Zoekresultaat 61 - 68 van 68 resultaten

  • Wegwerkzaamheden en - afsluitingen

    Wegwerkzaamheden Actuele informatie over werkzaamheden en omleidingen in Heerde vindt u op de website Bereikbaar Gelderland. Bekijk de website via de volgende link: Bereikbaar Gelderland Afsluitingen Dorpsstraat Zaterdag 1 juni er een modespektakel in het centrum van Heerde. De Dorpsstraat is dan afgesloten van de Stationsstraat/Schoolstraat tot de kruising Bonenburgerlaan, van 09.00 tot 18.00 uur. Zaterdag 8 juni is het Schaapsscheerdersfeest en de Hessenmarkt. De Dorpsstraat is dan afgesloten van villa Welgelegen tot de Marktstraat, van 06.00 tot 18.00 uur. Dit geldt ook voor Bonenburgerlaan, van de Dorpsstraat tot de Kanaalstraat. Er wordt een omleidingsroute ingesteld. Afsluiting Nieuwe Zuidweg De Nieuwe Zuidweg wordt soms afgesloten vanwege oefeningen van Defensie. Bij het overzicht van de oefeningen kunt u zien wanneer deze weg niet bereikbaar is.

  • Afspraak maken

    Burgerzaken werkt op afspraak. Voor bijvoorbeeld het aanvragen van een paspoort of een identiteitskaart moet u een afspraak maken. Dit kunt u eenvoudig online doen. Maak een afspraak In de bevestigingsmail van uw afspraak zit een link. Via die link kunt u uw afspraak eventueel wijzigen of afzeggen. U kunt ook een afspraak maken door te bellen naar 0578 - 69 94 94 een e-mail te sturen naar gemeente@heerde.nl Een afspraak maken aan de balie van het gemeentekantoor kan ook. Bekijk de openingstijden van het gemeentekantoor.

  • Openbare laadpaal elektrische auto

    Heeft u een elektrische auto en is het niet mogelijk om een laadpaal op uw eigen terrein te plaatsen? Dan kunt u een openbare laadpaal aanvragen. Dit is een laadpaal op grond van de gemeente. Iedereen mag deze laadpaal gebruiken. Vattenfall Incharge plaatst en onderhoudt voor ons de openbare laadpalen. U kunt een openbare laadpaal aanvragen als u in de gemeente Heerde woont. u een elektrische auto heeft of kunt aantonen dat u een elektrische auto heeft besteld. u geen mogelijkheden heeft om op eigen terrein een laadpunt te plaatsen. binnen een straal van 200 meter van uw woonadres geen openbare laadpaal staat of gepland staat. Het aanvragen van een openbare laadpaal kost niets Aan het (openbaar) laden zijn wel kosten verbonden. Op de website van Vattenfall Incharge staan de prijzen per kWh. Of kijk in de Vattenfall Incharge App.  Een openbare laadpaal aanvragen Kan op de website van Vattenfall Incharge. Gebruik hiervoor de volgende link: Een openbare laadpaal aanvragen Wat doen wij met uw aanvraag? Vattenfall Incharge beoordeelt voor ons of uw aanvraag voldoet aan de gestelde voorwaarden. Vattenfall Incharge doet ons een voorstel voor de locatie voor het plaatsen van de openbare laadpaal. Wij bepalen de definitieve locatie van de openbare laadpaal en nemen een verkeersbesluit. Nadat wij het verkeersbesluit hebben gepubliceerd, begint een bezwaartermijn van 6 weken. Wanneer er geen bezwaar is gemaakt, plaatst Vattenfall Incharge de openbare laadpaal. Hoelang duurt het voordat een openbare laadpaal wordt geplaatst? Dat duurt gemiddeld 26 weken.  Heeft u nog vragen? Lees dan de veel gestelde vragen en antwoorden. Of neem contact met ons op.

  • Verhuizing doorgeven

    Verhuist u naar Heerde? Of verhuist u binnen Heerde naar een ander adres? Geef uw nieuwe adres binnen 5 dagen na de verhuisdatum door of maximaal 4 weken ervoor. Wij schrijven u in op het nieuwe adres en zorgen voor uitschrijving op uw oude adres. Een verhuizing doorgeven is gratis. Verhuizing doorgeven Log in met uw DigiD-gebruikersnaam en -wachtwoord. Wie kan een verhuizing doorgeven? Uzelf, als u 16 jaar of ouder bent. Ouder, voogd of verzorger voor inwonende kinderen. Echtgenoten of geregistreerde partners voor elkaar als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Samenwonende ouders en meerderjarige kinderen voor elkaar als zij verhuizen naar hetzelfde adres. De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld. Een meerderjarige die daarvoor schriftelijk is gemachtigd. Wilt u de verhuizing op het gemeentekantoor doorgeven? Maak dan online een afspraak. Afspraak maken Heeft u een afspraak gemaakt om de verhuizing aan de balie van het gemeentekantoor door te geven? Neem dan de volgende documenten mee: Een geldig identiteitsbewijs. Als u bij iemand gaat inwonen: schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner en een kopie van een geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner.

  • Collecteren

    Als u een collecte of inzamelactie wilt houden, moet u een vergunning bij de gemeente aanvragen. Dit heet een collectevergunning. U moet een collectevergunning minimaal 4 weken voor het begin van de collecte aanvragen. Bij de beoordeling van een aanvraag letten wij op: Het doel van de inzameling. Uw organisatie. Wanneer u wilt collecteren. Als u een inzameling doet in besloten kring, hoeft u geen vergunning aan te vragen. Wat zijn de voorwaarden? Een collecte mag plaatsvinden van maandag tot en met zaterdag (dus niet op zondag). U gebruikt verzegelde collectebussen. U kunt tijdens het collecteren een kopie van de vergunning en uw identiteitsbewijs laten zien. U geeft de collecteopbrengst aan ons door. Een afgegeven vergunning is maximaal 1 week geldig. Wat kost een collectevergunning? Een collectevergunning kost € 28,85. U hoeft dit bedrag alleen te betalen als de vergunning wordt verleend. Een collectevergunning aanvragen Kan met het volgende formulier: Vergunning aanvragen Log in met eHerkenning of DigiD. Wilt u de vergunning liever schriftelijk aanvragen? Download dan het formulier Collectevergunning aanvragen (pdf, 109Kb). Vul het formulier in en stuur het naar ons op. Welke gegevens moet u aanleveren bij uw aanvraag? De locaties waar wordt gecollecteerd. De begin- en einddatum van de collecte. Wat doen wij met uw aanvraag? Wij bekijken of u alle gegevens heeft ingevuld. Als er gegevens missen, vragen wij u om uw aanvraag aan te vullen met de ontbrekende gegevens. Doet u dit niet, dan is uw aanvraag niet-ontvankelijk en nemen wij uw aanvraag niet in behandeling. Wij toetsen uw (volledige) aanvraag aan de Algemene plaatselijke verordening. Wij nemen binnen 8 weken een beslissing. Deze termijn kunnen wij eenmalig verlengen met maximaal 8 weken. U ontvangt deze beslissing schriftelijk van ons. Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u bezwaar maken. Wij bekijken de zaak dan opnieuw. Wij moeten uw bezwaarschrift binnen 6 weken hebben na de verzenddatum op onze brief. In het bezwaarschrift staan: de datum, uw naam en adres, uw handtekening, met welk besluit u het niet eens bent en waarom. Voor meer informatie: www.heerde.nl/bezwaar.

  • Rioolheffing

    Wij leggen aan eigenaren van woningen en bedrijven een aanslag rioolheffing op. Met de opbrengst van de rioolheffing betalen wij de kosten van: de inzameling en afvoer van het huishoudelijk afvalwater en het bedrijfsafvalwater. de inzameling en de afvoer van het hemelwater. Wij heffen rioolheffing voor eigenaren op basis van de situatie op 1 januari van het jaar. Verkoopt u uw pand in de loop van het jaar? Er verandert dan niets aan de hoogte van de aanslag. De notaris verrekent de eigenarenbelasting bij de verkoop met de nieuwe eigenaar. Wat zijn de bedragen? Het bedrag dat u in 2024 moet betalen is afhankelijk van de doorsnede (diameter) van de afvoerleiding op de gemeentelijke riolering: niet meer dan 12,5 cm: € 180,36 meer dan 12,5 cm, maar niet meer dan 16 cm: € 402,27 meer dan 16 cm, maar niet meer dan 20 cm: € 846,05 meer dan 20 cm, maar niet meer dan 25 cm: € 1.773,30 meer dan 25 cm: € 2.621,21 U krijgt van ons een belastingaanslag. Hierop staat het bedrag vermeld dat u moet betalen.

  • Handhaving kwaliteit kinderopvang

    De verschillende soorten opvang zijn dagopvang, buitenschoolse opvang, gastouderopvang en peuterspeelzalen. Gemeentelijke verantwoordelijkheid Op grond van de Wet kinderopvang en de kwaliteitseisen peuterspeelzalen is de gemeente verantwoordelijk voor toezicht en handhaving op de kwaliteit van gastouders, gastouderbureaus, kindercentra en peuterspeelzalen. De gemeente moet er voor zorgen dat de wet en regelgeving op het terrein van de kinderopvang worden nageleefd. Het toezicht op naleving van de Wet kinderopvang en de kwaliteitseisen peuterspeelzalen is op grond van de wet toegewezen aan de GGD. GGD Noord- en Oost-Gelderland houdt in opdracht van de gemeente toezicht op de kwaliteit van de kinderopvang. Voldoet een opvanglocatie niet aan de kwaliteitseisen, dan adviseert de GGD de gemeente over de te nemen maatregelen. Meer informatie Beleidsregels gemeentelijke taken Wet kinderopvang gemeente Heerde

  • Nederlandse nationaliteit verkrijgen via naturalisatie

    Als vreemdeling kunt u de Nederlandse nationaliteit krijgen. Dat kan op 2 manieren: via de optieprocedure en de naturalisatieprocedure. De optieprocedure is de snelste manier, maar niet iedereen komt hiervoor in aanmerking. U dient het naturalisatieverzoek in bij de gemeente. De gemeente vertelt u onder andere of u uw oude nationaliteit kunt houden. De gemeente stelt daarna een advies op. Dit stuurt zij samen met uw verzoek door naar de Immigratie- en naturalisatiedienst (IND). De IND neemt de beslissing. Is uw verzoek om Nederlander te worden goedgekeurd? Dan krijgt u een uitnodiging voor een naturalisatieceremonie. Daar ontvangt u het naturalisatiebesluit.