Zoekresultaat 1 - 10 van 12 resultaten

  • Huisvestingsvergunning

    Een huisvestingsvergunning is een vergunning om in een goedkope huurwoning te mogen wonen. Zo ziet de gemeente erop toe dat goedkope woningen ook daadwerkelijk worden verhuurd aan mensen met een lager inkomen. Gemeenten bepalen zelf of een huisvestingsvergunning verplicht is, en voor welke woningen. Voor inwoners van de gemeente Kaag en Braassem is het niet nodig om een huisvestingsvergunning aan te vragen.  Huisvesting arbeidsmigranten Voor huisvesting van arbeidsmigranten gelden enkele regels. Allereerst moet de huisvesting van arbeidsmigranten op de locatie passen binnen het geldende bestemmingsplan. In uitzonderingsgevallen kan worden afgeweken van het bestemmingsplan. Een dergelijk verzoek dient u in via het Omgevingsloket. Alle aanvragen en initiatieven worden per geval beoordeeld. Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onze medewerkers Vergunningverlening, Toezicht en handhaving.

  • Leerlingenvervoer

    Leerlingenvervoer is bedoeld voor kinderen die niet dichtbij huis naar school kunnen, of door een beperking niet zelfstandig naar school kunnen reizen. We vinden dat alle kinderen onderwijs moeten kunnen volgen; onderwijs dat goed bij hen past. Of u in aanmerking komt voor leerlingenvervoer, hangt af van een aantal persoonlijke factoren. Als u in aanmerking wilt komen, kunt u een aanvraag indienen. Na het beoordelen van de aanvraag wordt besloten of u in aanmerking komt voor een vergoeding en voor welke vorm van vervoer. Voorwaarden Als uw kind naar het speciaal onderwijs gaat, kunt u in aanmerking komen voor leerlingenvervoer. Leerlingenvervoer is niet voor leerlingen in het regulier voortgezet onderwijs, voor inburgeringsscholen of voor leerlingen met een tijdelijke handicap (bijvoorbeeld een gebroken been of arm). Een kind komt in aanmerking voor taxivervoer als: een kind jonger is dan 10 jaar en naar het speciaal basisonderwijs gaat leerlingenvervoer wordt toegekend naar de dichtstbijzijnde passende school; als u kiest voor een school verder weg dan zijn de extra kosten van het reizen voor u als uw kind ouder is dan 10 jaar heeft u een vervoersverklaring van de school nodig waarin staat dat uw kind niet in staat is om zelfstandig en ook niet onder begeleiding kan reizen. Over het algemeen kunnen veel leerlingen vanaf het voortgezet onderwijs zelfstandig reizen. Dit wordt zo mogelijk geoefend vanuit school als de afstand van huis tot school groter is dan 6 kilometer. Het taxivervoer rijdt op vaste tijden. Als er een uitzondering is (bijvoorbeeld een schoolreisje, artsbezoek e.d.) dan moet u zelf zorgen voor vervoer. De regels voor leerlingenvervoer zijn vastgelegd in de Verordening voor leerlingenvervoer op Overheid.nl. Soorten leerlingenvervoer Er zijn verschillende soorten vergoedingen: vergoeding van kosten van aangepast vervoer. Bij aangepast vervoer ontvangt u geen vergoeding, maar wordt het vervoer door de gemeente geregeld. De leerlingen worden door (rolstoel)taxi’s of personenbusjes naar school en weer terug gereden. vergoeding van kosten van eigen vervoer. Als u besluit uw kind zelf met de auto naar school te brengen of zelf ander vervoer regelt, hangt de vergoeding af van het soort vervoer waar uw kind voor in aanmerking komt. Stel dat uw kind in aanmerking komt voor openbaar vervoer, dan ontvangt u een vergoeding op basis van dat bedrag. vergoeding van kosten voor openbaar vervoer naar basisonderwijs (eventueel met begeleiding). We gaan uit van een vergoeding van de kosten van de goedkoopst mogelijke reismogelijkheid per openbaar vervoer. Voor openbaar vervoer naar voortgezet onderwijs wordt geen vergoeding gegeven. Aanvraag Meestal wijst de directeur van de school u bij de inschrijving voor de school op de vervoersregeling. U kunt hieronder de vervoersregeling aanvragen. Mocht u vragen hebben, dan kunt u mailen naar leerlingenvervoer@kaagenbraassem.nl of bellen via 071-3327272. Vermeld op uw aanvraag: IBAN-rekeningnummer waarop uitbetaald mag worden (indien van toepassing) gegevens leerling en relatie tot leerling het type vervoersvoorziening gewenste ingangsdatum gegevens van de school of het kind wel of niet zelfstandig kan reizen (met toelichting) gegevens 2e adres (indien van toepassing) met volgende bijlage(n): indien op eerste schooldag leerling 10 jaar of ouder is: vervoersverklaring van school een inkomensverklaring beide ouders (indien van toepassing). Deze kunt u downloaden via de Belastingdienst of opvragen via de Belastingtelefoon 0800-0543 een schoolinschrijving een kopie van de bankpas –bij een reiskostenvergoeding- met het rekeningnummer waarop u de vergoeding wilt laten uitbetalen. Leerlingervoer aanvragen via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in via DigiD of e-Herkenning. Kosten In sommige gevallen betaalt u een eigen bijdrage. Afhandeling De gemeente neemt binnen acht weken een besluit. Dit kan verlengd worden met acht weken. Bezwaar maken Heeft u een afwijzing ontvangen en bent u het daar niet mee eens, dan kunt u binnen zes weken bezwaar maken. Hoe u bezwaar kunt maken staat in het besluit.

  • Melding evenement

    Als u een evenement wilt organiseren, heeft u in veel gevallen een vergunning nodig. Met een melding maakt u in een vroeg stadium kenbaar dat u in het komende kalenderjaar van plan bent om een evenement te organiseren.  Evenement Een evenement is een activiteit die voor het publiek toegankelijk is, zoals bijvoorbeeld een braderie, een feest of een wandeltocht. Het is voor ons belangrijk om in een vroeg stadium een goed beeld van uw evenement te krijgen, zodat wij een inschatting kunnen maken van het eventuele risico dat het evenement met zich meebrengt. Zo kunnen wij vooraf afspraken maken met onze externe partners. Denk hierbij aan de politie en de brandweer. Reserveren Vindt uw evenement plaats in 2024? Meld dit dan voor 1 november 2023. U reserveert dan ruimte op de evenementenkalender van volgend jaar. De kans dat uw evenement niet op de gewenste datum door kan gaan, neemt namelijk toe na 1 november. Sommige weekenden zitten mogelijk zo vol, dat er vanwege veiligheidsredenen geen extra evenementen meer plaats mogen vinden. Melding- en reservingsformulier evenement via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of e-Herkenning.

  • Vooroverleg of Principeverzoek

    Wilt u weten of uw (bouw)plan haalbaar is? Dan adviseren wij u om een vooroverleg (principeverzoek) in te dienen via onze website, vóórdat u de officiële aanvraag doet.  Wij kunnen dan beoordelen of uw plan haalbaar is, welke procedure u verder moet doorlopen en welke documenten u dan moet aanleveren. U komt er dan achter of het nut heeft om een omgevingsvergunning aan te vragen. Zo voorkomt u dat u onnodige kosten moet maken bij een officiële aanvraag. U vraagt het vooroverleg aan aan het einde van de vergunningcheck via de website van het Omgevingsloket. Ook kunt u het vooroverleg aanvragen via het e-formulier. In beide gevallen gaan wij voor u aan de slag. Conceptaanvraag Omgevingsvergunning via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of eHerkenning.   Wat doen wij tijdens het vooroverleg? Wij beoordelen uw plan op wenselijkheid en haalbaarheid. Dat betekent dat wij nagaan of het plan past binnen het beleid van de gemeente en of uw plan voldoet aan de geldende wet- en regelgeving. Wat zijn de voorwaarden van het vooroverleg? Geef bij uw aanvraag voldoende informatie over uw plan. Omdat wij uw plan gaan beoordelen aan de geldende regels, hebben wij informatie nodig. U moet minimaal het volgende indienen: de locatie (adres en/of kadastraal perceel) een toelichting op het plan een schets/tekening van uw plan een schatting van de bouwkosten Wij adviseren u om de tekeningen in ieder geval op schaal te tekenen, met de afmetingen erbij. Dit kunt u bijvoorbeeld op ruitjespapier doen. Hoe beter de tekeningen, hoe duidelijker wij een inschatting kunnen geven over de haalbaarheid. Als het nodig is voor de beoordeling, zullen wij ook aanvullende informatie opvragen. De duur van het vooroverleg hangt meestal af van de grootte van uw plan. Voor het behandelen van een conceptaanvraag geldt geen wettelijke termijn. Binnen 8 tot 12 weken kunt u een inhoudelijke reactie van ons verwachten. Tegen het antwoord op een vooroverleg kan geen bezwaar worden gemaakt. Het antwoord geeft alleen aan dat wij wel of niet kunnen meewerken aan uw plan. U kunt wel bezwaar indienen tegen de weigering van de vergunning als u toch de officiële aanvraag indient. Voor het behandelen van een conceptaanvraag brengen wij kosten in rekening.  Dit is altijd op basis van de kosten (leges) van de officiële procedure. Deze kosten komen neer op 20% van de legeskosten die u anders had betaald, als u de vergunning gelijk had aangevraagd. Er geldt een minimum van €150,- en een maximum van €1.000,-. Krijgt uw plan een positieve beoordeling? En dient u de officiële aanvraag in volgens de voorwaarden uit die beoordeling? Dan worden de kosten van het vooroverleg verrekend met de totale legeskosten. U vindt de kosten in de legestabel van de gemeente op deze pagina op onze website. Wat zijn de voordelen van het vooroverleg? U hoeft tijdens het vooroverleg nog niet direct álle stukken in te dienen Wij hebben alleen de stukken nodig die bepalend zijn of wij medewerking kunnen verlenen. Meestal is een locatie, toelichting en schets al voldoende. Als wij meer informatie nodig heeft, laten wij u dit weten. U betaalt nog niet de volledige kosten van de officiële aanvraag Omdat u nog niet alle informatie hoeft in te dienen, betaalt u minder kosten. Bij de officiële aanvraag zijn de eisen aan de informatie strenger en moet u alles gelijk in één keer aanleveren. Ook worden de kosten van het vooroverleg verrekend met de officiële aanvraag, als aan alle voorwaarden wordt voldaan. Wij kunnen met u meedenken over uw plan Tijdens het vooroverleg kunnen wij aangeven waarop u uw plan moet aanpassen. Bij de officiële aanvraag geldt een wettelijke termijn van acht weken met eventuele verlenging bij een verzoek om aanvullingen. Als u dan niet alle stukken tijdig indient, moeten wij helaas uw aanvraag buiten behandeling laten.

  • Verhuizing doorgeven (adreswijziging)

    Wanneer u verhuist naar of binnen Kaag en Braassem moet u dat melden bij de gemeente. Dat geldt ook als u vanuit het buitenland naar Kaag en Braassem komt of als u naar het buitenland gaat. Verhuist u vanuit Kaag en Braassem naar een andere gemeente? Dan moet u uw verhuizing melden bij uw nieuwe gemeente. Uw verhuizing wordt dan verwerkt in de Basis Registratie Personen (BRP). Wie moet de verhuizing melden? iedereen van 16 jaar of ouder voor zichzelf ouders, voogden en verzorgers voor minderjarigen, behalve als de minderjarige van 16 jaar of ouder de aangifte al zelf heeft gedaan curatoren voor onder curatele gestelden. Wie mag de verhuizing binnen de gemeente ook melden? ouders en hun meerderjarige kind(eren) voor elkaar, maar alleen als zij op hetzelfde adres wonen echtgenoten en geregistreerd partners voor elkaar, maar alleen als zij op hetzelfde adres wonen meerderjarigen voor personen die hen daarvoor gemachtigd hebben. Schrijf voor een machtiging een brief met daarin de volgende informatie: 'Hierbij machtig ik (uw voorletters, achternaam, geboortedatum en geboorteplaats en adres), de hieronder vermelde persoon (voorletters, achternaam, geboortedatum en geboorteplaats en adres van degene die u machtigt) tot het doorgeven van mijn verhuizing van (oude adres) naar (nieuwe adres).' Onderteken deze brief en geef hem aan de gemachtigde. Voorwaarden U kunt uw verhuizing vanaf 4 weken van tevoren of 5 dagen achteraf doorgeven. Bijzonderheden Emigratie / Vertrek naar het buitenland Als u voor langer dan 8 maanden naar het buitenland vertrekt, is het noodzakelijk dat u aangifte van vertrek naar het buitenland doet. U wordt dan uitgeschreven uit de Basis Registratie Personen (BRP). U kunt voor uzelf en voor gerelateerden aangifte doen. Gerelateerden hoeven zich dan niet persoonlijk te melden. U kunt niet voor een gerelateerde aangifte van vertrek doen als u zelf niet mee emigreert. U kunt uw vertrek maximaal 5 dagen van tevoren doorgeven. U wordt uitgeschreven op de dag dat u uw verhuizing doorgeeft (en dus niet per uw daadwerkelijke vertrekdatum). Als u op een later moment een bewijs van uitschrijving nodig heeft, dan kunt u deze aanvragen bij één van de RNI (Registratie Niet-Ingezetenen) gemeenten op Nederlandwereldwijd.nl van rijksoverheid.   Aanvraag Uw verhuizing kunt u digitaal aan de gemeente doorgeven met het digitale formulier op onlineregelen.kaagenbraassem.nl: Verhuizing binnen de gemeente doorgeven via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD  Verhuizing naar de gemeente doorgeven via onlineregelen.kaagenbraassem.nl   U logt in met DigiD Emigratie doorgeven via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD. Heeft u geen DigiD? Vraag het schriftelijke formulier dan aan via e-mail info@kaagenbraassem.nl  T.a.v. Burgerzaken. U kunt uw verhuizing ook aan de balie doorgeven. Hiervoor moet u een afspraak maken. U neemt dan mee: een geldig identiteitsbewijs kopie huur- of koopcontract als uw kind bij de andere ouder gaat wonen het formulier toestemming inwoning kind bij de andere ouder via onlineregelen.kaagenbraassem.nl (u logt in met DigiD) wanneer iemand bij u in komt wonen: een Verklaring hoofdbewoner doorgeven, via onlineregelen.kaagenbraassem.nl (u logt in met DigiD). Of vraag het schriftelijke formulier voor de afspraak aan via e-mail info@kaagenbraassem.nl T.a.v. Burgerzaken - Verhuizen. Hiermee verklaart de hoofdbewoner van een woning geen bezwaar te hebben tegen inschrijving van een ander persoon op zijn/haar adres. Bij een ondertekende verklaring moet een (kopie van een) geldig identiteitsbewijs worden overgelegd van degene die de verklaring heeft ondertekend.

  • Eerste inschrijving in Nederland

    U moet zich inschrijven bij de gemeente als u voor het eerst in Nederland komt wonen. Dit geldt ook als u al eerder in Nederland woonde en vóór 1 oktober 1994 vertrokken bent uit Nederland. Voorwaarden U kunt zich inschrijven als u legaal in Nederland bent. Dit heet rechtmatig verblijf. Uw verblijf is rechtmatig in de volgende gevallen: u hebt de Nederlandse nationaliteit u hebt de nationaliteit van een ander land uit de Europese Unie u hebt een geldige verblijfsvergunning u mag de beslissing op uw aanvraag om een verblijfsvergunning in Nederland afwachten. U moet zich laten inschrijven bij de gemeente waar u woont als u gedurende een periode van 6 maanden tenminste 4 maanden in Nederland blijft. U bent dan verplicht om binnen 5 dagen na aankomst in Nederland aangifte te doen bij de gemeente. Personen met een vreemde nationaliteit In sommige gevallen hebt u voor de inschrijving in Nederland een machtiging voorlopig verblijf of verblijfsvergunning nodig van de Immigratie- en naturalisatiedienst (IND). Is dit voor u van toepassing en hebt u die niet? Dan kunt u bij de gemeente aangifte doen van een voorlopige inschrijving. Nadat de gemeente van de Immigratie- en naturalisatiedienst (IND) een bewijs van uw aanmelding heeft ontvangen, wordt u ingeschreven bij de gemeente. Een afspraak maken Wilt u zich voor het eerst inschrijven in Nederland, dan moet u hiervoor een afspraak maken. Doe dit binnen 5 dagen nadat u in Nederland bent aangekomen. Meenemen Bij uw eerste inschrijving moet u buitenlandse documenten laten zien. Bijvoorbeeld een geboorteakte, huwelijksakte of echtscheidingsakte. Soms moet u eerst laten bepalen of de buitenlandse documenten echt zijn. Dit heet legalisatie. De gemeente vertelt u of legalisatie nodig is. een reisdocument of ander document waaruit uw nationaliteit blijkt documenten die bewijzen dat u hier woont, zoals een huurcontract, eigendomsbewijs of verklaring van de hoofdbewoner van de woning documenten van levensgebeurtenissen uit uw tijd in het buitenland, zoals een geboorteakte, huwelijksakte, erkenningsakte, echtscheidingsakte. In bepaalde situaties hebt u extra documenten nodig bij uw inschrijving: U gaat bij iemand inwonen of u gaat samenwonen schriftelijke toestemming van de hoofdbewoner van dat adres. U verhuist vanuit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten een bewijs van uitschrijving.

  • Gebruik van openbare ruimte

    Als u tijdelijk gebruik wilt maken van de openbare ruimte zoals het gebruik van een parkeerplaats, grasveld of het voetpad, voor bijvoorbeeld het plaatsen van een bouwcontainer, steiger of bouwkeet, meldt u dit bij de gemeente. Melden of aanvragen Toestemming voor het gebruiken van openbare ruimte kan geregeld zijn binnen uw omgevingsvergunning. Wanneer dit het geval is, heeft de gemeente al een concreet beeld van de termijn dat u gebruikmaakt van de gemeentegrond en hoeveel oppervlakte er gebruikt gaat worden. U hoeft het gebruik in dit geval niet te melden. In alle andere gevallen meldt u waar u gebruik wilt maken van de gemeentegrond en hoelang u dit van plan bent. U meldt uw aanvraag uiterlijk twee weken voorafgaand het moment dat u gebruikt wilt maken van de openbare ruimte Uw melding wordt vervolgens inhoudelijk in behandeling genomen. Het helpt ons in de beoordeling wanneer u zo concreet mogelijk kunt aangeven waar u het object precies wilt plaatsen, dit kan onder andere door het gebruik van Google Maps of een eigen foto. Een aanvraag doen kan via onderstaande button. Aanvraagformulier gebruik gemeentegrond via onlineregelen.kaagenbraassem.nl U logt in met DigiD of e-Herkenning. Uw melding voldoet in ieder geval aan de volgende voorwaarden: Het door u geplaatste object/de afzetting mag het zicht van omwonenden niet dusdanig belemmeren; Het door u geplaatste object moet veilig zijn gestationeerd waardoor een verplaatsing, zoals bijvoorbeeld wegwaaien, onmogelijk is; De tijdelijke situatie mag niet voor hinderlijke verkeerssituaties zorgen; Omwonenden dienen tijdig te worden geïnformeerd over de plaatsing van uw object/afzetting; Het is niet de verwachting dat er schade aan de openbare ruimte (bijvoorbeeld aan het voetpad, bomen, gras, openbare verlichting) zal ontstaan. U krijgt uiterlijk binnen twee weken na uw aanvraag bericht of u toestemming krijgt om gebruik te mogen maken van de gemeentegrond, conform uw melding. Kosten Voor het tijdelijk gebruikmaken van openbaar gemeentegrond rekenen wij geen kosten. Voor het permanent gebruikmaken van openbaar gemeentegrond rekenen wij wel kosten, op basis van de precarioverordening. Hiervoor ontvangt u een automatische aanslag. De precarioverordening vindt u op www.overheid.nl Neem bij vragen contact met ons op via het contactformulier. Bel op werkdagen naar telefoonnummer 071 332 72 72. Afsluiting openbare weg Als u tijdelijk de openbare weg wilt stremmen of (gedeeltelijk) wilt afsluiten moet u daarvoor toestemming vragen aan de gemeente. Dit doet u door het melden van een tijdelijke verkeerstmaatregel op de pagina over het aanvragen van een tijdelijke verkeersmaatregel.      

  • Berichten over uw buurt

    De gemeente neemt besluiten over zaken die gevolgen kunnen hebben in uw buurt. Een vergunning voor een evenement, een verbouwing of het kappen van een boom, bijvoorbeeld. De actuele aanvragen en de besluiten die de gemeente hierover neemt, vindt u op de website Overheid.nl > Berichten over uw buurt. Deze berichten blijven maximaal 2 maanden op ‘Berichten over uw buurt’ staan. Oudere berichten vindt u terug op Officiëlebekendmakingen.nl. E-mailservice Alle inwoners van Kaag en Braassem van 25 jaar en ouder met een MijnOverheid-account worden vanaf begin april 2024 automatisch aangemeld voor de emailservice Berichten over uw Buurt. Berichten over uw Buurt informeert u per e-mail over bekendmakingen van de overheid. U ontvangt maximaal één keer per week een e-mail van Overheid.nl met daarin bekendmakingen van de overheid. Bent u 25 jaar en ouder en is uw e-mailadres bekend bij MijnOverheid? Dan krijgt u eerst een welkomstmail. In deze welkomstmail staat duidelijk uitgelegd wat u kunt verwachten, hoe u de e-mailberichten aanpast en hoe u zich kunt afmelden.  U ontvangt de e-mail van Overheid.nl. In deze e-mail staan links naar websiteadressen zodat u makkelijk en snel toegang heeft tot de informatie. Helaas zijn op internet ook criminelen actief. Via links in nagemaakte e-mails proberen zij u te lokken naar valse websites (phishing). Controleer daarom altijd eerst de verzender (noreply@overheid.nl) voordat u op een link klikt.  Ontvangt u deze mail nog niet automatisch en wilt u op de hoogte blijven van wat er in uw omgeving gebeurt? Dan kunt u uzelf aanmelden voor de e-mailservice op Overheid.nl . Veelgestelde vragen over Berichten over uw buurt vindt u op Overheid.nl Bekendmakingen bekijken op de plattegrond Op de plattegrond op Overheid.nl ziet u de aangevraagde vergunningen van de afgelopen 8 weken. Dit zijn bijvoorbeeld bouwvergunningen, kapvergunningen of besluiten over bestemmingsplannen. U kunt bekendmakingen zoeken op onder meer postcode en onderwerp.

  • Starterslening

    De starterslening is een extra lening, naast de hypotheek. Dit om de koop van een eerste huis mogelijk te maken. Deze lening overbrugt het verschil van wat de woning kost en het bedrag dat u als starter kunt lenen. De gemeente verstrekt de starterslening. Daarvoor heeft de gemeente een fonds bij het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVn). De hoogte van de starterslening is afhankelijk van uw financiële situatie en de koopsom van de woning. De lening bedraagt maximaal € 35.000,- Voorwaarden Voorwaarden om in aanmerking te komen voor een starterslening: U bent tussen 18 en 45 jaar. U staat 3 jaar aaneengesloten ingeschreven in de gemeente Kaag en Braassem of u kunt aantonen dat u binnen 2 jaar na beëindiging studie terugkeert met een maatschappelijke of economische binding. Het huis dat u wilt kopen staat in Kaag en Braassem. De woning die u wilt kopen wordt gekocht met Nationale Hypotheek Garantie (NHG). U kunt onvoldoende lenen om de totale koopsom van de woning te financieren. Dit is uw eerste koopwoning. U gaat de woning zelf bewonen. U heeft een getekende koopovereenkomst. Op www.svn.nl vindt u de voorwaarden om gebruik te kunnen maken van de starterslening. Kijk voor meer informatie in de verordening Starterslening Kaag en Braassem op overheid.nl Aanvraag U vraagt de starterslening aan via het contactformulier. Vul uw gegevens in en voeg hierbij ook het voorlopig koopcontact en een identiteitsbewijs toe(deze kunt u als bijlage uploaden). De gemeente toetst de aanvraag. Als u aan alle voorwaarden voldoet krijgt u een toewijzingsbrief voor de Starterslening. Vervolgens kunt u de aanvraag digitaal indienen bij SVn; de toewijzingsbrief moet dan toegevoegd worden. De toewijzing is pas definitief als de financiële toets door het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting positief is.    

  • Briefadres

    Heeft u geen woonadres? Dan kunt u zich onder bepaalde voorwaarden laten inschrijven op een briefadres. U woont hier niet, maar uw post wordt hier naartoe gestuurd. Voorwaarden U kunt een briefadres nodig hebben als: U geen (vast) woonadres hebt en daarom geen post kunt ontvangen. Dit is bijvoorbeeld als u: schipper of kermisexploitant bent in een verpleeghuis, blijf-van-mijn-lijfhuis of strafinrichting zit Dit voor u veiliger is in een bepaalde situatie. De burgemeester beoordeelt of dit op u van toepassing is. Uw briefadres is een woning. Een postbus of bedrijfsadres is geen briefadres. Aanvragen en meenemen Aanvraag Wanneer u een briefadres wilt, doet u hiervoor aangifte bij de gemeente waarin het briefadres ligt. Maak telefonisch een afspraak. Meenemen Als u een briefadres wilt aanvragen, neemt u in ieder geval mee: Uw geldige identiteitsbewijs. Bewijsstukken die laten zien dat u een goede reden heeft om een briefadres aan te vragen.