Zoekresultaten 1 - 50 van 70 resultaten

  • Externe link: Automatische incasso regelen

    De Regionale Belastinggroep (RBG) verzorgt de belastingheffing voor Delfland. Als je niet in staat bent om je waterschapsbelastingaanslag nu in één keer te betalen, kun je in termijnen betalen.

  • Externe link: Bezwaar tegen beslissing bestuursorgaan

    Als u het als belanghebbende niet eens bent met een schriftelijke beslissing van een bestuursorgaan, kunt u bezwaar aantekenen bij het orgaan dat het besluit heeft genomen.

  • Externe link: Bezwaar maken tegen de kosten

    Bent u het niet eens met de aanmanings- of dwangbevelkosten? Dan kunt u in bezwaar gaan.

  • Externe link: Zienswijze indienen

    Soms neemt waterschap Hollandse Delta pas een besluit als er een goed inzicht is in alle betrokken belangen. U kunt dan een zienswijze indienen.

  • Externe link: Gedraging van bestuursorgaan, klacht

    Iedere burger heeft het recht om een klacht in te dienen bij een orgaan over de wijze waarop dat bestuursorgaan zich in een bepaalde kwestie tegen hem of een ander heeft gedragen.

  • Externe link: Wettelijke klacht indienen (gedraging)

    Op deze pagina leest u hoe u een klacht kunt indienen. Bijvoorbeeld als u vindt dat u niet serieus genomen bent, te lang moet wachten op een reactie van het waterschap of verkeerd geïnformeerd bent

  • Externe link: Automatische incasso regelen of wijzigen

    Met een machtiging vindt u het goed dat wij het geld automatisch van uw rekening afschrijven. Hieraan zijn geen extra kosten verbonden. De voordelen zijn dat u in delen kunt betalen en dat u niet vergeet te betalen.

  • Externe link: Wet dwangsom en beroep bij niet tijdig beslissen

    Deze wet bepaalt dat wij op tijd moeten besluiten op een vergunningaanvraag of bezwaarschrift.

  • Externe link: Vergoeding aanvragen bij schade of nadeel door het waterschap

    Vindt u dat u schade of nadeel heeft als gevolg van werkzaamheden van het waterschap? Bijvoorbeeld door een vernattingsproject of waardevermindering van een woning door verminderd uitzicht bij dijkverhoging? Dan kunt u hiervoor, afhankelijk van de omstandigheden, compensatie aanvragen.

  • Externe link: Nadeelcompensatie

    Vindt u dat u schade leidt omdat het waterschap iets heeft gedaan in uw buurt? Bijvoorbeeld: u vindt dat uw huis of bedrijf minder waard is door een dijkversterking. Omdat uw uitzicht minder is of uw bedrijf minder goed bereikbaar waardoor u schade heeft. Dan kunt u een vergoeding aan het waterschap vragen (nadeelcompensatie).

  • Externe link: Klacht over een medewerker

    Bent u niet tevreden over hoe u bent behandeld? Dan kunt u een klacht indienen

  • Externe link: Klacht over gedrag bestuurder of medewerker

    Ben je niet tevreden over de manier waarop je door ons bent behandeld? Dan kan je een klacht indienen.

  • Externe link: Mislukte automatische incasso (storno)

    Als het niet mogelijk is om het maandbedrag af te schrijven, mislukt de automatische incasso.

  • Externe link: Nationale ombudsman

    U kunt een klacht indienen bij de Nationale ombudsman als u niet tevreden bent met de gedraging of de werkwijze van (ambtenaren) van een overheidsinstantie.

  • Externe link: Bezwaar tegen beslissing bestuursorgaan

    Als u het als belanghebbende niet eens bent met een schriftelijk besluit van het hoogheemraadschap van Rijnland, kunt u daartegen bezwaar maken.

  • Externe link: Automatische incasso

    Alle zaken rond automatische incasso regelt u op de website van de Regionale Belasting Groep.

  • Externe link: Bezwaar maken tegen waterschapsbelasting

    Bent u het niet eens met de aanslag? Dan kunt u in bezwaar maken.

  • Externe link: Bezwaar tegen een bestuursbesluit

    Als u het niet eens bent met een besluit van het waterschap, dan kunt u in bepaalde gevallen bezwaar maken.

  • Externe link: Zienswijze indienen

    Ons bestuur neemt allerlei beslissingen. Deze besluiten bereiden we zorgvuldig voor. Als belanghebbende krijgt u in veel gevallen vooraf de gelegenheid ons te laten weten wat u van het te nemen (ontwerp)besluit vindt. 

  • Externe link: Bezwaar maken tegen ons besluit

    Hebben wij een besluit genomen waar u het mee oneens bent? En bent u rechtstreeks betrokken bij het besluit? Dan kunt u bezwaar maken.

  • Externe link: Klacht indienen aanbesteding

    Ben je niet tevreden over de manier waarop de aanbestedingsprocedure verloopt? Dan kun je een klacht indienen over de aanbesteding.

  • Externe link: Uw rechten

    u heeft recht op inzage, correctie en verwijdering van uw persoonsgegevens.

  • Externe link: Zienswijze indienen

    Indienen zienswijze

  • Externe link: In gebreke stellen

    Het waterschap moet binnen een bepaalde tijd reageren op jouw aanvraag of bezwaar. Gebeurt dat niet? Dan kun je het waterschap daarop aanspreken.

  • Externe link: Nadeelcompensatie

    Vindt u dat u schade heeft als gevolg van het werk van het waterschap? Dan kun u een verzoek om nadeelcompensatie indienen.

  • Externe link: Wet dwangsom bij niet tijdig beslissen, ingebrekestelling

    De overheid moet op tijd een beslissing nemen op uw aanvraag of bezwaar.

  • Externe link: Verandering woonsituatie doorgeven voor waterschapsbelasting

    Wat moet u doen als uw woonsituatie veranderd? Zoals bij een verhuizing of overlijden?

  • Externe link: Rectificatie of aanvulling persoonsgegevens

    Heeft u vragen over of wilt u weten welke persoonsgegevens wij van u hebben? U kunt altijd contact met ons opnemen.

  • Externe link: Aantal termijnen voor automatische incasso

    Het aantal termijnen hangt af van het moment waarop u de automatische incasso aanvraagt.

  • Externe link: Klachtenprocedure bij aanbesteden

    We hebben een klachtenregeling voor aanbestede diensten en voldoen daarmee aan de Aanbestedingswet. De klachtenregeling draagt bij aan een snelle en zorgvuldige afhandeling van klachten.

  • Externe link: Bezwaar tegen de belastingaanslag

    Het kan voorkomen dat de aanslag niet terecht is. U kunt dan binnen zes weken bezwaar indienen.

  • Externe link: Betalen in termijnen via automatische incasso

    Wilt u de aanslag in termijnen betalen? Dit kan met een machtiging tot automatische incasso. 

  • Externe link: Bezwaarschrift indienen

    Bezwaarschrift indienen

  • Externe link: Bezwaar maken tegen beslissingen van het waterschap

    Als u het niet eens bent met een beslissing van waterschap Hollandse Delta, kunt u schriftelijk bezwaar maken.

  • Externe link: Voorlopige voorziening indienen

    Als u een bezwaarschrift of beroepschrift indient, betekent dit niet dat het besluit waartegen u zich richt niet meer werkt. Als u wilt voorkomen dat dit besluit geheel of gedeeltelijk wordt uitgevoerd, kunt u om een 'voorlopige voorziening' vragen. Hier leest u hoe u een voorlopige voorziening indient.

  • Externe link: Inzien persoonsgegevens (AVG)

    Jouw persoonsgegevens gebruiken we uitsluitend voor het doel waarvoor je ze aan ons hebt gegeven. Je kunt een verzoek doen om je gegevens te bekijken. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die over jou gaan. Denk aan: naam, adres. BSN en financiële gegevens zoals je bankrekeningnummer.

  • Externe link: Bezwaar maken of in beroep gaan

    Ben je het niet eens bent met een besluit van ons bestuur? Dan kan je bezwaar maken tegen dat besluit. Je moet een bezwaar binnen zes weken nadat het besluit bekend is gemaakt opsturen. Je kunt ook in beroep gaan. Let op! Wil je bezwaar maken tegen de waterschapsbelasting? Kijk dan op de pagina bezwaar maken tegen de waterschapsbelasting.

  • Externe link: Bezwaar tegen een besluit

    Op deze pagina leest u hoe u bezwaar maakt tegen een beslissing die wij genomen hebben. Bijvoorbeeld over uw vergunningaanvraag. Of over een subsidieaanvraag of tegen een handhavingsbesluit.

  • Externe link: Privacyverklaring Waterschap Limburg

    In de privacywet Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) staan uw rechten als inwoner en onze plichten als waterschap. Persoonsgegevens zijn alle gegevens die over u gaan. Denk aan: naam, adres. BSN en financiële gegevens zoals uw bankrekeningnummer.

  • Externe link: Nadeelcompensatie aanvragen

    Heeft u schade ondervonden als gevolg van de taakuitoefening van het waterschap? Dan kunt u nadeelcompensatie aanvragen.

  • Externe link: Nadeelcompensatie

    Als het waterschap vol­gens het boek­je een be­sluit neemt of uit­voert, dan kunt u als om­wo­nen­de of on­der­ne­mer toch scha­de on­der­vin­den. Bij­voor­beeld als de weg­werk­zaam­he­den zo lang du­ren dat uw win­kel ­lang min­der klan­ten trekt. Of als het waterschap een ver­gun­ning af­geeft waar­door u na­deel on­der­vindt.

  • Externe link: Nadeelcompensatie

    Nadeelcompensatie en schadekwesties

  • Externe link: Zienswijze indienen

    Wil je jouw mening geven over een ontwerpbesluit? Dan kun je een zienswijze indienen. Jouw zienswijze nemen we mee in de besluitvorming.

  • Externe link: Omgevingsoverleg verken je idee.

    Heb je plannen in de buurt van water? Bijvoorbeeld het aanleggen van een steiger, het organiseren van een evenement of het onttrekken van grondwater? Dan hoef je hier soms alleen een melding van je activiteit te doen. Maar soms heb je een vergunning nodig. Als je niet precies weet wat je moet doen kan je een overleg met Delfland inplannen om alles te bespreken.

  • Externe link: Overlijden

    Bij een overlijden stelt de gemeente ons op de hoogte. U hoeft dat dus niet zelf te doen.

  • Externe link: Kwijtscheldingsverzoek afgewezen

    Denkt u dat uw verzoek ten onrechte is afgewezen? Dan kunt u een beroepschrift indienen.

  • Externe link: Aanpassen persoonsgegevens (AVG)

    Kloppen jouw persoonsgegevens niet (meer)? Bijvoorbeeld je adres, telefoonnummer of geboortedatum. Dan kun je ons vragen deze aan te passen. 

  • Externe link: Klacht over het gedrag van een medewerker of bestuurder

    Wij vinden het belangrijk dat je tevreden bent over onze service. Ben je slecht geholpen of beledigd door iemand van het waterschap? Meld dit dan bij ons door een klacht in te dienen. Samen zoeken we naar een oplossing.

  • Externe link: Klacht indienen

    Heb je een klacht over Delfland? Of ben je niet goed geholpen door een medewerker? Dat vinden wij dat erg vervelend. Wij lossen het probleem graag samen op.

  • Externe link: Doe een melding

    Voor verschillende werkzaamheden moet u een melding doen. Bijvoorbeeld grondwateronttrekking in ons gebied. Dat kan direct via het omgevingsloket.