Resultaten 41 - 50 van 62 resultaten

  • Geld of goederen inzamelen / collecteren

    Wil je geld of spullen inzamelen voor een goed doel? Dan heb je een vergunning nodig. De vergunning vraag je aan bij de gemeente waar je de inzameling wilt doen.

  • Paspoort of ID-kaart aanvragen

    Een paspoort of ID-kaart vraag je aan of verleng je in de gemeente waar je woont. Je kunt vooraf online de aanvraag starten en een afspraak maken. Na je afspraak in het gemeentehuis, kun je na 5 werkdagen je nieuwe paspoort of ID-kaart ophalen.

  • Klacht over de gemeente

    Het kan zijn dat je ontevreden bent over de manier waarop je door een medewerker van de gemeente bent behandeld. Je kunt dan een klacht indienen. Een klacht gaat over gedrag van een ambtenaar of bestuurder van de gemeente. Ook geef je precies aan wat er gebeurd is.

  • Vooroverleg

    Heb je bouw- of verbouwplannen en weet je niet zeker of dit past binnen het Omgevingsplan? Dan kun je een vooroverleg aanvragen. Na het vooroverleg heb je een indicatie of jouw plan haalbaar is en of je plan meldingsplichtig of vergunningsplichtig is. Twijfel je of een vooroverleg nodig is? Neem dan contact op met het Omgevingsloket via (0572) 34 77 99 of via omgevingsloket@raalte.nl.

  • Echtscheiding of beëindiging partnerschap melden

    Ga je scheiden of is je partnerschap beëindigd? Vraag via een advocaat de echtscheiding aan bij de rechtbank. De uitspraak van de rechtbank stuur je binnen 6 maanden naar de gemeente waar je huwelijk of partnerschap is gesloten. Meestal regelt een advocaat dit voor je.

  • Geheimhouding persoonsgegevens aanvragen

    In de basisregistratie personen (BRP) staan jouw persoonsgegevens. De overheid mag deze gegevens gebruiken. Bijvoorbeeld voor kinderbijslag, studiefinanciering of pensioen. Soms worden de gegevens ook aan anderen doorgegeven. Wil je niet dat jouw gegevens worden doorgegeven? Vraag dan aan de gemeente om geheimhouding van persoonsgegevens.

  • Afvalstoffenheffing

    Voor de inzameling van huishoudelijk afval betaal je afvalstoffenheffing. Deze bestaat uit een vast deel en een variabel deel. Het variabele deel wordt bepaald door het aantal keren dat je de grijze container aan de weg zet of restafval in de ondergrondse container doet. Hierdoor heb je zelf invloed op de hoogte van de afvalstoffenheffing. De gemeente gebruikt de opbrengst van de afvalstoffenheffing voor het ophalen en verwerken van het afval. Elk huishouden dat aan de ophaalroute ligt, betaalt afvalstoffenheffing. Dit geldt ook als je nooit afval meegeeft.

  • Vergoeding Kinderopvang

    Is jouw inkomen minder dan 110% van de bijstandsnorm? Of hebben jij en/of je partner door lichamelijke, psychische of sociale problemen kinderopvang voor je kind(eren) nodig? Dan kun je een vergoeding voor de kinderopvangkosten aanvragen. Denk hierbij aan de kosten voor een kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang of een gastouder.

  • Briefadres

    Als je geen woonadres hebt in Nederland, kun je bij de gemeente een briefadres aan te vragen. Zo kun je belangrijke post van de overheid of andere instanties toch ontvangen. Een briefadres is het adres van een bekende, een bedrijf of een instelling. Op het briefadres wordt jouw post ontvangen en de briefadresgever geeft het aan je door.

  • Uittreksel Basisregistratie personen (BRP)

    Met een uittreksel basisregistratie personen (BRP) laat je zien dat je staat ingeschreven bij de gemeente. Dit kan bijvoorbeeld nodig zijn als een woningstichting hierom vraagt. Op een uittreksel staan je persoonsgegevens, zoals je naam en je adres.