Zoekresultaten 1 - 20 van 41 resultaten

  • Externe link: Bestuurlijke boete voor overlast

    Bezwaar maken tegen een boete gegeven voor overlast in de openbare ruimte (bestuurlijke boete). Het bezwaar moet u binnen 6 weken na de datum (dagtekening) van de boete indienen.

  • Externe link: Zienswijze ruimtelijk plan indienen

    Wilt u reageren op een besluit op een ruimtelijk plan dat de gemeente nog moet nemen? In bepaalde gevallen kunt u dan een zienswijze indienen.

  • Externe link: Identiteitskaart inwoner Breda

    Een identiteitskaart vraagt u aan bij de gemeente. Maak vanwege de verwachte drukte op tijd een afspraak. Kies een tijdstip in de afspraakkalender. Ziet u geen geschikt moment, probeer het dan na een paar dagen nog een keer. De mogelijkheden worden regelmatig aangepast. U betaalt bij de aanvraag. Zes werkdagen na de aanvraag ligt uw nieuwe identiteitskaart klaar op het stadskantoor. U kunt deze elke werkdag van de week, zonder afspraak, afhalen bij balie 10. U dient uw oude identiteitskaart in te leveren. U heeft 3 maanden om uw identiteitskaart op te halen. Ook kunt u uw identiteitskaart, tegen een meerprijs, laten bezorgen.

  • Externe link: Verklaring van huwelijksbevoegdheid

    Trouwt u in het buitenland dan kan de ambassade van het land u vertellen welke documenten u nodig heeft. Soms is een verklaring van huwelijksbevoegdheid nodig. Het internationale document verklaart dat u volgens de Nederlandse wet met elkaar mag trouwen.

  • Externe link: ID card for Breda residents

    Apply for an ID card at the council. Arrange an appointment beforehand. Pay when you make the request. The ID card will be ready for you after 6 working days. Collect the identity document in person.

  • Externe link: Postal Address Registration

    If you are temporarily without a residence or staying in an institution, you may qualify for a postal address registration. This means your mail can be directed to another person’s address.

  • Externe link: Trouwen

    Wilt u in Breda een huwelijk of een geregistreerd partnerschap sluiten? Dan meldt u dit vooraf bij de Gemeente Breda. U hoeft niet in Breda te wonen om er te kunnen trouwen of een partnerschap te laten registreren.

  • Externe link: Geboorteaangifte

    Als u een kind hebt gekregen, moet u binnen 3 dagen geboorteaangifte doen. U doet de aangifte in de gemeente waar het kind geboren is. U maakt hiervoor een afspraak. Aangifte van een geboorte wordt gedaan door de vader, moeder of duomoeder van het kind of door iemand anders die bij de geboorte van het kind aanwezig is geweest.

  • Externe link: Aangifte van overlijden

    Aangifte van overlijden gebeurt in de gemeente van overlijden. Meestal regelt de uitvaartverzorger dit. Als u zelf aangifte doet van overlijden, maak dan een afspraak bij de gemeente.

  • Externe link: Geheimhouding persoonsgegevens

    Uw persoonsgegevens zijn geregistreerd in de basisregistratie personen (BRP). U kunt de gemeente verzoeken deze gegevens geheim te houden of een geheimhouding opheffen. Dit is gratis.

  • Externe link: Paspoort inwoner Breda

    Een paspoort vraagt u aan bij de gemeente. Maak vanwege de verwachte drukte op tijd een afspraak. Kies een tijdstip in de afspraakkalender. Ziet u geen geschikt moment, probeer het dan na een paar dagen nog een keer. De mogelijkheden worden regelmatig aangepast. U betaalt bij de aanvraag. Zes werkdagen na de aanvraag ligt uw nieuwe paspoort klaar in het stadskantoor. U kunt deze elke werkdag, zonder afspraak, afhalen bij balie 10. Uw oude paspoort levert u in. U heeft 3 maanden om uw paspoort op te halen. Ook kunt u uw paspoort, tegen betaling, laten bezorgen.

  • Externe link: Extract from the civil registry

    A life event, such as a birth, marriage, death or divorce, is recorded in a deed by the council where the event took place. This deed remains with that council. You can order a copy of the deed if the event took place in the district of Breda. The extract is dealt with and sent by post within 7 working days. Remember that delivery by post can take longer.

  • Externe link: Verhuizen vanuit het buitenland naar Breda, 1e vestiging

    Verhuist u voor de 1e keer vanuit het buitenland naar Nederland? Of bent u het komend half jaar minimaal 4 maanden in Nederland? Dan moet u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk laten inschrijven bij de Gemeente Breda. Als uw partner en/of kinderen ook ingeschreven moeten worden, dan moeten zij met u meekomen. Maak hiervoor een afspraak.

  • Externe link: Moving to or within Breda

    Are you moving to a different address within Breda? Or are you moving from a different area to Breda? Please inform us of your new address no more than 4 weeks before you move house, but no later than 5 days after the day you moved. Anyone aged 16 years or older can inform us of this change of address.

  • Externe link: Geboorteaangifte in Amphia ziekenhuis

    Bent u in het Amphia ziekenhuis bevallen, dan kunt u daar de geboorteaangifte doen. U gebruikt hiervoor de tablet beschikbaar in het ziekenhuis. Vraag het personeel om informatie. U logt in met uw DigiD (moeder en vader of duomoeder).

  • Externe link: Passport for Breda residents

    You request a passport from the council. Arrange an appointment beforehand. Pay when you make the request. The passport will be ready for you after 6 working days.

  • Externe link: Registration of a birth

    When a child is born, his or her birth must be registered within 3 days. Register the birth with the council where the child was born. Arrange an appointment beforehand. The birth must be registered by the mother or father or female partner of the biological mother or another person who was present at the child's birth.

  • Externe link: Overige besluiten

    Bezwaar tegen besluiten over bouw of sloop, kappen van een boom, evenement, horeca, parkeervergunning, subsidie, aanvraag briefadres, in- of uitschrijving BRP (Ruimtelijk Domein) en overige besluiten.

  • Externe link: Bewijs van in leven zijn

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Heeft u het nodig voor een Nederlands pensioenfonds dan voegt u de brief van het pensioenfonds toe aan het online verzoek. Het bewijs is dan gratis. Heeft u een internationaal document nodig dan vraagt u een attestatie de vita aan. Een bewijs van in leven zijn vraagt u online aan. Een attestatie de vita vraagt u altijd persoonlijk aan de balie aan. U maakt hiervoor een afspraak.

  • Externe link: Moving to Breda from abroad, resettlement

    If you are moving to Breda from abroad, or if you plan to remain in the Netherlands for at least 4 of the next 6 months and this is not the first time you have lived in the Netherlands, you must register with Breda council in person within 5 days of your arrival. To register your partner and/or children, they must come with you. Arrange an appointment beforehand.