Zoekresultaten 1 - 10 van 40 resultaten

  • Externe link: Overlijden aangeven

    Als er iemand is overleden in Hoorn, moet dit worden aangegeven bij de gemeente. Meestal regelt de uitvaartondernemer dit. Als u zelf aangifte wilt doen, bespreekt u dit met de uitvaartverzorger. Na overlijden moet iemand na minimaal 36 uur en uiterlijk binnen 6 werkdagen worden begraven of gecremeerd....

  • Externe link: Tweede paspoort

    Een tweede paspoort is 2 jaar geldig en kunt u in de volgende situaties aanvragen: Als er in uw paspoort stempels staan van landen die in conflict zijn met de landen die u moet bezoeken. Dit kan problemen geven om het land binnen te komen. Meer informatie vindt u op website van de Rijksdienst voor...

  • Externe link: Buitenlands huwelijk registeren

    Als u in het buitenland bent getrouwd, moet u uw huwelijk bij de gemeente registreren. Hiervoor maakt u een afspraak in het stadhuis. Het registreren van een buitenlands huwelijk is gratis. Afspraak maken Naar de afspraak in het stadhuis neemt u het volgende mee: een geldig legitimatiebewijs het...

  • Externe link: Attestatie de vita

    Een attestatie de vita is een internationaal bewijs van in leven zijn. Een attestatie de vita kan bijvoorbeeld nodig zijn als u recht heeft op pensioen van een buitenlandse instantie. Voor het aanvragen van een attestatie de vita maakt u een afspraak in het stadhuis. Naar de afspraak neemt u een geldig...

  • Externe link: Openbaar groen: kopen en huren niet meer mogelijk

    Het is niet meer mogelijk om als inwoner openbaar groen van de gemeente te kopen. Hiermee wordt voorkomen dat deze grond gebruikt wordt voor bijvoorbeeld de aanleg van een parkeerplaats of het bouwen van een schuur. Meer informatie vindt u in de Nota Uitgiftebeleid openbaar Groen .  Waarom kan ik geen...

  • Externe link: Erfpacht

    Als u een woning heeft met erfpacht, bent u niet de eigenaar van de grond, maar heeft u de grond in bruikleen. Daarvoor betaalt u ieder jaar een vergoeding (de canon) aan de gemeente.  Kosten De kosten zijn afhankelijk van de grondwaarde en de erfpachtperiode. Neem voor vragen contact op met de gemeente...

  • Externe link: Bezwaar maken bij afwijzing urgentie

    Als u geen urgentie heeft gekregen bij de woningcorporatie, kunt u bezwaar indienen bij BCU (voorheen Rehab). Voorwaarden U kunt een bezwaar indienen als u nieuwe documenten heeft ontvangen waarmee u uw urgentieaanvraag verder kunt onderbouwen. Het kan gaan om de onderbouwing van: een medische urgentie...

  • Externe link: Reisdocument voor vluchtelingen

    Een vluchtelingenpaspoort is een Nederlands reisdocument voor vluchtelingen. Voor de aanvraag maakt u een afspraak in het stadhuis. Een vluchtelingenpaspoort is maximaal 5 jaar geldig. Dit hangt af van uw verblijfsvergunning.

  • Externe link: Legalisatie handtekening

    Als u moet bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is, kunt u uw handtekening laten legaliseren. Dit kan alleen na het maken van een afspraak. Naar de afspraak in het stadhuis neemt u het volgende mee: Een geldig identiteitsbewijs. Een document waarop u de handtekening wilt plaatsen....

  • Externe link: Briefadres

    Een briefadres is een huisadres waar u niet woont, maar wel uw post laat bezorgen. U vraagt een briefadres aan in de gemeente waar het briefadres zich bevindt. In Hoorn vraagt u dit aan via de website.  Voorwaarden U kunt alleen een briefadres aanvragen in deze situaties: U heeft geen vast woonadres, omdat...