Resultaten 31 - 40 van 234 resultaten

  • Contact en openingstijden

    Bellen 14 030 (maandag tot en met vrijdag, 08.30 – 17.00 uur). Vanuit het buitenland: 0031 30 686 1611 Voor spoedgevallen buiten werktijd bel: 14 030 Denk aan een gat in het wegdek of omgewaaide bomen. In ieder geval zaken die niet tot de volgende werkdag of na het weekend kunnen wachten. Handhaving: 06 12 24 02 04 Mailen Mail ons via het algemene contactformulier. Contactformulier Postadres Postbus 26, 3400 AA IJsselstein Openingstijden Publieksbalie Op afspraak Bijvoorbeeld voor het aanvragen van reisdocumenten, uittreksels of een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Maandag tot en met vrijdag: 08.30 – 12.30 uur Woensdagmiddag en vrijdagmiddag: 13.30 – 17.00 uur Woensdagavond en vrijdagavond: 18.00 – 20.00 uur Informatiebalie Geen afspraak nodig Melding doen, haal uw reisdocument op of een nee-nee-sticker of nee-ja-sticker. Maandag tot en met vrijdag: 08.30 – 17.00 uur Bereikbaarheid Tram of bus De volgende bus- en tramlijnen stoppen bij halte Binnenstad, op 5 minuten loopafstand van het stadhuis. Sneltram 21 (Utrecht (Science Park of Centraal Station) via Nieuwegein – IJsselstein Bus 31 (IJsselstein – Bilthoven) Bus 106 (Nieuwegein – Gouda) Bus 195 (Benschop – Utrecht CS) Bus 295 (Rotterdam Capelse Brug – Utrecht CS) Buurtbus 504 (IJsselstein – Montfoort) Buurtbus 505 (IJsselstein – Woerden) Eigen vervoer Volg de borden richting parkeergarage Overtoom. Deze parkeergarage bevindt zich onder het stadhuis en heeft 2 ingangen. De Westzijde ligt aan de Benschopperweg. De Oostzijde ligt aan de Hogebiezen. Parkeren is de eerste 2 uur gratis. Toegankelijkheid Het publieksgedeelte op de begane grond is tijdens openingstijden toegankelijk voor bezoekers en klanten. De rest van het stadhuis is niet toegankelijk voor publiek, alleen op afspraak én onder begeleiding. Informatiepunt Digitale Overheid Contact met de overheid verloopt steeds vaker digitaal. Veel mensen vinden dit lastig. Kunt u wel wat hulp gebruiken of kent u iemand die hulp nodig heeft? Kom langs in de Bibliotheek Lek & IJssel. Zij denken graag met u mee en geven informatie, zodat u verder kunt. Ze kunnen u ook in contact brengen met de juiste organisatie, passend bij uw vraag en behoefte. Lees meer over Informatiepunt Digitale Overheid. Iets melden of een klacht indienen? Neem voor meldingen over afval, plaagdierenbestrijding en straatreiniging contact op met de RMN. Contactgegevens RMN info@rmn.nl 0900 – 603 92 22 Kijk voor actuele openingstijden op rmn.nl. Zijn er problemen met wegen, bomen, beplanting of bijvoorbeeld aan het straatmeubilair, doe een melding openbare ruimte. Camerabeveiliging Het stadhuis is beveiligd met videocamera's. Zo zorgen we voor uw en onze veiligheid, gezondheid en eigendommen. We houden ons hierbij aan de privacywetgeving. Huisregels Niet toegestaan Het dragen van wapens of gevaarlijke voorwerpen. Roken en drugsgebruik. (Geluids)overlast en grensoverschrijdend gedrag. Huisdieren, met uitzondering van hulphonden. Eten en drinken. Alleen tijdens officiële gelegenheden. Overige regels Ouders zijn zelf verantwoordelijk voor hun kinderen. Voor het maken van beeld- en geluidsopnames moet u om toestemming vragen van alle betrokkenen. Strafbare feiten melden wij aan de politie. Veroorzaakte schade wordt verhaald op diegene die de schade heeft veroorzaakt.

  • Bodycams voor boa’s

    Hulpmiddel veilig werken Ervaringen in andere gemeenten met het gebruik van de bodycams zijn positief. Mensen gedragen zich anders als ze weten dat ze gefilmd worden, het fysieke geweld en de verbale agressie nemen af. Door de camera’s ook in onze gemeente in te zetten bieden wij onze medewerkers een veiligere werkomgeving. Maken van opnames Onze boa’s zijn opgeleid in het gebruik van de camera’s. De camera’s staan altijd op stand-by en nemen beelden op die om de 60 seconden overgeschreven worden. Deze beelden worden niet opgeslagen. Als de boa zich onveilig voelt, kan hij/zij de camera activeren en opnames in beeld en geluid maken. De boa meldt vooraf als hij/zij hiertoe overgaat. Soms is deze gelegenheid er niet, dan start de boa deze opname direct. Privacy en opslag beelden Wij gaan zorgvuldig om met uw persoonsgegevens. Na iedere dienst slaan onze boa’s de beelden op een beveiligde server op. Het systeem houdt een logboek bij. Hierin is exact te zien wie welke beelden bekijkt. We bewaren de beelden 28 dagen. Als niemand de beelden wil bekijken vernietigen we de opname. Lees voor meer informatie onze Privacyverklaring. Zelf beelden bekijken De beelden van een bodycam zijn persoonsgegevens. Als u bent gefilmd, dan kunt u de beelden opvragen door een verzoek tot inzage van de camerabeelden te doen. We werken nog aan een digitaal formulier. U kunt dit ook schriftelijk doen door een brief te sturen aan: Gemeente IJsselstein t.a.v. Coördinator Handhaving Postbus 26 3400AA IJsselstein Vermeld in de brief in ieder geval: Uw naam, adres en woonplaats Uw emailadres Plaats, datum en tijdstip van de opname De brief moet voorzien zijn van een datum en handtekening U mag alleen beelden bekijken waar u zelf op staat. Andere personen en instanties die beelden kunnen opvragen zijn Het Openbaar Ministerie of de politie, voor een strafrechtelijk onderzoek. De handhaver, als hij op de beelden staat of de beelden heeft gemaakt. Achteraf bezwaar maken Handhavers mogen filmopnames maken, ook zonder uw toestemming. Zij zetten de camera niet uit als u daarom vraagt. U kunt achteraf bezwaar maken. Meer informatie kunt u vinden op onze pagina Bezwaar tegen de gemeente.  

  • Dit blijven we doen

    Gemeente, Cazas, Pulse en de politie doen al veel in de wijk om de leefbaarheid te verbeteren. Daar gaan we mee door. Maar u kunt zelf ook iets doen. De gemeente stelt geld beschikbaar voor een idee of initiatief dat bijdraagt aan een mooie, gezellige of veilige leefomgeving. Vraag daarvoor het initiatievenbudget aan! Het groen beter onderhouden We willen dat het er buiten netjes uit ziet. Daar werkt onze buitendienst in de hele stad hard aan. Denk aan snoeien, onkruid weghalen of straten vegen. De gemeente probeert de achterstand snel in te halen. Makkelijker melden op straat Er komt een app om makkelijker te melden als er buiten iets aan de hand is waar de gemeente wat aan moet doen. De gemeente kan dan sneller in actie komen. Samen zijn we de ogen en oren van de wijk. Toezicht en contact De wijkagenten en de boa’s houden de wijk goed in de gaten. De wijkagenten zijn Frank Bolhuis en Nadya Kihel. De wijkboa is Gerard Stork. Spreek ze gerust aan als er wat is. Of doe een melding via www.ijsselstein.nl/melding Aanpak criminaliteit We willen jonge jongens en meiden uit de criminaliteit houden. Dat doen we samen met ouders en scholen, maar ook met de jongeren zelf. Wijkbewoners kunnen helpen door verdachte situaties te melden bij de wijkagent of anoniem via www.meldmisdaadanoniem.nl. Buurtsportcoaches en jongerenwerkers De buurtsportcoaches van Pulse willen alle inwoners in beweging krijgen. Door heel IJsselstein zijn er activiteiten. De jongerenwerkers van Stiching Pulse zijn overal te vinden: op straat, thuis, op school en bij sportclubs. Zij werken veel samen met de buurtsportcoaches. Burenruzie oplossen Heeft u ruzie met de buren en komt u er samen niet uit? De buurtbemiddelaars van Pulse helpen om het op te lossen. Beter in taal Hulp nodig bij de Nederlandse taal? Elke week kunt u terecht in het Taalhuis waar mensen van de bibliotheek, Pulse, Vluchtelingenwerk en de gemeente u helpen. Ook in Studio 10 kunt u terecht om de Nederlandse taal te leren. Geen gedoe met geldzaken Heeft u moeite met bijvoorbeeld het aanvragen van toeslagen of het ordenen van uw administratie? Of moet u een betalingsregeling treffen? Vrijwilligers van Pulse en een professionele raadsvouw h elpen u. Drie dagen in de week is er een spreekuur in de bibliotheek en op locatie Sterrenwacht. Dit gaan we binnenkort doen Dit gaan we ook nog doen

  • Verklaring onder ede of belofte

    Maak een afspraak Reden voor verklaring Uw eerste inschrijving bij de gemeente; Een verzoek van u om gegevens op te nemen; Een intern gemeentelijk verzoek. Heeft u niet zo’n officieel document of een ander document met uw gegevens? Dan kunt u een verklaring afleggen waarvoor u een eed of belofte doet. De gemeente neemt uw gegevens dan op in de BRP. Hoe werkt het Maak een afspraak Neem alle officiële documenten die u heeft, mee; Papieren waarop staat waarover u de verklaring gaat afleggen; U kiest zelf of u de eed of de belofte wilt afleggen. De eed legt u af als u gelovig bent. U eindigt dan met de woorden: “Zo waarlijk helpe mij God almachtig” De belofte legt u in alle andere gevallen af. U eindigt met de woorden: “Dat beloof ik”. U legt de verklaring onder ede of belofte af bij de gemeente. We helpen u We bereiden de verklaring, of belofte, samen voor. Hiervoor komt u langs bij het stadhuis. Bel om een afspraak te maken: 14 030. Verklaring wordt niet afgegeven In sommige gevallen gaat de verklaring niet door: Als de gemeente denkt dat uw gegevens niet kloppen; Als de gegevens in strijd zijn met de Nederlandse openbare orde; Als er al een officieel document is (als hierin gegevens staan over bepaalde familieverbanden); Als er een ander document is waaruit de gegevens blijken.

  • Stadspenning

    Het college en seniorenconvent hebben de mogelijkheid de Stadspenning ook toe te kennen indien er sprake is van een uitermate bijzondere activiteit of prestatie. Aan de Stadspenning is een oorkonde verbonden. Afbeelding: Stadspenning/erepenning, gemeentelijke onderscheiding

  • Standplaatsvergunning

    Hoe werkt het? Vul het aanvraagformulier standplaatsvergunning (pdf, 113 kB) in. Voeg een uittreksel van de Kamer van Koophandel toe (als u een bedrijf bent). Voeg een kopie van uw legitimatiebewijs toe. Stuur het aanvraagformulier met de bijlagen naar de gemeente Postbus 26, 3400 AA IJsselstein. Wilt u informatie over de (on)mogelijkheden voor een vergunning? Neem contact op via ons algemene contactformulier of bel 14 030. Kosten Voor het in behandeling nemen van een aanvraag voor een standplaatsvergunning betaalt u € 83,95. Ook betaalt u kosten voor het gebruik van gemeentegrond. Deze kosten hangen af van de duur van het innemen van een standplaats.

  • Wethouder Peter Bekker

    Portefeuilles Ruimtelijke ontwikkeling Omgevingswet Mobiliteit en parkeren Openbare ruimte, inclusief klimaatadaptatie Grondbeleid en grondzaken (waaronder snippergroen) Vergunningverlening bouwen, wonen en milieu  Afvalinzameling, reiniging en riolering Projectwethouder voor Clinckhoeff, De Kroon, Randdijk/Europakwartier, ROBA, Ruimtevaartbaan en Parallelweg Nevenfuncties als wethouder, onbetaald Lid Dagelijks Bestuur (DB) en Algemeen Bestuur (AB) Reinigingsdienst Midden-Nederland (RMN) Lid DB en AB Omgevingsdienst Regio Utrecht (ODRU) Lid AB Afvalverwijdering Utrecht (AVU)  Plaatsvervangend lid AB Recreatieschap Stichtse Groenlanden Nevenfuncties niet als wethouder Geen

  • Aanvulling laag inkomen

    Heeft u een laag inkomen en maakt u onvoorziene, noodzakelijke of bijzondere kosten? Dan heeft u mogelijk recht op bijzondere bijstand. Voor meer informatie en voorwaarden zie Bijzondere bijstand. Leeft u al lange tijd (minimaal 36 maanden) van een laag inkomen? Dan heeft u mogelijk recht op Individuele inkomenstoeslag. Voor meer informatie en voorwaarden zie Individuele inkomenstoeslag.

  • Financiën

    Kadernota en financieel perspectiefnota De kadernota is de start van de begrotingscyclus. Hiermee bepaalt de raad wat we volgend jaar anders gaan doen. Dit wordt meegenomen in de begroting. In de financieel perspectiefnota staat hoeveel geld we hieraan kunnen uitgeven. Kadernota 2024, gemeente IJsselstein (pdf, 2,16 MB) Kader- en financieel perspectiefnota 2022 (pdf, 1,04 MB) Kadernota 2021 (pdf, 714 kB) Financieel perspectiefnota 2021 (pdf, 461 kB) Programmabegroting In de programmabegroting staat wat de gemeente komend jaar gaat doen en wat dat mag kosten. Nieuwe zaken uit de kadernota en het coalitieprogramma staan hier ook in. Infographic programmabegroting 2024. Open de pdf hieronder voor de digitaal toegankelijke versie Infographic programmabegroting 2024, gemeente IJsselstein (pdf, 2 MB) en Programmabegroting 2024, gemeente IJsselstein (pdf, 2,94 MB) Programmabegroting 2023, gemeente IJsselstein (pdf, 2,59 MB) Programmabegroting 2022, gemeente IJsselstein (pdf, 1,79 MB) Programmabegroting 2021, gemeente IJsselstein (pdf, 2,25 MB) Kwartaalrapportages (Q-rapportages) Elke 3 maanden staat in de kwartaalrapportage hoe de uitvoering van de begroting gaat. Als doelen niet gehaald worden, dan staat dat hierin beschreven. Ook als zaken meer of minder geld kosten wordt hierin uitgelegd waarom. Q3 rapportage 2023, gemeente IJsselstein (pdf, 396 kB) Q2 rapportage 2023, gemeente IJsselstein (pdf, 280 kB) Q1 rapportage 2023, gemeente IJsselstein (pdf, 272 kB) Q3 rapportage 2022, gemeente IJsselstein (pdf, 364 kB) Q2 rapportage 2022, gemeente IJsselstein (pdf, 277 kB) Q1 rapportage 2022, gemeente IJsselstein (pdf, 297 kB) Q3 rapportage 2021, gemeente IJsselstein (pdf, 1,32 MB) Q2 rapportage 2021, gemeente IJsselstein (pdf, 1,33 MB) Q1 rapportage 2021, gemeente IJsselstein (pdf, 1,27 MB) Decembernota Met de decembernota worden de laatste aanpassingen aan de begroting gedaan. Ook wordt geld meegenomen naar volgend jaar, mochten zaken uitlopen. Decembernota 2022, gemeente IJsselstein (pdf, 332 kB) Decembernota 2021, gemeente IJsselstein (pdf, 605 kB) Jaarstukken In de jaarstukken staat wat we het afgelopen jaar hebben gedaan. En wat niet. Ook de kosten staan hierbij. Dit wordt vergeleken met de begroting. Verschillen worden uitgelegd. Jaarstukken 2022, gemeente IJsselstein (pdf, 7,65 MB) Jaarstukken 2021, gemeente IJsselstein (pdf, 6,85 MB) Hulp nodig? Kunt u de tekst niet lezen of begrijpt u de informatie (in het document) niet? Neem contact met ons op. Bel 14 030 of stuur ons een bericht. Contactformulier

  • Subsidie voorschoolse educatie / peuteropvang

    Subsidie voor voorschoolse educatie is bedoeld voor extra leerhulp aan kinderen die het risico lopen later niet goed mee te komen op de basisschool. Subsidie voor peuteropvang loopt via de peuteropvang-organisatie. Het is subsidie voor kinderen in de leeftijd van 2,5 tot 4 jaar, waarvan de ouder(s) geen aanspraak kunnen maken op kinderopvangtoeslag. In september/oktober 2024 kunnen kinderopvangorganisaties weer subsidie aanvragen voor 2025. Voorwaarden Uw organisatie is ingeschreven in het Landelijke Register Kinderopvang (LRK). Alleen volledige aanvragen worden in behandeling genomen. Lees de andere voorwaarden in de subsidieverordening. Vaststellen Organisaties die € 7.500 of meer aan subsidie hebben ontvangen, moeten een vaststelling aanvragen van hun subsidie. Bekijk meer informatie en het online formulier. Meer weten Heeft u vragen of wilt u meer weten? Bekijk dan de algemene informatie over subsidies voor bijvoorbeeld de subsidieverordening en andere voorwaarden en regels. Of neem contact met ons op via telefoonnummer 14 030 of het contactformulier.