Resultaten 11 - 20 van 44 resultaten

  • Paspoort

    U kunt een paspoort aanvragen in het gemeentehuis. Maak hiervoor een afspraak. Na 5 werkdagen kunt u het paspoort afhalen. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een paspoort voor kinderen tot 18 jaar is 5 jaar geldig. Klik hier om een afspraak te maken Informatie paspoort Het paspoort is...

  • Leerlingenvervoer

    Ouders of verzorgers van leerlingen die een school buiten Haaksbergen bezoeken, kunnen bij de gemeente een verzoek doen voor een gehele of gedeeltelijke vergoeding van de noodzakelijke vervoerskosten en/of de verzorging van het vervoer ten behoeve van het schoolbezoek.

  • Verzoek wijziging naamgebruik

    U kunt als burger een verzoek indienen als u voortaan wilt worden aangeduid met de achternaam van uw echtgenoot, echtgenote of geregistreerde partner. Bent u gehuwd, gehuwd geweest of heeft u een geregistreerd partnerschap, dan wordt op uw (schriftelijk) verzoek de aanduiding van uw naamgebruik in...

  • Bezwaarschrift indienen bedrijven

    Wanneer u het niet eens bent met een besluit van een bestuursorgaan (het college, de burgemeester of de gemeenteraad van Haaksbergen) en u bent daarbij rechtstreeks betrokken (u bent belanghebbende), dan kunt u daartegen bezwaar maken. De mogelijkheid om bezwaar te maken is meestal in het betreffende besluit...

  • Parkeervergunning bewoners

    Een deel van het centrumwinkelgebied van Haaksbergen is aangewezen als parkeerschijfzone. Een klein parkeerterrein achter de supermarkt aan de Stationsstraat is als vergunninghouderszone ingericht. Alleen voor dit terrein is het mogelijk een parkeervergunning te verkrijgen. Dat kan alleen als u bewoner...

  • Identiteitskaart

    Voor een identiteitskaart (ook voor een paspoort) moet u twee keer persoonlijk naar de Publieksbalie van het gemeentehuis komen: eenmaal voor het indienen van de aanvraag en eenmaal voor het ophalen. Maak voor het aanvragen een afspraak. Alle aanvragers, dus ook kinderen, ongeacht hun leeftijd,...

  • Bewijs van Nederlanderschap

    Het bewijs van Nederlanderschap is het schriftelijke bewijs van de gemeente dat u, als burger, in het bezit bent van de Nederlandse nationaliteit. Het bewijs van Nederlanderschap is een soort uittreksel uit de Basisregistratie personen van de gemeente (BRP) en is alleen verkrijgbaar bij de gemeente...

  • Oud papier inzameling

    De gemeente geeft vergunning voor het inzamelen van oud papier. In de kern van Haaksbergen halen een aantal verenigingen met behulp van een kraakperswagen eens in de vier weken - op zaterdag - oud papier op. U kunt het oud papier in dozen of gebundeld voor 8.30 uur op de containerverzamelplaats...

  • Evenementenvergunning

    U hebt een vergunning nodig als u een evenement wilt organiseren. Het is belangrijk dat de vergunning zo vroeg mogelijk wordt aangevraagd. Dan kan gegarandeerd worden dat de vergunning op tijd kan worden verleend en dat het evenement dus door kan gaan. Voor meer informatie hierover: zie de website...

  • Uittreksel BRP

    Een uittreksel uit de Basisregistratie personen (BRP) is een bewijs dat u in de gemeente Haaksbergen bent ingeschreven op een bepaald adres. Het uittreksel bevat uw naam, adres, geboortedatum, geboorteplaats en, afhankelijk van het doel van de aanvraag, een aantal aanvullende gegevens. Vraag bij de...