Resultaten

21 - 30 van de 266 Resultaten
Toon producten van Utrecht (Utr)
  • Kentekenwijziging parkeervergunning huurauto of leenauto

    Koppel uw vergunning aan uw huurauto of leenauto. Nodig U hebt het kenteken van de tijdelijke auto nodig.Buitenlands kenteken? Dan kunt u het tijdelijke kenteken alleen doorgeven via telefoonnummer 14 030. Hoe lang duurt het? U kunt zelf de datum kiezen waarop het tijdelijke kenteken in moet gaan. Wat kost de wijziging? Het wijzigen van het kenteken is gratis. Wijzigen U mag 12 keer per jaar parkeren met een huurauto of leenauto. Elke keer mag dit maximaal 5 dagen duren. Kenteken opgeven U kunt ook bellen naar 14 030 op werkdagen van 8.30–17.30 uur en donderdagavond tot 20.00 uur.

  • Plezierboot, ligplaatsvergunning aanvragen

    Niet mogelijk om ligplaatsvergunning voor recreatievaartuig aan te vragen De gemeente heeft momenteel ongeveer 200 aanvragen liggen. Deze behandelen we op datum van binnenkomst. Jaarlijks kan de gemeente gemiddeld 30 nieuwe vergunningen afgegeven. De gemeente gaat na welke mogelijkheden er nog zijn/gecreëerd kunnen worden om tegemoet te komen aan de ligplaatsbehoefte. Voor een woonboot kijkt u bij 'Woonboot, ligplaatsvergunning aanvragen'. Passantenligplaatsen In Utrecht zijn passantenligplaatsen in de Stadsbuitengracht langs de Catharijnesingel en bij de Weerdsluis. Deze zijn bedoeld voor boten op doorreis die maximaal 72 uur in Utrecht blijven. Bij deze ligplaats zijn douches en toiletten aanwezig. Havengeld Voor boten tot en met 10 meter moet u havengeld betalen. Voor elke meter extra komt daar per dag nog wat bij. Voor het gebruik van de passantenligplaatsen geldt geen maximale lengte. Meer informatie Ligplaatsvergunning Kort of tijdelijk aanleggen (passantenligplaatsen)

  • MER-beoordeling aanvragen (milieueffectrapportage)

    Voor een groot aantal projecten (zoals de bouw van woningen, kantoren, parkeerplaatsen, winkels, bedrijven en parken) moet de gemeente een MER-beoordeling uitvoeren. MER is de afkorting van milieueffectrapportage. U leest hier meer over de MER-beoordeling en hoe u een MER-beoordeling kunt aanvragen. Wat is een MER-beoordeling? In een MER-beoordeling kijkt de gemeente Utrecht of een project mogelijk belangrijke nadelige milieugevolgen heeft. Als dat zo is, moet een MER-procedure worden doorlopen. In een MER-procedure worden de milieugevolgen nader onderzocht. Er wordt bekeken of er alternatieve invullingen voor een project mogelijk zijn waarbij milieugevolgen zoveel mogelijk beperkt kunnen worden. Wel of geen MER-beoordeling voor uw project? Om te bekijken of voor uw project of bouwaanvraag een MER-beoordeling noodzakelijk is, kunt u deze vragenlijst doorlopen. Met het doorlopen van de vragenlijst ziet u direct of voor uw project een MER-beoordeling uitgevoerd moet worden. Als dit het geval is (of u twijfelt nog), dan kunt u een MER-beoordeling voor uw project bij de gemeente aanvragen. MER-beoordeling aanvragen Er zijn verschillende manieren om de MER-beoordeling aan te vragen bij de gemeente. Inwoners Met DigiD Vraag MER-beoordeling aan Zonder DigiD Vraag MER-beoordeling aan Organisaties Met eHerkenning Vraag MER-beoordeling aan Zonder eHerkenning Vraag MER-beoordeling aan Meer informatie Hebt u vragen over het aanvragen van de MER-beoordeling dan kunt u contact opnemen via mer@utrecht.nl.Voor meer informatie over de milieueffectrapportage en daarbij behorende regelgeving verwijzen we u naar het Kenniscentrum Infomil.

  • Stemmen in een andere gemeente: vraag een kiezerspas aan

    Op 17 maart 2021 is de Tweede Kamerverkiezing. Wilt u in een andere gemeente stemmen? Vraag dan een kiezerspas aan. U kunt op de volgende manieren een kiezerspas aanvragen: Met DigiD Vraag kiezerspas aan U kunt tot 12 maart 17.00 uur een kiezerspas aanvragen via DigiD. Per post Vul het aanvraagformulier kiezerspas (pdf, 35 kB) in en stuur het naar: Verkiezingen gemeente UtrechtAntwoordnummer 90273500 ZA Utrecht De gemeente moet uw schriftelijk verzoek op zijn laatst 12 maart 17.00 uur ontvangen. Houd er rekening mee dat de post er soms een paar dagen over doet. Kunt u het aanvraagformulier niet zelf downloaden of printen? Dan kunnen wij deze naar u opsturen. Bel hiervoor naar 14 030. U kunt het aanvraagformulier ook afhalen en inleveren op het stadskantoor, Stadsplateau 1. Lever het formulier met uw stempas of een kopie van uw identiteitsbewijs in bij de receptie op de begane grond. U hoeft hiervoor geen afspraak te maken.

  • Bodycambeelden bekijken

    Handhavers van de gemeente kunnen in situaties die (dreigen te) escaleren hun bodycam aanzetten. Bent u gefilmd door een bodycam? Dan mag u die opnames komen bekijken. Vul hiervoor het formulier in via onderstaande button. Voorwaarden Binnen 28 dagen nadat de beelden zijn gemaakt, hebben wij uw verzoek binnengekregen. U moet zelf gefilmd zijn of het vermoeden hebben dat u gefilmd bent als omstander. Aanvragen Formulier bekijken beelden bodycam Inzien beelden Wij bellen u op om een afspraak te maken. Het bekijken van de beelden gebeurt op een plek in het stadskantoor met privacy. Neem een legitimatiebewijs mee. Meer informatie Werkwijze bodycams handhavers Zo gaat de gemeente om met privacy

  • Parkeren: automatische incasso

    Automatisch betalen voor uw parkeervergunning of garageabonnement? Regel hier uw automatische incasso. Aanvragen of wijzigen Belangrijk vooraf: houdt uw IBAN bij de hand met het kenteken van de parkeervergunning of het nummer van het garageabonnement. Automatische incasso aanvragen of wijzigen (met DigiD) Voorwaarden De aanvrager van de automatische incasso is de rekeninghouder. Een automatische incasso voor uw parkeervergunning kunt u: aanvragen, wijzigen of intrekken Een automatische incasso voor uw garageabonnement kunt u: aanvragen of wijzigen. Intrekken kan alleen door uw abonnement schriftelijk op te zeggen. Spelregels Het bedrag wordt voor het begin van de nieuwe periode afgeschreven. Als de incasso mislukt door bijvoorbeeld onvoldoende saldo, dan krijgt u een brief met het verzoek om op een andere manier te betalen. Gebeurt dit 2 periodes achter elkaar, dan wordt uw machtiging ingetrokken en krijgt u weer een factuur om te betalen. Krijgt u nog een factuur nadat u hebt aangevraagd? Betaal deze dan altijd. Als de incasso is verwerkt krijgt u geen facturen meer.

  • Bijstand, bewijsstukken opsturen

    Hebt u een bijstandsuitkering, of vraagt u een bijstandsuitkering aan? Dan kunnen wij bewijsstukken aan u vragen. U kunt deze bewijsstukken online opsturen. U hebt uw DigiD nodig. Hebt u geen DigiD? Vraag deze dan aan op DigiD.nl. Opsturen bewijstukken als u een uitkering aanvraagt Stuur alle bewijsstukken op voor uw aanvraag Opsturen van bewijsstukken als u al een uitkering hebt Stuur loonstrook of uitkeringsspecificatie op Stuur andere bewijsstukken op Lukt het u niet om de stukken via de computer op te sturen? Neem dan contact met ons op via 030 – 286 52 11. Wij kijken samen met u wat in uw situatie de beste manier is om u te helpen. Wijzigingen doorgeven Hebt u een bijstandsuitkering en wilt u wijzigingen doorgeven? Ga dan naar www.utrecht.nl/wijzigingen. Vakantie/verblijf in het buitenland melden Hebt u een bijstandsuitkering en wilt u uw vakantie melden? Of verblijf in het buitenland om een andere reden?  Ga dan naar www.utrecht.nl/vakantiemelden. Hebt u een vraag? Neem contact op met Werk en inkomen

  • Standplaatsvergunning, tijdelijk

    Wilt u op straat donateurs werven of goederen uitdelen? Dan hebt u een ‘tijdelijke standplaatsvergunning’ nodig. Tijdelijke standplaats en corona U kunt geen vergunning krijgen voor de periode tot en met dinsdag 19 januari 2021. Door de coronamaatregelen toetsen wij vergunningaanvragen op geschiktheid van de locatie en een veilige doorstroming van het publiek. Zo kunnen we winkelend publiek voldoende ruimte geven om besmettingen voorkomen. Stuur bij uw vergunningaanvraag een kort en duidelijk plan mee, waarin u omschrijft: Vanaf welke locatie u de verkoop wilt organiseren. Hoe u ervoor zorgt dat winkelend publiek zich aan de coronamaatregelen kan houden. Voeg eventueel een plattegrond met looplijnen toe. Zolang er corona-maatregelen zijn, kunt u alleen een vergunning voor buiten de binnenstad krijgen. Aanvragen Is de gewenste dag nog vrij? Bel hiervoor de afdeling Vergunningen via 14 030. Doe minimaal 4 weken voor de gewenste dag een aanvraag tijdelijke standplaatsvergunning. Vraag een tijdelijke standplaatsvergunning aan Kosten 2021 U betaalt uw aanvraag vooraf via iDEAL. € 146,70  tijdelijke standplaatsvergunning voor commerciële organisaties € 101,15  tijdelijke standplaatsvergunning voor niet-commerciële organisaties Daarnaast betaalt u (achteraf) voor een commerciële standplaats huur: € 375,00  per dagdeel voor de binnenstad (een dagdeel is een periode van 4 uur tussen 9.00 en 21.00 uur) € 375,00  per dag in de overige wijken  Spelregels Binnen de Singels zijn alleen onderstaande locaties beschikbaar: Een tijdelijke standplaats voor de Stadhuisbrug is alleen voor niet-commerciële organisaties Een tijdelijke standplaats voor het Vredenburg is alleen voor commerciële organisaties én alleen voor donderdagen Meer informatie Stel een vraag over tijdelijke standplaatsvergunning. Algemene Plaatselijke Verordening (APV) – artikelen 5:12, 5:13 en 5:14

  • Gehandicaptenparkeerplaats, wijzigen kenteken

    Hebt u een andere auto of brommobiel? Dan moet u het kenteken bij uw gehandicaptenparkeerplaats laten aanpassen. Tijdelijk een ander kenteken Hebt u tijdelijk (maximaal 5 dagen) een andere auto of brommobiel? Bel dan 14 030 (maandag t/m vrijdag van 08.30 – 17.30 uur).U geeft door: het huidige kenteken het nieuwe kenteken (van de vervangende auto of brommobiel) leg een papier op het dashboard met daarop de tekst ‘Nieuw kenteken doorgegeven’ Langdurig een ander kenteken Hebt u langdurig of blijvend een andere auto of brommobiel? Dan kunt u dit online of aan de balie doorgeven. Leg na het doorgeven een papier op het dashboard met daarop de tekst ‘Nieuw kenteken doorgegeven’. Online doorgeven Belangrijk vooraf: Staat het kenteken op naam bedrijf of leasemaatschappij? Voeg dan een verklaring op briefpapier van de kentekenhouder (het bedrijf of de leasemaatschappij) als bijlage toe. Op de verklaring moet staan dat u de bestuurder bent van de auto. De verklaring mag niet ouder zijn dan 6 maanden. U betaalt met iDEAL voor het nieuwe kentekenbord. Wijzig kentekenbord Aan balie doorgeven U kunt alleen op afspraak bij ons langskomen. Maak een balieafspraak via www.utrecht.nl/afspraak of bel 14 030 (maandag t/m vrijdag van 08.30 – 17.30 uur).Op uw afspraak neemt u mee: Uw geldige legitimatiebewijs. Het kentekenbewijs deel IB (het tenaamstellingsgedeelte). Staat het kenteken op naam bedrijf of leasemaatschappij? Dan hebben we een verklaring op briefpapier nodig van de kentekenhouder (het bedrijf of de leasemaatschappij). Op de verklaring moet staan dat u de bestuurder bent van de auto. De verklaring mag niet ouder zijn dan 6 maanden. Kosten 2021 € 55,60 voor elk nieuw kentekenbord

  • Taxi, melding over taxichauffeur of taxirit

    Bent u niet tevreden over uw taxirit of ziet u chauffeurs op de taxiplaats die zich niet houden aan de regels? Doe dan een melding. Met uw informatie kunnen de chauffeurs hun service verbeteren. Doe een melding Hoe lang duurt het Wij behandelen de meeste meldingen binnen 1 tot 3 weken. Spoed Gaat uw melding over openbare orde en veiligheid en heeft uw melding spoed? Neem dan altijd contact op met de politie, telefoonnummer  112 of 0900 - 88 44 (geen spoed). Meer informatie Regels voor taxichauffeurs

Verfijn zoekopdracht

Geen verfijning beschikbaar.

Acties