Resultaten 301 - 310 van 313 resultaten

  • Uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) is een bewijs dat u bent ingeschreven in de gemeente Apeldoorn. U vraagt het hier makkelijk aan!

  • Handelarenregister tweedehands goederen

    Iedere ondernemer met een vestiging in Apeldoorn die goederen inruilt, inkoopt of inneemt van particulieren is verplicht zich bij de gemeente te registreren als handelaar in tweedehands goederen. Ook bent u verplicht juist en volledig een in- en verkoopregister van inkomende en uitgaande goederen bij te houden via een beveiligde website. Het registratiesysteem vergelijkt uw invoer direct met informatie van de politie over gestolen goederen. Als u iets registreert dat gestolen blijkt te zijn, krijgt de politie hiervan bericht. De snelheid van uitwisseling van gegevens vergroot de pakkans.

  • Bomen kappen

    De gemeente wil belangrijke bomen en boomrijke straten en wijken zoveel mogelijk behouden. Daarom is soms een vergunning om te mogen kappen nodig. Ook dode bomen kappen en stevig snoeien vallen hier onder.

  • Huisnummer

    Op grond van de Wet basisregistratie adressen en gebouwen (BAG) en de Algemene plaatselijke verordening moeten alle verblijfsobjecten een eigen objectnummer (huisnummer) hebben. U mag u niet zelf een huisnummer toekennen aan uw woning of bedrijfsruimte. Dit mag alleen de gemeente doen. U bent na toekenning verplicht een vanaf de openbare weg goed zichtbaar huisnummer(bord) aan te brengen.

  • Gemeentegarantie

    Apeldoornse sportverenigingen kunnen op basis van de ondersteuningsregeling Sportinfrastructuur in aanmerking komen voor gemeentegarantie.

  • Akte inleveren en laten registreren

    Wanneer een gebeurtenis in het buitenland heeft plaatsgevonden waar een akte van is gemaakt, dan kunt u deze laten registeren in Nederland in de Basisregistratie Personen (BRP). De akten moeten vaak eerst vertaald of gelegaliseerd worden.

  • Bijstandsuitkering voor ondernemers

    Startende ondernemers en gevestigde ondernemers kunnen bij de Gemeente Apeldoorn terecht voor bijstand. De Gemeente Apeldoorn adviseert, begeleidt en ondersteunt (financieel) als u een bedrijf wilt starten, als uw bedrijf in financiƫle problemen zit of als u wilt stoppen met uw bedrijf.

  • Asbest

    Vroeger werd asbest onder andere gebruikt als materiaal in daken van panden, woningen, schuurtjes of andere bijgebouwen. Na 1 juli 1993 is asbest verboden en niet meer toegepast in huizen en materialen. Denkt u dat u asbest heeft in een gebouw? Dan is het goed om te weten welke acties u moet ondernemen.

  • Brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen (BGBOP)

    Het Besluit brandveilig gebruik en basishulpverlening overige plaatsen geeft brandveiligheidsvoorschriften voor het gebruik van een locatie waarvoor vanuit andere regels geen brandveiligheidseisen zijn gesteld. Denk aan openluchtfestivals en campings en het plaatsen van tenten. Om te beoordelen of aan de brandveiligheidsvoorschriften wordt voldaan, moet een melding worden gedaan.

  • Afschrift akte burgerlijke stand

    Heeft u een bewijs nodig van bijvoorbeeld een geboorte, huwelijk, echtscheiding of overlijden? Dan kunt u een afschrift van een akte aanvragen. Dit doet u in de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.