Contact

Algemene vragen over het regeringsbeleid en landelijke wet- en regelgeving

De publieksvoorlichting voor Overheid.nl is ondergebracht bij Informatie Rijksoverheid. Informatie Rijksoverheid is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 20:00 uur op telefoonnummer 1400 (normale belkosten). Ook kunt u uw vraag via het contactformulier op Rijksoverheid.nl sturen.

Voor het melden van identiteitsfraude kunt u terecht bij het Centraal Meldpunt Identiteitsfraude (CMI), dat een onderdeel is van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG). Het CMI helpt slachtoffers bij het oplossen van de gevolgen van identiteitsfraude. Het CMI is telefonisch bereikbaar op werkdagen van 8:30 tot 17:00 uur op telefoonnummer (088) 900 10 00 (lokaal tarief). Bent u slachtoffer van identiteitsfraude? Vul dan het meldingsformulier identiteitsfraude in.

Vragen over Berichten over uw Buurt

Als u een vraag hebt over Berichten over uw Buurt, dan kunt u deze stellen via het contactformulier.

Als u een vraag of opmerking hebt over de inhoud van een bekendmaking kunt u het volgende doen:
•    Wilt u contact opnemen met de organisatie die de bekendmaking heeft gedaan? Zoek dan de contactgegevens op in het Register van Overheidsorganisaties. De naam van de organisatie staat altijd bovenaan de bekendmaking.
•    Wilt u de stukken inzien? Kijk eerst of de stukken als bijlage bij de bekendmaking zitten. Als dit niet zo is. kunt u contact opnemen met de organisatie die de bekendmaking heeft gedaan.
Wilt u meer informatie of klopt de inhoud van een bekendmaking niet? Neem dan contact on met de organisatie die de bekendmaking heeft gedaan. MijnOverheid en Overheid.nl zijn niet verantwoordelijk voor de inhoud van de bekendmakingen.

Ondernemersvragen

Bent u ondernemer en hebt u vragen over regels, vergunningen en subsidies? Dan vindt u veel informatie op de website Ondernemersplein.

Vragen over MijnOverheid

Hebt u vragen of klachten over de inhoud van berichten, persoonlijke gegevens of zaakinformatie die via MijnOverheid worden aangeboden, neem dan contact op met de betreffende organisatie. Alleen deze organisatie kan uw vraag of klacht beantwoorden. Contactgegevens van de organisaties vindt u in de lijst van aangesloten overheidsorganisaties. Berichten die u via de Berichtenbox ontvangt, bevatten ook de contactgegevens van de organisatie die u het bericht heeft gestuurd.

Hebt u vragen of klachten over de werking van MijnOverheid (zoals registratie, gebruiksvoorwaarden of veiligheid), maakt u dan gebruik van het contactformulier van MijnOverheid.

Vragen over Wet- en regelgeving

Heeft u vragen of opmerkingen over het gebruik van het onderdeel Wet- en regelgeving, kijkt u dan eerst bij de Veelgestelde vragen over Wet- en regelgeving. Staat uw vraag er niet bij, neem dan contact op via het KOOP reactieformulier. Gebruik het reactieformulier ook als u denkt dat de informatie in Wet- en regelgeving niet klopt.

Vragen over Officiële bekendmakingen

Hebt u vragen of opmerkingen over het gebruik van het onderdeel Officiële bekendmakingen, kijkt u dan eerst bij Help bij Officiële bekendmakingen. Bent u met deze informatie niet geholpen, vul dan het reactieformulier van de servicedesk van KOOP.in. Gebruik het reactieformulier ook als u denkt dat de informatie in Officiële bekendmakingen niet klopt.

Reageren op Internetconsultatie

Op Internetconsultatie staan concepten van wetten, Algemene Maatregelen van Bestuur, ministeriële regelingen en beleidsnota’s waarop iedereen kan reageren door het reactieformulier van Internetconsultatie in te vullen. De betrokken ministeries bekijken de reacties en passen eventueel het wetsvoorstel aan.

Ervaart u technische problemen met het onderdeel Internetconsultatie, stuur dan een e-mail naar Servicedesk@koop.overheid.nl.

Reageren op de Wetgevingskalender

De Wetgevingskalender geeft inzicht in het proces van totstandkoming van wetten en Algemene Maatregelen van Bestuur (en soms ook van ministeriële regelingen). Ook biedt de Wetgevingskalender inzicht in de door Nederland te implementeren EU-richtlijnen.

Hebt u algemene vragen over aankomende wet- en regelgeving, dan kunt u uw vraag versturen via het contactformulier op Rijksoverheid.nl. Hebt u vragen over het gebruik en de werking van de Wetgevingskalender, lees dan eerst over de Wetgevingskalender. U kunt uw vragen en opmerkingen vervolgens doorgeven via het Reactieformulier Reageren op de Wetgevingskalender.

Vragen aan de gemeente

Als u een vraag hebt aan een gemeente of andere overheidsorganisatie, dan kunt u het beste direct contact opnemen met deze organisatie. Telefoonnummers en e-mailadressen vindt u in het Register van Overheidsorganisaties.

Vragen over Lokale wet- en regelgeving

Vragen over Lokale wet- en regelgeving kunt u stellen via het reactieformulier van de servicedesk van KOOP.

Vragen over Diensten

Hebt u vragen of klachten over het onderdeel Diensten, dan kunt u deze stellen via het Reactieformulier Reageren op Diensten.

Vragen over Levensgebeurtenissen

Ervaart u technische problemen met het onderdeel Levensgebeurtenissen, neem dan contact met ons op. Dit kan via het reactieformulier van de servicedesk van KOOP.

Vragen over de website Overheid.nl

Hebt u vragen of opmerkingen over het gebruik of de werking van Overheid.nl of één van de onderdelen, kijkt u dan eerst bij de Veelgestelde vragen. Staat uw vraag er niet bij, vul dan het reactieformulier van de servicedesk van KOOP in. U krijgt over het algemeen binnen vijf werkdagen een reactie.

Voor het beantwoorden van vragen hanteren Rijksoverheid.nl en Overheid.nl de e-mailgedragslijn voor overheden. In de privacyverklaring leest u hoe Rijksoverheid.nl en Overheid.nl omgaan met uw persoonsgegevens en met cookies.