Zoekresultaten 1 - 17 van 17 resultaten

  • Externe link: Klacht

    Bent u ontevreden over de manier waarop u door de gemeente of Noaberkracht behandeld bent, dan kunt u een klacht indienen bij de gemeente. Iedereen heeft het recht om een klacht in te dienen over de wijze waarop een bestuurder of een ambtenaar zich heeft gedragen.

  • Externe link: Geboorte aangifte

    Aangifte doen van de geboorte van een kind is verplicht. Dit moet binnen 3 dagen na de geboorte.

  • Externe link: Afspraak maken

    Gastvrijheid en een goede dienstverlening zijn belangrijk voor de gemeente Tubbergen. U kunt daarom op afspraak terecht bij burgerzaken. Doordat met een afspraak vooraf bekend is waar u voor komt, wordt u meteen door de juiste medewerker geholpen op een tijdstip dat het u schikt.

  • Externe link: Zakenpaspoort

    Reist u veel? En heeft u meer ruimte in uw paspoort nodig voor douanestempels en visa? Dan kunt u een zakenpaspoort aanvragen. Dit paspoort is dikker dan een gewoon paspoort, namelijk 66 pagina’s. Een zakenpaspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis.

  • Externe link: WhatsApp buurtpreventie

    WhatsApp buurtpreventie

  • Externe link: Bekendmaking voorgenomen uitgiften

    Op deze pagina vindt u meer informatie over bekendmakingen van gemeentelijke onroerende zaken.

  • Externe link: Tweede paspoort

    Reist u voor uw beroep veel naar landen die met elkaar in conflict zijn. Of heeft u tijdelijk geen paspoort in verband met een visumaanvraag? Dan kunt u een tweede paspoort aanvragen. Een tweede paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een paspoort is 2 jaar geldig. Het is ook mogelijk om uw paspoort te laten bezorgen op een door u te kiezen adres.

  • Externe link: Identiteitskaart aanvragen

    Een identiteitskaart vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een identiteitskaart voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een identiteitskaart 5 jaar geldig. Na 6 werkdagen kunt u het document persoonlijk afhalen of, tegen betaling, later bezorgen. Let op: ook kinderen moeten persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en bij het ophalen.

  • Externe link: Paspoort aanvragen

    Een paspoort vraagt u persoonlijk aan in het gemeentehuis. Een paspoort voor volwassenen is 10 jaar geldig. Voor jongeren tot 18 jaar is een paspoort 5 jaar geldig. Na 6 werkdagen kunt u het document persoonlijk afhalen of, tegen betaling, laten bezorgen. Let op: ook kinderen moeten persoonlijk aanwezig zijn bij de aanvraag en bij het ophalen.

  • Externe link: Omzetting geregistreerd partnerschap in huwelijk

    Het omzetten van een geregistreerd partnerschap in een huwelijk is een administratieve handeling. Er wordt een omzettingsakte opgemaakt.

  • Externe link: Geheimhouding persoonsgegevens

    U kunt de gemeente verzoeken om niet zomaar uw gegevens geheim te houden. Het is niet mogelijk om voor alle instanties uw gegevens geheim te houden, maar u kunt de verstrekking van de gegevens wel beperken.

  • Externe link: Aankoop groen- of reststroken

    Op 10 november 2020 heeft de gemeenteraad het Kwaliteitsplan Openbaar Groen (KOG) vastgesteld. Hierdoor is het voor inwoners en bedrijven in bepaalde situaties mogelijk om gemeentelijke groen- of reststroken welke aan hun percelen grenzen, aan te kopen.

  • Externe link: Verhuizing doorgeven

    Gaat u verhuizen binnen de gemeente of vestigt u zich in onze gemeente? Geef uw verhuizing niet eerder dan 4 weken, maar uiterlijk 5 dagen na uw verhuisdatum door aan de gemeente.

  • Externe link: Echtscheiding

    Is uw huwelijk ontbonden door echtscheiding of is uw geregistreerd partnerschap beëindigd? Dan moet de uitspraak van de rechtbank binnen 6 maanden bij de gemeente zijn waar uw huwelijk of uw partnerschap is gesloten. Meestal regelt een advocaat dat voor u.

  • Externe link: Contact ondernemers

    Meer informatie over: Contact met de bedrijfsconsulent, het ondernemersserviceteam of de klankbordgroep 'onderneem!'

  • Externe link: Overlijden

    Meestal geeft de begrafenisondernemer bij de gemeente aan dat iemand is overleden. Maar als nabestaande kunt u ook zelf aangifte van overlijden doen. Dat doet u in het gemeentehuis als diegene in de gemeente Tubbergen is overleden. Aangifte van overlijden moet binnen 6 dagen na het overlijden worden gedaan.

  • Externe link: Zienswijze/ Bezwaar en beroep

    Bent u het niet eens met een gemeentelijk besluit, bijvoorbeeld een evenementenvergunning, een dwangsombesluit of een omgevings-vergunning voor het bouwen van een woning? Lees dan wat u kunt doen.