Zoekresultaat 1 - 10 van 14 resultaten

  • Exploitatievergunning sekbedrijf

    Elke gemeente bepaalt zelf aan hoeveel seksbedrijven er een vergunning kan worden verleend. Binnen de gemeente Vlaardingen wordt aan maximaal één seksbedrijf vergunning verleend. Voor nieuwe vestigingen is op dit moment geen ruimte.

  • Winkelopeningstijden en sluitingstijden horeca

    Winkels mogen open van maandag tot en met zaterdag tussen 06.00 en 22.00 uur. Op zondag mogen zij open tussen 08.00 en 22.00 uur. Openingstijden stemmen winkeliers bij voorkeur af met hun winkeliersvereniging, zodat het voor de bezoekers van het winkelcentrum duidelijk is wanneer de meeste winkels open zijn. De horecabedrijven kennen verschillende sluitingstijden. Dit is afhankelijk van de categorie waarin het bedrijf valt en of het bedrijf in het horecaconcentratiegebied ligt waar ruimere openingstijden zijn toegestaan. Iedere ondernemer heeft de vrijheid zijn bedrijf eerder te sluiten. Toegestane openingstijden Op deze pagina kunt u vinden op welke tijden winkels en horeca  geopend mogen zijn in Vlaardingen. Winkels en winkelondersteunende horeca Maandag tot en met zaterdag van 06.00 uur tot 22.00 uur. Zondag van 08.00 uur tot 22.00 uur. Avondwinkel Dinsdag tot en met zondag van 08.00 uur tot 22.00 uur. Feestdagen Nieuwjaarsdag, 1e en 2e Paasdag, 1e en 2e Pinksterdag, Hemelvaartsdag, 1e en 2e kerstdag van 08.00 tot 22.00 uur. Koningsdag en Bevrijdingsdag van 06.00 tot 22.00 uur. Dodenherdenking, Goede Vrijdag en 24 december (kerstavond) van 06.00 tot 19.00 uur. Soorten ontheffingen Winkeltijdenwet Incidentele ontheffing zon- en feestdagen Dit is een ontheffing om op zon- en feestdagen (zondag, Nieuwjaarsdag, tweede Paasdag, Hemelvaartsdag, tweede Pinksterdag en eerste of tweede Kerstdag na 22.00 uur en voor 08.00 uur open te mogen zijn, ten behoeve van: Bijzondere gelegenheden van tijdelijke aard of plotseling opkomende omstandigheden. Het uitstallen van goederen. Tentoonstellingen in kunstateliers en galeries. Feestelijkheden, bijeenkomsten, veilingen en beurzen. Incidentele ontheffing werkdagen Dit is een ontheffing voor als u voor 06.00 uur of na 22.00 uur uw winkel voor publiek geopend wilt hebben. Ontheffing avondwinkel Deze ontheffing wordt maar voor 1 avondwinkel gegeven. Met deze ontheffing is het mogelijk om tot 0.00 uur de winkel voor publiek geopend te houden. Er is op dit moment reeds een ontheffing voor een avondwinkel verstrekt, een nieuwe ontheffing wordt niet verleend, zolang de huidige avondwinkel nog geëxploiteerd wordt.   Ontheffing aanvragen Voor het aanvragen van een ontheffing van de Winkeltijdenwet, zijn leges aan verbonden. Deze kunt u vinden in de legesverordening Vlaardingen, de leges kunnen elk jaar wijzigen. Uw ontheffing kunt u aanvragen via www.vlaardingen.nl/contactformulier Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Alcohol tijdelijk schenken, ontheffing

    Wilt u buiten een horecagelegenheid tijdens een evenement zwak alcoholhoudende dranken zoals bier of (glüh)wijn schenken of verkopen dan heeft u een ontheffing nodig. Een ontheffing kunt u aanvragen door het aanvraagformulier in te dienen. Het kost € 45,90 en duurt maximaal 8 weken. Sterke drank mag tijdens een evenement niet verstrekt worden, hiervoor is geen ontheffing mogelijk.

  • Een evenement organiseren

    U wilt een evenement organiseren in de openbare ruimte of in een gebouw dat hier normaal niet voor wordt gebruikt. Het kan zijn dat u daarvoor melding moet doen bij de gemeente of een vergunning moet aanvragen. Dat hangt af van de categorie (0, A, B- of C) waarin uw evenement valt. De gemeente bepaalt onder welke categorie uw evenement valt. Dit hangt af van: het aantal personen dat tegelijkertijd aanwezig is; het soort evenement; het tijdstip waarop het evenement plaatsvindt; hoe hard het geluid is;  of er een springkussen geplaatst wordt;  of er objecten geplaatst worden die al dan niet groter zijn dan 25 m²; hoeveel hulpdienstmedewerkers er nodig zijn om het evenement veilig te laten verlopen. Als u na het lezen van onderstaande informatie twijfelt onder welke categorie uw evenement valt, kunt u contact opnemen met het team Openbare Orde en Veiligheid. Voor een categorie A-evenement moet de aanvraag met alle bijlagen vier weken voordat het evenement plaatsvindt compleet worden ingeleverd. Voor een categorie B- of C- evenement is dit acht weken. Als u twijfelt houdt dan rekening met de langste periode, zodat u altijd op tijd uw aanvraag doet.  Let op We adviseren u, zeker als het de eerste keer is dat u een evenement organiseert, de aanvraag eerder in te dienen dan de genoemde termijnen. We kunnen u helpen zodat u uw aanvraag met onze hulp op tijd compleet kunt maken.  Heeft u vragen? Stuur een bericht naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000. We helpen u graag verder. Melding 0-evenement Voor kleine activiteiten in de buurt of op straat maakt u een melding bij de gemeente. Doe dit uiterlijk vijf werkdagen voor het evenement. Hieronder staan de voorwaarden om uw evenement alleen te hoeven melden: er mogen niet meer dan 250 personen tegelijkertijd aanwezig zijn; het evenement vindt plaats van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 23.00 uur of op een zon- of feestdag tussen 13.00 en 23.00 uur; muziek is niet toegestaan vóór 07.00 uur of ná 22.00 uur en het geluidsniveau (jpg, 19 kB) op de gevels van omringende woningen is maximaal 70 dB(A); het evenement vindt niet plaats op de rijbaan, (brom)fietspad of parkeerplaats en mag geen belemmering vormen voor het verkeer en de hulpdiensten; er worden slechts kleine objecten geplaatst met een oppervlakte van minder dan 25 m2 per object. Bij het plaatsen van een springkussen is een evenementenvergunning nodig. Heeft u deze niet, dan mag u het springkussen niet plaatsen. Voldoet uw evenement aan de voorwaarden hierboven, dan kunt u uw evenement melden (pdf, 202 kB). A-evenement  Een A-evenement is niet grootschalig of risicovol, bijvoorbeeld een braderie of een straatspeeldag. U heeft hier wel een vergunning voor nodig. De complete aanvraag voor een A–evenement moet u vier weken voor het evenement indienen.  U moet de volgende stukken aanleveren voor een A-evenement: Een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (pdf, 259 kB); Bij meer dan 250 bezoekers is het nodig dat u een veiligheidsplan (pdf, 4 MB) meestuurt;  Als u tenten plaatst die groter dan 25m² zijn, moet er een tentboek en een certificaat van de brandveiligheid van het tentdoek worden ingeleverd. (Dit boek is opvraagbaar bij de verhuurder van de tent);  Bij het plaatsen van een podium, tribune, klimwanden, pontons etc. is het nodig dat er een bouwboek en constructiegegevens worden ingeleverd. Bij een podium lager dan 1 meter en kleiner dan 75 m² zonder overkapping is dit niet nodig; Een plattegrond (zie ook de voorbeeldplattegrond (12 MB) om te zien wat erop moet staan); Een ontruimingsplan als er overnacht wordt, al dan niet in een tent of gebouw; Bewonersbrief waarmee u de omgeving van het evenement informeert. Wat moet ik vermelden op de plattegrond van het evenement? Alle objecten en bijbehorende afmetingen moeten ingetekend zijn. Ook vluchtroutes, toiletten, fietsenstalling, parkeermogelijkheden, plaatsen waar eten wordt bereid, afsluitingen van wegen met verkeersregelaars en eventueel een EHBO post moeten ingetekend worden op de plattegrond.  Eventuele afsluitingen: als u wegen of parkeerplaatsen wilt afsluiten, geef dan in uw aanvraag en op de plattegrond aan waar de afsluitingen zijn en wanneer en hoe lang dit wordt afgesloten. Let op: maakt u tijdens uw evenement gebruik van wegwerpbekers en – bakjes die plastic bevatten? Bekijk dan de actuele regelgeving.  B- en C- evenementen Voor het organiseren van grootschalige of risicovolle evenementen is altijd een B- of C-evenementenvergunning nodig. Als uw evenement in de categorie B of C valt, moet dit evenement vóór 1 oktober van het jaar ervoor bij de gemeente worden gemeld. In december van dat jaar hoort u of uw evenement door kan gaan. De complete aanvraag voor een B- of C–evenement moet u acht weken voor het evenement indienen.  U moet de volgende stukken aanleveren voor een B- of C-evenement: Een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (pdf, 259 kB); Een plattegrond/tekening (zie voorbeeldplattegrond (12 MB)) van het terrein op schaal en voorzien van noordpijl en een legenda, waarop alle te plaatsen objecten, calamiteitenroutes, vluchtroutes ingetekend zijn; Bewonersbrief waarmee u de omgeving van het evenement informeert; Een draaiboek (In een draaiboek staan in tijdsvolgorde welke gebeurtenissen, afspraken en taken bij het evenement horen. U geeft aan wie verantwoordelijk is voor welke taak op welk moment en welke plaats); Als u tenten plaatst die groter dan 25m² zijn, moet er een tentboek en een certificaat van de brandveiligheid van het tentdoek te worden ingeleverd (dit boek is opvraagbaar bij de verhuurder van de tent);  Bij het plaatsen van een podium, tribune, klimwanden, pontons etc. is het nodig dat er een bouwboek en constructie gegevens worden ingeleverd. Bij een podium lager dan 1 meter en kleiner dan 75 m² zonder overkapping is dit niet nodig; Een veiligheidsplan (pdf, 4 MB) Een beveiligingsplan (hierin ook de beveiligers vermelden); Een medisch plan (EHBO post/ hoeveel mensen); Een geluidsplan (alleen bij muziek ten tijde van het evenement); Een mobiliteitsplan. Let op: maakt u tijdens uw evenement gebruik van wegwerpbekers en – bakjes die plastic bevatten? Bekijk dan de actuele regelgeving.  Wat gebeurt er met uw aanvraag? Als uw aanvraag op tijd is ingediend, gaan we bekijken of de aanvraag compleet is. Ook beoordelen we of het evenement dat u wilt houden ook mogelijk is, bijvoorbeeld of de locatie geschikt is. We vragen zo nodig advies aan de politie, de brandweer en andere adviseurs. Als er naar aanleiding hiervan vragen zijn of we hebben meer gegevens nodig, dan nemen we contact met u op.  Als u een vergunning krijgt voor een B- of C-evenement, wordt deze ook gepubliceerd op www.officielebekendmakingen.nl. Belanghebbenden krijgen dan de mogelijkheid een reactie te geven op het evenement. Er kan daarna besloten worden om het evenement in aangepaste vorm door te laten gaan of in zijn geheel niet door te laten gaan.  Hulp nodig?  Voor een persoonlijke afspraak of andere vormen van hulp, kunt u altijd een e-mail sturen naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000. Subsidie veiligheidsmaatregelen De gemeente Vlaardingen heeft voor evenementorganisatoren zonder winstoogmerk een subsidieregeling (zie lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR705095/1). Deze regeling is bedoeld om hen te ondersteunen in de kosten voor de benodigde veiligheidsmaatregelen tijdens een evenement.  Wat betekent dit voor u?  U kunt een aanvraag doen voor een tegemoetkoming in deze kosten. De subsidie is maximaal 50% van de begroting van het evenement met een maximum van € 5.000,-. In totaal is er per jaar € 100.000,- beschikbaar. Hoe kunt u een aanvraag doen? U kunt uw aanvraag doen bij het team Openbare Orde & Veiligheid door een e-mail te sturen naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl met: Een beschrijving van de middelen die u inzet om het evenement veilig te laten verlopen; De kosten van deze middelen; De offertes of andere bewijzen om de kosten te onderbouwen. Binnen vier weken nemen we een besluit op uw aanvraag. Heeft u nog vragen over deze regeling? Neem dan contact op met het team Openbare Orde & Veiligheid via bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000.

  • Alcoholwetvergunning

    Wilt u als ondernemer alcoholische drank schenken of verkopen? Dan moet u een Alcoholwetvergunning (commercieel) aanvragen. U heeft deze vergunning ook nodig als u sterke drank in een slijterij verkoopt. Voor een niet-commerciële organisatie vraagt u een niet-commerciële Alcoholwetvergunning aan. Kies een vergunning Alcoholwetvergunning commercieel(pdf, 257 kB) Alcoholwetvergunning niet-commerciële(pdf, 246 kB) Hoe werkt het? Download de formulieren voor de commerciële of voor de niet-commerciële drank- en horecavergunning en vul ze in. Lever uw aanvraag in: per post: stuur de aanvraag naar het adres dat op het aanvraagformulier staat. digitaal: scan de ingevulde formulieren in en stuur deze als bijlage bij uw aanvraag naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl. Binnen 8 weken beslist de gemeente of u de commerciële Alcoholwetvergunning krijgt. Het duurt maximaal 6 maanden tot de gemeente beslist of u de niet-commerciële Alcoholwetvergunning krijgt. Een Alcoholwetvergunning is voor onbepaalde tijd geldig. Kosten € 276,80 Heeft u vragen? Stuur een bericht via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bel met (010) 248 4000.

  • Incidentele melding geluid en openingstijden

    Wilt u als horecaondernemer een keer meer geluid maken dan normaal is toegestaan? Bijvoorbeeld om een artiest of band op te laten treden? Of wilt u een keer uw horecabedrijf openen buiten de openingstijden die standaard gelden? Dan moet u dit melden. Dit doet u digitaal met het formulier ‘incidentele melding geluid en openingstijden’. Direct regelen Digitaal formulier 'Incidentele melding geluid en openingstijden' Hoe werkt het? Heeft u een commercieel horecabedrijf? Dan mag u maximaal 10 keer per jaar meer geluid maken dan is toegestaan en/of uw openingstijd verlengen. Van deze 10 keer mag u maximaal 3 keer op het terras meer geluid maken dan toegestaan.  U mag tot maximaal 02.00 uur meer geluid maken dan toegestaan is. De openingstijden kunnen verruimd worden tot uiterlijk 05.00 uur op maandag tot en met zondag.  Heeft u een niet-commercieel horecabedrijf dat bij een stichting of vereniging hoort? Dan mag u maximaal 6 keer per jaar meer geluid maken dan is toegestaan en/of uw openingstijd verlengen. U mag alleen binnen uw horecapand meer geluid maken. Daarbij houdt u de deuren en ramen gesloten.  Stuur de melding uiterlijk op de dag waarop u meer geluid wilt maken of langer open wilt zijn in. Het liefst ontvangen wij de melding eerder.  Als u geen melding doet van de activiteit waarbij meer geluid wordt gemaakt en/of een aanvraag doet voor de verlenging van de openingstijden kunt u een boete krijgen. Daarnaast kan dit gevolgen hebben voor uw horecavergunning(en). De activiteit waarbij u meer geluid maakt, moet passen binnen de soort horeca waar u een vergunning voor heeft. Dit houdt in dat een restaurant bijvoorbeeld geen activiteiten mag exploiteren die voorbehouden zijn aan cafés of discotheken.  Tijdens de activiteit waarbij u meer geluid gaat maken, moet u zich houden aan de onderstaande geluidsnormen: Maximum geluidsniveau tijdens incidentele festiviteiten 07.00 uur – 19.00 uur 19.00 – 02.00 uur LAr,LT op de gevel van gevoelige gebouwen 65 dB(A) 50 dB(A) LAr,LT  in in- en aanpandige gevoelige gebouwen 50 dB(A) 35 dB(A) LAmax op de gevel van gevoelige gebouwen 75 dB(A) 65 dB(A) LAmax in in- en aanpandige gevoelige gebouwen 60 dB(A) 50 dB(A)   Vul het digitale formulier ‘incidentele melding geluid en openingstijden’ helemaal in en verstuur het. U ontvangt direct een ontvangstbevestiging van uw melding via e-mail. Kosten Het melden is gratis. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000. Voor meer informatie over de geluidsnormen kunt u contact opnemen met de DCMR Milieudienst Rijnmond, via www.dcmr.nl.

  • Terras exploiteren

    Een vergunning voor een terras bij uw horecabedrijf, vraagt u aan via een exploitatievergunning voor uw horecabedrijf. Heeft u al een exploitatievergunning en wilt u een terras, dan moet u het aanvraagformulier van de exploitatievergunning invullen en opsturen. Direct regelen Aanvraagformulier exploitatievergunning (pdf, 59kB) Hoe werkt het? Download de nodige formulieren en vul ze in: aanvraagformulier exploitatievergunning; Lever uw aanvraag in: Met een situatietekening van het terras met lengte- en breedtematen. per post: stuur de aanvraag naar het adres dat op het aanvraagformulier staat. digitaal: scan de ingevulde formulieren in en stuur deze als bijlage bij uw aanvraag naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl. Binnen 12 weken beslist de gemeente of u de reguliere exploitatievergunning krijgt. De reguliere exploitatievergunning is geldig totdat u uw bedrijf verandert of uitbreidt (bijvoorbeeld met een terras). Dan moet u een nieuwe exploitatievergunning aanvragen. Voorwaarden terrassen bij horeca U mag zelf de soort, het materiaal en de kleur van het terrasmeubilair kiezen. Voor het beschermd stadsgezicht hebben wij suggesties voor kleurgebruik. Niet breder dan de gevel van het horecapand waartoe het behoort. 2 meter vrijhouden voor voetgangers. 3,5 meter vrijhouden voor hulpdiensten. Bochtstralen van 10 meter buitenbocht en 5,5 meter binnenbocht. Een obstakelvrije ruimte rond brandkranen met een diameter van 1.80 meter. Een vrije doorgang voor nooduitgangen/deuren/uitgangen van buren. Een veilige vluchtweg van minimaal 1 meter. De doorloophoogte onder een parasol is minimaal 2,20 m. Er mogen geen pennen of parasolhouders in de openbare weg worden geplaatst zonder toestemming van de wegbeheerder. Terrassen mogen geen evenementen, markten of werkzaamheden belemmeren. De ondernemer kan door de burgemeester gevraagd worden zijn terras te verplaatsen of op te ruimen. Dit wordt binnen een redelijke termijn met de ondernemer gecommuniceerd. Kijk voor alle milieuregels voor terrassen op de website van de DCMR, www.dcmr.nl. Windschermen / terrasafscheidingen Windschermen en terrasafscheidingen mogen alleen aan de zijkant van terrassen worden geplaatst. De maximale hoogte is 1,60 meter. Ze moeten na sluitingstijd worden opgeruimd. Als de windschermen of terrasafscheidingen in de grond zijn verankerd en langer dan een maand niet worden gebruikt, moeten ze ook opgeruimd worden. Let op: stuur bij uw aanvraag voor een terras een duidelijke tekening / foto mee, voorzien van afmetingen. Uw aanvraag voor een terras wordt getoetst aan het terrassenbeleid van de gemeente. Openingstijden terrassen Terrassen bij horecacategorieën 1 tot en met 4 mogen op maandag tot en met zondag open zijn tot 22.00 uur. Terrassen bij horecacategorieën 2 tot en met 4 in het horecaconcentratiegebied, mogen van zondag tot en met donderdag geopend  zijn tot 01.00 uur en op vrijdag en zaterdag tot 02.00 uur. De terrassen aan de waterkant moeten om 23.00 uur worden opgeruimd. Terrassen bij horecacategorieën 2 tot en met 4 in het winkeluitgaansgebied mogen op maandag tot en met zondag geopend zijn tot 24.00 uur. Kosten Exploitatievergunning, inclusief terras: € 536,00 Exploitatievergunning, met terras (voorlopig al verleend): € 402,05 Wijzigen exploitatievergunning, toevoegen terras: € 242,15 Heeft u vragen? Stuur een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bel met (010) 248 4000.

  • Collectieve melding geluid

    Het college van B&W wijst elk jaar een aantal dagen aan voor een collectieve melding geluid (collectieve festiviteit). Tijdens deze dagen kunt u als horecaondernemer meer geluid maken dan normaal is toegestaan, bijvoorbeeld om een artiest of band op te laten treden in uw horeca-inrichting. Wilt u liever op een andere dag meer geluid maken? Dan kunt u hiervoor een “incidentele melding geluid en openingstijden”. Dit mag maximaal 10 keer per jaar.

  • Wijzigen leidinggevende(n) horeca

    U moet een melding doen als u een leidinggevende op uw exploitatie- en/of Alcoholwetvergunning wilt toevoegen of verwijderen. De aangemelde leidinggevende mag, nadat u de ontvangstbevestiging van uw melding heeft ontvangen, onmiddellijk als leidinggevende actief zijn in uw horecazaak. Deze ontvangstbevestiging bewaart u bij uw Alcoholwetvergunning. Indien u beschikt over een Alcoholwetvergunning, dienen de leidinggevenden geregistreerd te zijn in het Register Sociale Hygiëne. Direct regelen Meldingsformulier wijzigen leidinggevende (pdf, 42kB) Formulier 'verklaring leidinggevende werkzaam in de inrichting' (pdf, 41kB) Hoe werkt het? Vul het 'meldingsformulier wijzigen leidinggevende' volledig in en onderteken het. Voeg de volgende bijlagen toe aan het meldingsformulier: Een kopie van een geldig identiteitsbewijs; Een ingevuld formulier 'Verklaring leidinggevende werkzaam in de inrichting'; Een door beide partijen ondertekende arbeidsovereenkomst; Lever uw aanvraag in: per post: stuur de aanvraag naar het adres dat op het aanvraagformulier staat. digitaal: scan de ingevulde formulieren in en stuur deze als bijlage bij uw aanvraag naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl. De gemeente neemt uw melding in behandeling als een verzoek tot wijziging van het aanhangsel. Dit betekent dat uw Alcoholwetvergunning uit twee delen bestaat: de vergunning zelf en het aanhangsel (bijlage) met daarop alle in uw horecabedrijf werkzame leidinggevenden. Na de ontvangst van uw meldingsformulier, wordt getoetst of alle benodigde bijlagen aangeleverd zijn. Indien de melding volledig is krijgt u een ontvangstbevestiging toegestuurd. Zodra u deze heeft ontvangen, mag de leidinggevende in uw onderneming als leidinggevende optreden. Het duurt maximaal 8 weken om uw melding te toetsen en te verwerken. Daarna ontvangt u het definitieve besluit. Let op: U kunt tijdens de behandeling van uw melding geen nieuwe leidinggevende(n) melden. Dit kan weer nadat uw lopende melding is afgehandeld. Als het bijschrijven van de leidinggevende op uw vergunning(en) geweigerd wordt, mag deze persoon niet meer als leidinggevende in uw onderneming optreden. Het structureel melden van leidinggevenden die niet voldoen aan de gestelde eisen kan gevolgen hebben voor het verstrekken van nieuwe vergunning en. Kosten € 75,70 per vergunning Heeft u vragen? Stuur een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bel met (010) 248 4000.

  • Vergunning speelautomaten

    Wilt u een speelautomaat in uw horecabedrijf neerzetten, waarmee geld te winnen is (kansspelautomaat).? Dan hebt u een vergunning nodig. Voor behendigheidsautomaten waarmee geen geld te verdienen is, zoals een flipperkast of videospel, hoeft u geen vergunning aan te vragen. U kunt voor maximaal 2 kansspelautomaten een vergunning aanvragen. Direct regelen aanvraagformulier aanwezigheidsvergunning (pdf, 37 kB) Voorwaarden U mag een vergunning voor kansspelautomaten aanvragen als u een hoogdrempelig horecabedrijf (café of restaurant) heeft. U heeft een hoogdrempelig horecabedrijf als: u een geldige Alcoholwetvergunning heeft; uw horecabedrijf is bedoeld voor mensen van 18 jaar of ouder; klanten naar uw horecabedrijf komen om iets te drinken of te eten en niet voor een andere activiteit (zoals bijvoorbeeld bowlen). Voldoet u niet aan deze voorwaarden? Dan heeft u een laagdrempelig horecabedrijf, zoals een cafetaria, ijssalon, lunchroom, shoarmazaak of een bowlingbaan. In dit bedrijf mag u maximaal 2 speelautomaten neerzetten waarmee geen geld te verdienen valt. Hiervoor hoeft u geen vergunning aan te vragen. Hoe werkt het? Download het ‘aanvraagformulier vergunning kansspelautomaten’ en vul het in. Stuur de aanvraag: per post: stuur de aanvraag naar het adres dat op het aanvraagformulier staat. digitaal: maak een scan of foto van het formulier en stuur deze als bijlage bij uw aanvraag via www.vlaardingen.nl/contactformulier.​​​​ U ontvangt binnen 8 weken het besluit of u de vergunning kansspelautomaten krijgt. De vergunning is geldig tot en met 31 december van het jaar waarin u de vergunning aanvraagt. U kunt een afspraak maken om uw aanvraag in te leveren. Kosten vergunning voor 1 kansspelautomaat € 56,50 vergunning voor 2 kansspelautomaten € 79,00 Heeft u vragen of heeft u hulp nodig bij uw aanvraag? Stuur een bericht via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bel met (010) 248 4000.