Zoekresultaat 71 - 75 van 75 resultaten

  • Briefadres

    Heeft u (tijdelijk) geen vaste woon- of verblijfplaats? Dan kunt u mogelijk een briefadres aanvragen. U krijgt uw post dan via een familielid, vriend of kennis. Of via een instelling. Kosten Geen. Voorwaarden U heeft geen vaste woon- of verblijfplaats of u woont in een instelling waarbij inschrijving op een briefadres is toegestaan. De hoofdbewoner van uw briefadres moet schriftelijk toestemming geven en moet ervoor zorgen dat u uw post krijgt. De hoofdbewoner is ingeschreven in de gemeente Beuningen. Het briefadres is geen postbus maar een officieel adres uit de Basisregistratie adressen en gebouwen (BAG). U heeft een duidelijke reden voor de aanvraag en u heeft recht op een briefadres volgens de wet. U geeft duidelijk aan op welke adressen of locaties u de komende zes maanden verblijft. U kunt een briefadres kiezen in heel Nederland. Het hoeft niet in de gemeente te zijn waar u woont. Het kan bijvoorbeeld het adres zijn van een familielid, vriend of kennis in een andere gemeente in Nederland. Aanvragen Hoe u een briefadres aanvraagt, verschilt per situatie. Kies hieronder de situatie die voor u geldt. Ik ben nieuw in Nederland (eerste inschrijving) Bent u nieuw in Nederland en schrijft u zich voor het eerst in Nederland in? Maak dan eerst een afspraak via telefoonnummer 14 024. Neem de volgende documenten mee: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u moet meenemen. Alle originele en geldige paspoorten, identiteitskaarten en/of verblijfsvergunningen die in uw bezit heeft. Kopie geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner die toestemming geeft. Heeft u een geboorteakte of een andere akte of uittreksel? Neem deze dan ook mee naar de afspraak. Ik sta niet meer ingeschreven in een gemeente (hervestiging) Heeft u ingeschreven gestaan in een gemeente, maar nu niet meer? Maak dan eerst een afspraak via telefoonnummer 14 024. Neem de volgende documenten mee: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u moet meenemen. Alle originele en geldige paspoorten, identiteitskaarten en/of verblijfsvergunningen die u in uw bezit heeft. Kopie geldig identiteitsbewijs van de hoofdbewoner die toestemming geeft. Zijn er gegevens van u gewijzigd tijdens uw uitschrijving en heeft u hiervan een akte of uittreksel? Neem deze dan ook mee naar de afspraak. Ik sta ingeschreven in een gemeente Staat u nog ingeschreven in een Nederlandse gemeente? Dan kunt u een briefadres aanvragen via onderstaande knop. Briefadres aanvragen   Houd de volgende gegevens bij de hand: Een ingevuld aanvraagformulier (pdf, 563 kB). De hoofdbewoner die toestemming geeft (de briefadresgever) moet ook een deel invullen. Bewijsstukken. In het aanvraagformulier staat wat u in uw situatie moet meesturen. Kopie geldig identiteitsbewijs van uzelf. Tip: maak een veilige kopie met de KopieID-app. Kopie geldig identiteitsbewijs van de eigenaar of hoofdbewoner die toestemming geeft. Bijzonderheden U krijgt binnen vier weken een brief met onze beslissing. Soms vragen we om extra gegevens. Of we nodigen u uit voor een persoonlijk gesprek om uw situatie toe te lichten. Meer informatie Wilt u het aanvragen van een briefadres toch regelen op het gemeentehuis? Maak dan een afspraak via telefoonnummer 14 024. U kunt de aanvraag voor een briefadres ook per post doen of afgeven bij de receptie van het gemeentehuis. Een afspraak maken is hiervoor niet nodig. Lees meer over een briefadres op Rijksoverheid.nl.

  • Omzetten geregistreerd partnerschap in huwelijk

    U kunt uw geregistreerd partnerschap omzetten in een huwelijk.

  • Leen een duofiets

    Kent u iemand waarbij lopen of fietsen (tijdelijk) wat moeilijk gaat? En wilt u er samen op uit? Leen dan een elektrische duofiets en ontdek samen de omgeving. Met mooi weer heerlijk op pad en genieten van de natuur! Een duofiets is een driewielfiets voor twee personen. Hierbij zit u naast elkaar, waarbij één persoon de fiets bestuurt. Ook met een beperking is het goed om te blijven bewegen. Fietsen is gezond en een gemakkelijke manier om te bewegen. Het stimuleert de activiteit van de hersenen en samen fietsen met familie en vrienden is ook nog eens goed voor de sociale contacten.  Kosten Het lenen van de duofiets is gratis. U betaalt alleen een borg van € 50,-. Dit bedrag krijgt u weer terug wanneer u de fiets, accu-oplader en het kettingslot schoon en onbeschadigd inlevert. Duofiets lenen? Wilt u de duofiets lenen? Dit kan maximaal drie dagen achter elkaar. Bel naar de gemeente via telefoonnummer 14 024. U haalt de duofiets daarna op bij de gemeentewerf. De gemeentewerf is open van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 16.00 uur. Wilt u de duofiets in het weekend gebruiken? Haal deze dan vrijdag op. Meenemen Neemt u bij het ophalen van de duofiets het volgende mee: Een geldig identiteitsbewijs; De borg van € 50,-. Bijzonderheden De duofiets is elektrisch, u krijgt de accu-oplader mee om te fiets tussendoor op te laden. Bij het ophalen krijgt u een kaart met een mooie fietsroute door Beuningen en Ewijk.  Parkeert u de duofiets? Zet deze dan altijd op slot met het bijgeleverde kettingslot. 

  • Bijzondere bijstand

    Moet u door bijzondere omstandigheden kosten maken die u zelf niet kunt betalen? Dan kunt u misschien individuele bijzondere bijstand krijgen. Kijk hier wat de voorwaarden zijn. Voorwaarden U woont in Beuningen; U bent 18 jaar of ouder; U bent Nederlander of daarmee gelijk gesteld; U heeft de kosten normaal niet, maar nu door omstandigheden wel; Het is noodzakelijk dat u de kosten maakt; De kosten zijn onverwachts gekomen waardoor u er niet voor heeft kunnen reserveren; De kosten zijn gemaakt in de afgelopen 6 maanden; U kunt de kosten niet zelf uit uw inkomen of vermogen betalen; U moet eerst alle andere mogelijkheden hebben geprobeerd om de kosten vergoed te krijgen. Soms hebt u een afwijzing van een andere regeling nodig om bijzondere bijstand aan te kunnen vragen Hoe vraagt u bijzondere bijstand aan? Om bijzondere bijstand aan te vragen voor de kosten van Bewindvoering klik op aanvraagformulier. hier leest u ook welke bewijsstukken u meeneemt. Om bijzondere bijstand aan te vragen voor overige kosten moet u bellen met uw klantmanager of met de medewerkers van de balie Zorg, Werk en Inkomen (tel: 14024). De medewerker stelt u enkele vragen. Als u misschien in aanmerking komt, sturen wij u een aanvraagformulier. Bijzonderheden Voorbeelden van kosten waarvoor u bijzondere bijstand kunt aanvragen Kosten Bewindvoering; Eigen bijdrage rechtshulp; In uitzonderlijke situaties: verhuis- en inrichtingskosten; Woonkosten. Voor deze kosten krijgt u meestal geen bijzondere bijstand Duurzame gebruiksartikelen, zoals een wasmachine of een koelkast. U moet hiervoor geld reserveren van uw inkomen of een lening afsluiten, bijvoorbeeld bij de Gemeentelijke kredietbank in Nijmegen (tel: 024 32 98 040); Vrijwillig en verplicht eigen risico van de zorgverzekering. De gemeente neemt binnen 8 weken na ontvangst van uw aanvraag een besluit. Deze termijn mag eenmaal verlengd worden. U kunt bezwaar maken tegen de beslissing op uw aanvraag. Doe dit binnen 6 weken. Bent u het daarna niet eens met de uitspraak op het bezwaarschrift? Teken dan beroep aan bij de rechtbank. Meer informatie  Bent u na 12 maart 2020 uw baan verloren of dreigt u deze kwijt te raken? Heeft u moeite zelf werk te vinden? Dan kunt u terecht bij Mobiliteitsteam Rijk van Nijmegen. Rijksoverheid 

  • Parkeerontheffing

    In het centrum van Beuningen geldt een blauwe zone (parkeerschijfzone). De zone is op deze tijden actief: maandag t/m donderdag van 9.00 tot 18.00 uur vrijdag van 9.00 tot 21.00 uur zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur Parkeerders in het centrum moeten tijdens deze uren een parkeerschijf gebruiken. Zij mogen hun auto dan maximaal twee uur lang in een parkeervak parkeren. Parkeerontheffing aanvragen Direct een parkeerontheffing aanvragen? Ga naar het online parkeerloket. Voor het aanvragen van de parkeerontheffing werken wij samen met gemeente Nijmegen. Via haar parkeerloket vraagt u een parkeerontheffing voor de blauwe zone in Beuningen aan.  Houd bij uw aanvraag de volgende gegevens bij de hand: Uw DigiD inloggegevens Een leaseverklaring (bij aanvraag ontheffing voor leaseauto) Een motivatiedocument (voor een bedrijfs-, maand-, of weekontheffing) Parkeerontheffing aanvragen  Kosten Er zijn vier soorten ontheffingen. Hieronder ziet u per ontheffingstype de kosten. Bewonersontheffing:                    € 53,90 (per lopend jaar) Bedrijfsontheffing:                        € 383,20 (per lopend jaar) Weekontheffing:                           € 13,20 Maandontheffing:                         € 27,80 U betaalt online via iDeal op het rekeningnummer van gemeente Nijmegen. Zij zorgen voor de administratieve verwerking van de digitale parkeerontheffingen. Een bewonersontheffing is direct na betaling actief. Parkeercontroleurs zien dit. U kunt dus meteen parkeren, zonder iets in uw voertuig te leggen. Een bedrijfs-, maand-, of weekontheffing is goedgekeurd op de aangegeven ingangsdatum. U moet de ontheffing dan wel nog betalen vóór deze  actief is. Voorwaarden U heeft als eigenaar of huurder van een woonadres binnen de blauwe zone geen parkeerplaats op eigen terrein, of exclusief gebruik van een parkeerplaats elders. Per woonadres is maximaal één parkeerontheffing toegestaan. Een parkeerontheffing is één lopend jaar geldig. U ontvangt geen teruggave van kosten, als u de ontheffing eerder stopzet. Voor bedrijfs-, maand-, en weekontheffingen gelden nadere voorwaarden. Deze zijn te lezen in de beleidsregels bij ‘Meer informatie’. De houder van een bewoners- of bedrijfsontheffing kan tijdens de looptijd van een ontheffing het kenteken gratis wijzigen. Meer informatie Lees de 'Veelgestelde vragen over de parkeerontheffing' Meer informatie over de beleidsregels parkeerontheffingen van gemeente Beuningen Meer weten over uw aanvraag of parkeerproduct? Neem dan contact op met Bureau Parkeren van gemeente Nijmegen via parkeren@nijmegen.nl of telefoonnummer 024 329 80 78 (Is de telefoonlijn drukbezet en krijgt u geen verbinding? E-mail uw vraag en telefoonnummer naar parkeren@nijmegen.nl. Gemeente Nijmegen neemt zo snel mogelijk contact met u op.)