Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (3)
Zoekresultaat 1 - 6 van 6 resultaten
- Huwelijk en geregistreerd partnerschap
Gaat u binnenkort trouwen of wilt u een geregistreerd partnerschap aangaan? Alvast gefeliciteerd! U regelt uw huwelijk of geregistreerd partnerschap stap voor stap bij de gemeente. Bel eerst de gemeente om uw huwelijk of geregistreerd partnerschap te melden. Hoe werkt het? Neem telefonisch contact op om te informeren naar de mogelijkheden via (010) 248 4000. Indien mogelijk kunt u de datum voor het huwelijk of geregistreerd partnerschap direct vastleggen. Neem minimaal één maand voor de gewenste datum contact op. U ontvangt per post of digitaal formulieren. Deze formulieren vult u in en levert ze bij ons in. Dit kan op afspraak, via de post of e-mail. U bepaalt, in overleg met de gemeente, hoe u gaat trouwen of uw partnerschap aangaat. Uw melding wordt direct verwerkt en is gratis. Na de melding moet u binnen een jaar trouwen of een geregistreerd partnerschap aangaan. De melding moet minimaal 2 weken voor het huwelijk of partnerschap geregistreerd zijn. Op de dag van uw huwelijk of partnerschap wordt een huwelijksakte of partnerschapsakte gemaakt. Een huwelijksakte kan direct na het huwelijk aangevraagd worden. In verband met de verwerking van het huwelijk in het BRP duurt het ongeveer een week voordat u de akte ontvangt. Hou daar rekening mee als u u de akte, op afspraak, wil ophalen. Bij een huwelijksvoltrekking mogen maximaal 75 personen aanwezig zijn. Trouwboekje Bij een huwelijk of partnerschap is een trouwboekje (of partnerschapsboekje) niet verplicht. Het boekje wordt alleen verstrekt als het is aangevraagd en betaald. Ook na de huwelijksvoltrekking of partnerschapsregistratie kan het boekje nog worden aangevraagd. De bruid of bruidegom kan digitaal een trouwboekje aanvragen en direct met Ideal afrekenen. U kunt daarbij kiezen uit drie soorten: crème: eenvoudig, € 28,85 donkerblauw: luxe/lederen kaft, € 36,65 bordeaux: luxe/lederen kaft, € 36,65 Bekijk de trouwboekjes Na betaling wordt het trouwboekje tijdens de huwelijksvoltrekking/partnerschapsregistratie overhandigd of, als u al getrouwd/als partner geregistreerd bent, op het opgegeven adres per post bezorgd. Trouwboekje / partnerschapboekje bestellen Meenemen naar afspraak Identiteitsbewijzen van u, uw partner en de getuigen. Ingevulde formulieren die u van ons heeft ontvangen. Omzetting geregistreerd partnerschap in huwelijk Heeft u een geregistreerd partnerschap en wilt u trouwen met uw geregistreerd partner? Zet dan uw geregistreerd partnerschap om in een huwelijk. Bel de gemeente voor een afspraak via (010) 248 4000. Bij de omzetting moet u allebei aanwezig zijn. Hoe werkt het Maak een afspraak voor een administratieve omzetting in het stadskantoor of een administratieve omzetting op een andere locatie. U moet allebei aanwezig zijn bij de omzetting. Neem allebei een geldig identiteitsbewijs mee. U en uw partner ondertekenen de akte van omzetting. Daarna is de omzetting direct geregeld. Kosten Melding doen voor het huwelijk/geregistreerd partnerschap is gratis Kosten trouwen of registratie partnerschap in de trouwzaal van het stadhuis maandag t/m donderdag 10.00 - 17.00 uur: € 410,25 vrijdag 10.00 - 17.00 uur € 441,85 zaterdag 10.00 - 17.00 uur € 631,75 Kosten trouwen of registratie partnerschap op een andere locatie maandag t/m donderdag 10.00 - 17.00 uur: € 410,25 vrijdag 10.00 - 17.00 uur: € 441,85 zaterdag 10.00 - 17.00 uur: € 631,75 zondagen en erkende feestdagen: € 1.162,80 vanaf 18.00 uur extra kosten: € 191,20 De genoemde kosten zijn de gemeentelijke leges die u voor het trouwen aan de gemeente moet betalen als u ergens anders trouwt dan in de trouwzaal op het stadhuis. Dit bedrag staat los van de kosten voor de locatie. Hiervoor ontvangt u van de locatie een factuur. Overige kosten uitbreiding standaard huwelijk/geregistreerd partnerschap aansluitend aan het laatste tijdstip: € 392,00 eenmalige benoeming van een buitengewone ambtenaar burgerlijke stand (babs) uit een andere gemeente: € 182,20 extra. trouwboekje of partnerschapsboekje: € 28,85; luxe uitvoering € 36,65. getuige van de gemeente: € 29,75 per persoon. getuige van de gemeente bij gratis huwelijk/geregistreerd partnerschap: € 16,30 per persoon. huwelijk livestreamen: eenmalig € 5,60. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-10
- Milieustraat
Bij het afvalbrengstation van Irado brengt u al uw afval; van grofvuil tot klein chemisch afval. U vindt het afvalbrengstation aan de Kreekweg 76 te Vlaardingen.Op het terrein van de milieustraat gelden huisregels.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-10
- Klachten
Bent u niet tevreden over de dienstverlening? Of bent u niet tevreden hoe u behandeld bent door een medewerker? Dan kunt u een klacht indienen via het digitale klachtenformulier. Wij reageren binnen 6 weken op uw klacht. Direct regelen Digitaal klachtenformulier Hoe werkt het? Probeert eerst het probleem uit te praten met de medewerker of leidinggevende van die afdeling. Wanneer dit niet lukt, kunt u formeel een klacht indienen. U dient uw klacht in: digitaal via het klachtenformulier. per brief; stuur uw brief naar gemeente Vlaardingen, t.a.v. klachtencoördinator, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen, of geef de brief af bij het stadskantoor. U ontvangt binnen 3 werkdagen een ontvangstbevestiging. Wij onderzoeken uw klacht binnen 6 weken en reageren schriftelijk. Het is niet mogelijk een klacht in te dienen wanneer: het voorval langer dan een jaar geleden heeft plaatsgevonden; het om een besluit gaat waartegen bezwaar kan worden aangetekend; het gaat om beleidsbeslissingen van de gemeente. U kunt uiteraard wel invloed uitoefenen op het gemeentelijk beleid via inspraak en bezwaar en beroep. Bel voor meer informatie over de klachtenafhandeling met de klachtencoördinator via (010) 248 4000. Of stuur een bericht via vlaardingen.nl/contactformulier t.a.v. de klachtencoördinator. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht? Voor een onafhankelijk oordeel en voor bemiddeling kunt u terecht bij de Nationale ombudsman. Bent u ontevreden over de afhandeling van uw klacht over jeugdhulp of onderwijs? Dan kunt u terecht bij de Kinderombudsman. Kosten Geen
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-11
- Ontheffing nachtelijk rijverbod
Op sommige plekken mag u alleen overdag rijden. U kunt schriftelijk een ontheffing voor deze regel aanvragen. U betaalt de kosten via de Regionale Belasting Groep (RBG). Direct regelen Aanvragen met DigiD Aanvragen met EHerkenning (organisaties) Hoe werkt het? U mag 's nachts producten laden, lossen of transporteren op de Marathonweg, de Westlandseweg, de Mr. L.A. Kesperweg en de Burg. Heusdenslaan. U kunt deze route alleen tussen 23.00 en 07.00 uur gebruiken. Wilt u de route buiten deze periode gebruiken of een andere route gebruiken? Dan moet u een ontheffing aanvragen. De gemeente is terughoudend met het verstrekken van ontheffingen. Het is daarom van belang dat u aangeeft waarom een ontheffing noodzakelijk is. Vraag uw ontheffing minimaal 4 weken van te voren aan. U ontvangt binnen 15 werkdagen een reactie op uw verzoek. Bij een positief besluit stuurt de gemeente u het ontheffingsbesluit en een ontheffingskaart. De rekening van de ontheffingskaart krijgt u van de RBG. Kosten € 9,25 per kenteken € 25,- borg voor een toegangspas, sleutel of een elektronisch apparaat waarmee u verkeerspaaltjes omhoog en omlaag kunt doen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-09
- Ontheffing rijverbod
Op sommige plekken geldt een rijverbod. Op andere plekken mag u alleen overdag rijden of als uw lading onder een bepaald gewicht blijft. U kunt schriftelijk een ontheffing voor deze regels aanvragen. U betaalt de kosten via de Regionale Belasting Groep (RBG). Direct regelen Aanvragen met DigiD Aanvragen met EHerkenning (organisaties) Voorwaarden De RVV-ontheffing geldt alleen voor verkeersregels en verkeerstekens die voorkomen in artikel 87 van het RVV 1990. Alle andere verkeersregels en verkeerstekens vallen buiten de ontheffing. U kunt bijvoorbeeld geen ontheffing van de betaalplicht voor parkeren krijgen. U moet de noodzaak voor een ontheffing aantonen. U kunt de ontheffing aanvragen voor een dag, dagdeel of op jaarbasis voor alle locaties binnen de gemeente Vlaardingen. Hoe werkt het? Vraag uw ontheffing minimaal 4 weken van te voren aan. U ontvangt binnen 15 werkdagen een reactie op uw verzoek. Bij een positief besluit stuurt de gemeente u het ontheffingsbesluit en een ontheffingskaart. De rekening van de ontheffingskaart krijgt u van de RBG. Wilt u een ontheffing aanvragen voor de Westhavenplaats of het Veerplein? Kijk in welke periode en op welke tijdstippen hier een rijverbod geldt. Transporten over de Holyweg, de Breeweg en de Woudweg: Het gewicht op de as van uw vrachtwagen mag niet meer dan 4,8 ton zijn. Voor de Breeweg kunt u een ontheffing tot maximaal 6,7 ton krijgen. Voor de Holyweg en de Woudweg tot maximaal 9,6 ton. Heeft u een vrachtwagen met meer dan 2 assen? Dan daalt de maximale aslast die is toegestaan. Daarbij is het voertuiggewicht leidend. Bekijk de tabel voor de waarden. Holyweg aslast / gewicht (ton) Maximale aslast (ton) 9,6 Maximale voertuiggewicht: 2-asser 19,1 Maximale voertuiggewicht: 3-asser 26,0 Maximale voertuiggewicht: 4-asser 32,6 Maximale voertuiggewicht: 5-asser 38,5 Breeweg aslast / gewicht (ton) Maximale aslast (ton) 6,7 Maximale voertuiggewicht: 2-asser 13,3 Maximale voertuiggewicht: 3-asser 18,1 Maximale voertuiggewicht: 4-asser 22,8 Maximale voertuiggewicht: 5-asser 26,9 Kosten € 8,60 per kenteken € 25,- borg voor een toegangspas, sleutel of een elektronisch apparaat waarmee u verkeerspaaltjes omhoog en omlaag kunt doen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-09
- Bouwmaterialen, containers plaatsen
Moet u bouwmaterialen op de openbare weg plaatsen voor uw bouw- of sloopwerkzaamheden? Bijvoorbeeld containers, portacabins, big bags of steigers? U hoeft hiervoor geen vergunning aan te vragen, maar u moet wel een melding doen. Hierna leest u hoe het werkt. Digitaal regelen melden plaatsen bouwmaterialen / containers Hoe werkt het? Geef uiterlijk 5 werkdagen van tevoren de melding door via het digitale formulier ‘melden plaatsen bouwmaterialen / containers’. Er zijn wel bepaalde voorwaarden verbonden voor het plaatsen van voorwerpen in een openbaar gebied qua veiligheid, zoals op de stoep e.d.. Die voorwaarden kunt u hier inzien Voorwaarden voor het plaatsen van voorwerpen in het openbaar gebied (pdf,124 kB) Als u het formulier verstuurt, geeft u aan akkoord te zijn met deze voorwaarden. Als u het formulier heeft verstuurd, dan heeft u automatisch toestemming voor plaatsing. U ontvangt per mail een kopie van uw melding. Heeft u de container langer of juist korter nodig? Stuur in dat geval opnieuw een meldformulier in. Zorg dat u de container na de werkzaamheden afdekt. Als u een melding heeft gedaan, maar u besluit toch om niks te plaatsen, moet u dit voor de datum van plaatsing laten weten via vlaardingen.nl/contactformulier. Als u dat niet doet, ontvangt u alsnog de rekening. Als bij controle op locatie blijkt dat u zich niet aan de voorwaarden houdt, riskeert u een boete van € 250,-. Daarnaast kunnen ook de kosten voor het wegslepen van de bouwmaterialen aan u worden doorberekend. Uw situatie beoordelen Als u de situatie liever eerst wilt laten beoordelen, kunt u bellen met de gemeente via (010) 248 4000 en vragen naar Toezicht en Handhaving (de precariocontroleur). Uw melding wordt dan binnen 3 werkdagen beoordeeld op onder andere verkeersveiligheid, parkeerproblemen en voetgangersverkeer. Kosten Precariokosten (per 10 m³): € 13,90 per week. Precario is de belasting die de gemeente mag vragen voor het gebruik van gemeentegrond. De kosten voor het verwijderen van een container zijn afhankelijk van het gewicht van de inhoud en variëren tussen € 185 en € 500. Inrichten van bouwplaatsen tot 50 m³: € 243,25 per maand. Van 51 m³ tot 100 m³ kost 2 keer zoveel, enzovoort. Let op: van 30 december tot 2 januari is het (ivm brandgevaar door vuurwerk) alleen toegestaan om gebruik te maken van een container die afgesloten kan worden. Is dat niet het geval, dan wordt deze verwijderd en betaalt u de kosten voor het verwijderen. U ontvangt binnen enkele maanden een factuur via de Regionale Belasting Groep (RBG). Zij voeren het innen van deze kosten uit namens de gemeente. Vragen? Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-10-09
- 1