Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaten 1 - 20 van 38 resultaten
- Externe link: Bewijs van in leven zijn of attestatie de vita
Een 'bewijs van in leven zijn' of 'attestatie de vita', is het schriftelijke bewijs van ons als gemeente dat u in leven bent op het moment dat wij het bewijs afgeven. Een bewijs van in leven zijn kunt u direct via deze website aanvragen. U krijgt het dan binnen drie werkdagen thuis gestuurd. Een attestatie de vita is voor gebruik in het buitenland. Dit document moet u persoonlijk aan de balie aanvragen.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-02
- Recht
- Externe link: Verhuizing doorgeven
Geef uw verhuizing naar of binnen de gemeente Tynaarlo aan ons door. Doe dit tussen 4 weken vóór en 5 dagen nadat u verhuisd bent.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-10-21
- Recht
- Externe link: Aangifte van een levenloos geboren kind
Het is heel verdrietig als uw kind levenloos is geboren. U doet aangifte in de gemeente waar uw kind is geboren. Een uitvaartverzorger kan ook deze aangifte doen via onderstaande knop.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-06-12
- Recht
- Externe link: Rietwijk, Ter Borch in Eelderwolde
Direct naar de informatie over de Rietwijk in Ter Borch.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-10-08
- Recht
- Externe link: Aangifte van overlijden
Als uitvaartondernemer kunt u hier online aangifte doen van overlijden. Hiervoor heeft u eHerkenning eH2+ nodig. Als iemand overlijdt moet dat worden doorgegeven aan de gemeente waar de persoon is overleden. Dat doet u binnen 6 dagen na het overlijden. De gemeente zorgt ervoor het overlijden wordt geregistreerd in de Basisregistratie Personen (BRP).
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-12-19
- Recht
- Externe link: Aangifte van lijkvinding
Als uitvaartondernemer kunt u hier online aangifte doen van lijkvinding. Hiervoor heeft u eHerkenning eH2+ nodig. Als er sprake is van een lijkvinding dan moet dat worden doorgegeven aan de gemeente waar de persoon is overleden. Dat doet u binnen 6 dagen na de lijkvinding. De gemeente zorgt ervoor het overlijden wordt geregistreerd in de Basisregistratie Personen (BRP).
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-12-19
- Recht
- Externe link: Uittreksel burgerlijke stand
De burgerlijke stand maakt akten op van belangrijke gebeurtenissen in uw leven. Zoals geboorte, huwelijk, echtscheiding, geregistreerd partnerschap, beëindiging geregistreerd partnerschap en overlijden. U kunt een afschrift of uittreksel van deze akten aanvragen bij de gemeente waar de gebeurtenis heeft plaatsgevonden.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-12-19
- Recht
- Externe link: Bijzondere paspoorten
Wilt u een bijzonder paspoort aanvragen? Zoals een noodpaspoort, tweede paspoort, vluchtelingenpaspoort of een vreemdelingenpaspoort? Dan kan het zijn dat u andere identiteitsbewijzen mee moet nemen naar de afspraak of extra informatie moet aanleveren. Op deze pagina leest u wat er per aanvraag van u verwacht wordt.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-10-21
- Recht
- Externe link: Bewijs van Nederlanderschap
Er zijn momenten waarop u moet bewijzen dat u de Nederlandse nationaliteit heeft. Bijvoorbeeld als u naar het buitenland verhuist of als u solliciteert naar een baan in het openbaar bestuur. U heeft dan een bewijs van Nederlanderschap nodig. Dit kunt u digitaal aanvragen. U krijgt het uittreksel binnen drie werkdagen thuisgestuurd.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-02
- Recht
- Externe link: Uitgifte pachtgronden
Op deze pagina kunt u meer lezen over pachtgronden binnen de gemeente Tynaarlo.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-02-13
- Recht
- Externe link: Verhuizen naar het buitenland (emigratie)
Gaat u langer dan 8 maanden naar het buitenland, dan moet u zich uitschrijven bij de gemeente. U kunt uw verhuizing naar het buitenland digitaal, schriftelijk of persoonlijk aan de balie aan ons doorgeven. U wordt dan uitgeschreven van uw adres. Wij geven uw vertrek ook door aan andere overheidsorganisaties zoals de Belastingdienst en uw pensioenfonds.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13
- Recht
- Externe link: Handtekening legaliseren
Met een gelegaliseerde handtekening bewijst u dat uw handtekening echt is. Dit is bijvoorbeeld nodig als u bezoek uit het buitenland ontvangt dat een visum moet aanvragen. Een bedrijf of organisatie kan er ook om vragen. De legalisatie bewijst alleen dat uw handtekening echt is. Het zegt niets over de inhoud van het document of ingevulde formulier.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-09
- Recht
- Externe link: Verklaring van huwelijksbevoegdheid
Voor een huwelijk in het buitenland heeft u soms een verklaring van huwelijksbevoegdheid nodig. Daarin staat dat u en uw partner volgens de Nederlandse wet met elkaar mogen trouwen. Woont u niet meer in Nederland? Dan vraagt u de verklaring van huwelijksbevoegd aan in de laatste gemeente waar u in Nederland heeft gewoond.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-12-19
- Recht
- Externe link: Publicatie voorgenomen verkopen
Waarom publiceren we voorgenomen verkoop en verhuur van gemeentelijk vastgoed?De hoogste rechter in ons land heeft bepaald dat bij de uitgifte van een onroerende zaak door de gemeente (zoals verkoop, verhuur en verpachting), iedereen de gelegenheid moet krijgen om een kans te maken op die onroerende zaak. Aan de hand van een selectieprocedure moet de gemeente dan een koper of huurder selecteren. Het bieden van deze gelegenheid om ‘mee te dingen’ hoeft niet als vaststaat of redelijkerwijs mag worden aangenomen dat er maar één serieuze gegadigde is.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-04-17
- Recht
- Externe link: Melding voorgenomen huwelijk of partnerschap
Wilt u een huwelijk of geregistreerd partnerschap aangaan? Dan kunt u online de melding doen met uw DigiD. Uw trouwmelding kunt u al een jaar van tevoren doorgeven, maar moet uiterlijk 14 dagen voor uw trouwdatum binnen zijn bij de trouwgemeente.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-02
- Recht
- Externe link: Gymzaal of sporthal huren?
De gemeente verhuurt diverse gymzalen en sporthallen aan verenigingen.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-03-14
- Recht
- Externe link: Paspoort
Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Na zes werkdagen kunt u uw paspoort ophalen bij de receptie van het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Een paspoort voor jongeren tot 18 jaar 5 jaar.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-01-13
- Recht
- Externe link: Persoonsgegevens BRP aanpassen
Uw persoonsgegevens staan bij de gemeente geregistreerd in de Basisregistratie Personen (BRP). U kunt zelf online zien welke gegevens wij hebben geregistreerd. Dat doet u via Mijnoverheid.Ziet u een fout in de gegevens die in de BRP staan? Dan kunt u de gemeente vragen om dit aan te passen. Dit heet een correctieverzoek. Hoe u dit kunt doen leest u hieronder.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2024-10-31
- Recht
- Externe link: De tafel van Piet Bennink
“Toen ik jong was werd mij gevraagd wat ik wilde worden. Ik zei: “Kunstschilder, ik wist niet eens wat dat was!”
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-02-24
- Recht
- Externe link: Kalender aangemelde evenementen
Wilt u een evenement organiseren? Hiervoor heeft u toestemming nodig. U moet melding doen van het evenement en in bepaalde gevallen een evenementenvergunning aanvragen. Meer informatie hierover vindt u op de pagina een evenement organiseren.
- Bron: Tynaarlo (Gemeente)
- 2025-06-10
- Recht