Verfijn zoekopdracht
Geselecteerde filters (2)
Zoekresultaat 1 - 2 van 2 resultaten
- Subsidie voor verwijderen rookkanalen
Vlaardingen streeft naar het verbeteren van de luchtkwaliteit. Met die reden heeft de gemeente eind 2022 het Schone Lucht Akkoord ondertekend. Deelnemende partijen zetten zich in om de luchtkwaliteit in Nederland permanent te verbeteren. Specifieke ambities van Vlaardingen zijn vastgelegd in het lokale Actieplan Luchtkwaliteit. Om deze ambities te kunnen nastreven biedt de gemeente een subsidie voor het verwijderen van rookkanalen binnenshuis. Direct regelen Aanvraagformulier subsidie verwijderen rookkanalen Waar is de subsidie voor? U krijgt de subsidie voor het verwijderen van een houtkachel, pelletkachel of open haard en voor het verwijderen of onbruikbaar maken van het rookkanaal waarop deze is aangesloten. Voorwaarden U woont in de gemeente Vlaardingen. U hebt op het moment dat u de aanvraag doet een werkende hout- of pelletkachel of open haard in huis die is aangesloten op het rookkanaal. Het rookkanaal moet ook verwijderd of onbruikbaar gemaakt worden. U bent eigenaar van de woning waarin de kachel of open haard staat. Lees alle eisen en voorwaarden in de Nadere regels Subsidie verwijderen rookkanaal gemeente Vlaardingen (pdf, 358 kB). Hoeveel subsidie kunt u krijgen? U krijgt € 1.500 voor het verwijderen van de kachel of open haard en voor het verwijderen of onbruikbaar maken van het rookkanaal. U kunt per adres maximaal voor 1 kachel of open haard een aanvraag doen. Hoe werkt het? U komt in aanmerking voor de subsidie als u voldoet aan bovenstaande voorwaarden. Gevraagde bijlagen: Een foto van uw kachel of open haard en de omgeving eromheen. Op de foto moet goed te zien zijn dat de kachel of open haard nog aangesloten is op een rookkanaal. Een offerte van een aannemer voor de kosten van het werk. Een bewijs dat u eigenaar bent van de woning (akte van levering). Deze is ook op te vragen bij het kadaster, via kadaster.nl Een kopie bankafschrift met uw IBAN-rekeningnummer. Wij maken de subsidie over naar dit rekeningnummer. U kunt de subsidie aanvragen door het online aanvraagformulier volledig in te vullen en te versturen. Het intaketeam van de gemeente bespreekt uw plan binnen 6 weken na ontvangst. U krijgt zo snel mogelijk daarna een reactie op uw aanvraag. Kosten De aanvraag is gratis. Contact Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-09
- Briefadres
Heeft u (tijdelijk) geen vast woonadres? Dan kunt u een briefadres aanvragen. Dat kan het adres van een familielid of vriend zijn. De hoofdbewoner van het adres moet schriftelijk toestemming geven en is verplicht uw post aan u door te geven. Direct regelen: Vul het webformulier in Maak een afspraak voor: Aangifte briefadres Voorwaarden U heeft geen vaste woonplaats omdat u: dak- of thuisloos bent. bent opgenomen in een zorginstelling of een psychiatrische instelling. korte tijd geen woonadres heeft omdat u nog niet op het nieuwe adres terecht kunt. korter dan 8 maanden in het buitenland bent. op een schip vaart of een ander reizend beroep heeft. in de gevangenis zit. Er moet iemand ingeschreven staan op het adres dat u als briefadres wilt gebruiken. De bewoner van het briefadres, moet schriftelijk toestemming geven. Let op In onderstaande gevallen kunt u geen briefadres aanvragen: Op het adres staat niemand ingeschreven; Het adres komt niet voor in de Basisregistratie personen (BRP); Het is een postbusnummer; U verblijft in het buitenland vanwege vakantie; U verblijft bij iemand, maar u wilt/kunt zich daar niet inschrijven omdat die persoon een uitkering of toeslagen heeft; U verblijft bij iemand, maar u wilt/kunt zich daar niet inschrijven omdat u schulden heeft. Neem dan contact op met Stroomopwaarts, telefoonnummer 010 246 5555, stroomopwaarts.nl. Hoe werkt het Om digitaal een briefadres aan te vragen heeft u toestemming van de hoofdbewoner/instelling nodig. Download de formulieren hieronder en upload deze in de online aanvraag Toestemming hoofdbewoner (pdf, 108 kB) Toestemming (zorg)instelling (pdf, 108 kB) Als u in aanmerking komt voor een briefadres verwerken wij dit in de Basisregistratie Personen (BRP). Wij controleren regelmatig of u nog in aanmerking komt voor een briefadres. Een briefadres is alleen een administratief adres. U woont daar niet. Een briefadres wordt verstrekt voor een korte periode maximaal 3 maanden, daarna wordt er opnieuw beoordeeld wat uw situatie is. Het kan verlengd worden met nog eens 3 maanden. Krijgt u een briefadres omdat u tijdelijk geen woonadres heeft? Dan moet u er alles aan doen om uw situatie te verbeteren en een woonadres te vinden. U kunt niet op een woonadres én een briefadres tegelijk ingeschreven staan. Als u een vaste woon- of verblijfadres heeft in een (woon)boot en een woonbotenhaven, een woonwagen, een caravan op een camping of vaartuig komt u niet in aanmerking voor een briefadres. Hiervoor moet u aangifte doen van dit woonadres bij de gemeente waaronder dit adres valt. Heeft u een vergunning of zijn er afspraken geweest met de gemeente? Voeg bewijs toe. Als u denkt dat uw situatie anders is, kunt u altijd een aangifte briefadres indienen. Wij zullen nagaan wat de mogelijkheden zijn. Als het briefadres wordt toegekend, staat u binnen 5 werkdagen ingeschreven op het briefadres. Is er extra informatie nodig of wordt het briefadres niet toegekend? Dan krijgt u hiervan schriftelijk of per e-mail bericht. Heeft u hulp nodig met het invullen van het formulier? Maak een afspraak. Meenemen naar afspraak Ingevuld en ondertekend formulier ‘aangifte briefadres’ (pdf, 141 kB) Kopie van uw identiteitsbewijs Kopie van het identiteitsbewijs van de bewoner van het briefadres. Kosten Geen. Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.
- Bron: Vlaardingen (Gemeente)
- 2024-09-05
- 1