Zoekresultaat 1 - 5 van 5 resultaten

  • Ontheffing sluitingstijden horeca

    Voor de horecabedrijven wordt er onderscheid gemaakt in openingstijden tussen commerciële horeca en paracommerciële horeca.

  • Materiaal lenen en voorzieningen voor eigen rekening

    Organisatoren doen vaak een beroep op de gemeente als het gaat om drang- en afzethekken, borden voor omleiding van verkeer, afvalcontainers en zoals eerder vermeld: het gebruik van stroom en water.

  • Registratie tweedehands goederen

    Opkopers en handelaren in gebruikte en ongeregelde goederen, metalen, edelstenen, uurwerken, kunstvoorwerpen, auto’s, motorfietsen, bromfietsen, fietsen, foto-, film-, radio-, audio- en videoapparatuur en computers en laptops. Niet iedereen hoeft een register bij te houden. Alleen als u zeer regelmatig, dus niet hobbymatig, een tweedehands goed inkoopt en vervolgens doorverkoopt moet u een register bijgehouden. Handelaren in tweedehands goederen in de gemeente hebben de mogelijkheid om hun koopwaar te registreren in het Digitaal Opkopers Register (DOR).

  • Tips voor een duurzaam en toegankelijk evenement

    Hoe organiseert u het evenement duurzaam? En hoe maakt u het evenement toegankelijk? Als gemeente vinden wij het belangrijk om deze twee speerpunten terug te zien in het evenement dat u organiseert. Lees hieronder de tips:

  • Demonstratie of betoging melden Noardeast-Fryslân

    Wilt u een demonstratie of betoging houden? Dan moet u dit minimaal 48 uur van te voren melden bij de gemeente.