Zoekresultaat 1 - 10 van 58 resultaten

  • Uittreksel Bewijs van Nederlanderschap

    Een uittreksel Bewijs van Nederlanderschap is een verklaring waaruit blijkt dat je de Nederlandse nationaliteit hebt. Je kunt het uittreksel nodig hebben voor het opmaken van een akte bij een notaris en het voeren van gerechtelijke procedures of voor functies in openbaar bestuur (bijvoorbeeld lidmaatschap van Eerste of Tweede kamer of Provinciale Staten), Alleen inwoners van Eindhoven kunnen een Bewijs van Nederlanderschap bij ons aanvragen. Gebruik hiervoor het online aanvraagformulier.

  • Milieuzone

    De milieuzone is ingesteld om de luchtkwaliteit in de stad te verbeteren. Sinds 1 januari 2022 is de toegang tot de milieuzone verder aangescherpt. De milieuzone is alleen nog toegankelijk voor vrachtauto’s, bussen en touringcars vanaf emissieklasse 6. Vrachtwagens zwaarder dan 3500 kg met een emissieklasse 0, 1, 2, 3, 4 of 5 motor mogen de milieuzone niet in.Wil je weten wat de emissieklasse van jouw voertuig is? Kijk dan op het kentekenbewijs of op ovi.rdw.nl of milieuzones.nl/milieuzones-voertuig.Weet je niet zeker of je een ontheffing nodig hebt? Kijk dan eerst op de landelijke website van milieuzones en vul de kentekencontrole in. Heeft jouw voertuig een landelijke vrijstelling, dan hoef je geen speciale ontheffing voor de gemeente Eindhoven aan te vragen.

  • Bezwaar tegen parkeerbon (naheffingsaanslag parkeerbelasting)

    Vind je dat je ten onrechte een parkeerbon (naheffingsaanslag parkeerbelasting) hebt ontvangen? Dan kun je binnen 6 weken na de datum die op de aanslag staat online een bezwaar indienen tegen de naheffingsaanslag.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woon je in Eindhoven, maar heb je niet de Nederlandse nationaliteit en kun je van je eigen land geen paspoort krijgen? Dan kun je in bepaalde gevallen bij ons een vreemdelingenpaspoort aanvragen. Met een vreemdelingenpaspoort kun je naar alle landen reizen, behalve het land van herkomst.

  • Mijn persoonsgegevens wijzigen

    Als inwoner van Nederland ben je volgens de wet verplicht om veranderingen in je persoonlijke situatie door te geven aan de gemeente waar je woont. Er zijn gegevens die je zelf moet doorgeven, bijvoorbeeld als je verhuist, een kind krijgt, in het buitenland trouwt of als er een familielid overlijdt.

  • Digitale belastingbalie

    Via de digitale belastingbalie kun je:jouw eigen gegevens bekijken en aanpassen;jouw belastingaanslag(en) betalen door het afgeven van een machtiging tot automatische incasso, of met iDEAL;bezwaar maken tegen een belastingaanslag;kwijtschelding van betaling vragen. Om te kunnen inloggen bij de digitale belastingbalie heb je DigiD nodig. Ben je ondernemer? Gebruik dan je RSIN (Rechtspersonen en Samenwerkingsverbanden Informatienummer) + aanslagnummer.

  • Rijbewijs

    Is jouw oude rijbewijs bijna verlopen? Je kunt de aanvraag voor een verlenging online starten of aan de balie. Voor het afhalen van je rijbewijs hoef je geen afspraak te maken. Ben je geslaagd voor jouw rijexamen? Maak dan een afspraak om aan de balie je rijbewijs aan te vragen. Aanvragen kan vanaf de dag nadat je geslaagd bent. Bij de aanvraag moet de aanvrager persoonlijk aan de balie verschijnen.

  • Ontheffing schenken zwak- alcoholhoudende dranken

    Wanneer je tijdens een evenement op openbaar terrein, bijvoorbeeld een weg, zwak- alcoholhoudende drank wilt schenken, heb je een ontheffing nodig. Vraag de ontheffing tenminste 4 weken voor het evenement bij ons aan.

  • Hulp bij schulden

    Groeien de geldzorgen je boven het hoofd en kom je er niet alleen uit? Wij kunnen hulp bieden via een schuldregeling of budgetbeheer. Schuldregeling is gericht op het oplossen van alle schulden. Bij budgetbeheer is het doel om een financiële situatie stabiel te houden door de vaste lasten door te betalen.

  • Uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen (RNI)

    Het uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen is een bewijs dat je als niet-ingezetene bent geregistreerd in Nederland. Je bent een niet-ingezetene als je korter dan 4 maanden in Nederland woont of gaat wonen, of als je niet meer in Nederland woont maar wel een relatie hebt met de Nederlandse overheid (bijvoorbeeld als je in het buitenland pensioen of een uitkering krijgt). Vraag een uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen online aan. Voor het aanvragen van een uittreksel Registratie Niet-Ingezetenen moeten je adresgegevens correct en volledig geregistreerd zijn. Is dit nog niet het geval? Vul dan eerst het formulier ‘Adres in het Register Niet-Ingezetenen wijzigen in en stuur deze op.