken Parkeerplaats aanvragen of verwijderen, kentekenwijziging doorgeven of parkeerplaats binnen de gemeente verplaatsen Regel dit online via de knop op deze pagina U heeft hiervoor uw DigiD inloggegevens nodig

  • Omgevingsvergunning of sloopmelding, gebouw of woning (gedeeltelijk) slopen

    Wilt u iets slopen? Dan moet u een mogelijk een sloopmelding doen of een omgevingsvergunning aanvragen.

  • Riolering, aansluiten

    De gemeente draagt zorg voor de riolering. Ze gaat over de aanleg, het onderhoud en de vervanging ervan. Daarnaast zorgt de gemeente ook voor de rioolaansluiting van uw woning of bedrijf op het riool. De gemeente verzorgt uw aansluiting tot aan uw eigen terrein. Vanaf daar moet u er zelf voor zorgen. Volg onderstaande werkwijze om vertraging te voorkomen

  • Klacht indienen

    U kunt een klacht indienen als u ontevreden bent over een medewerker of bestuurder U kunt uw klacht online of schriftelijk indienen Het is niet mogelijk om uw klacht via de mail in te dienen Let op: gebruik de groene knop 'online indienen' alleen voor een klacht over een medewerker of bestuurder. Als u een klacht of melding heeft over de openbare ruimte (scheef paaltje, kapotte stoeptegel, hondenpoep, zwerfvuil of parkeeroverlast), meldt u dit via Fixi.