Zoekresultaat 1 - 10 van 31 resultaten

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U kunt van 1 mei tot 1 september ook zonder afspraak naar de publiekshal komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 9.00 tot 11.00 uur. Houdt u wel rekening met een wachttijd. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

    Verlies of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart meldt u online. Eerst meldt u de vermissing. Daarna vraagt u een nieuw document aan.

  • Akte burgerlijke stand

    Hebt u een bewijs nodig van een geboorte, huwelijk, geregistreerd partnerschap, echtscheiding of overlijden? Vraag dan een kopie van de officiële akte aan. Per post sturen we het document naar u op. We doen dat binnen 5 werkdagen.

  • Vreemdelingenpaspoort

    Woont u in Nederland, maar hebt u niet de Nederlandse nationaliteit en ook geen vluchtelingenstatus? En kunt u geen paspoort krijgen uit uw eigen land? Dan hebt u een vreemdelingenpaspoort nodig als u naar het buitenland wilt. Voor de aanvraag komt u naar de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U kunt van 1 mei tot 1 september ook zonder afspraak naar de publiekshal komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 9.00 tot 11.00 uur. Houdt u wel rekening met een wachttijd. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een paspoort aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen.

  • Parkeervergunning voor uw bezoek

    Met een parkeervergunning voor bezoekers koopt u voordelig parkeertegoed waarmee uw bezoek bij u in de buurt kan parkeren. U kunt een parkeervergunning voor bezoekers aanvragen als u woont in parkeerzone Centrum, Noord, Zuid, Oost of West.

  • Verklaring omtrent gedrag (VOG)

    Voor sommige beroepen hebt u een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) nodig. Dit is een bewijs van goed gedrag. Bijvoorbeeld als u gaat werken in het onderwijs of de kinderopvang. Een VOG vraagt u aan bij Dienst Justis. De werkgever of instantie die de VOG van u vraagt, moet de aanvraag eerst klaarzetten in het systeem.

  • Uittreksel Basisregistratie Personen (BRP)

    Een uittreksel BRP is een officiële verklaring dat u in de gemeente Haarlem ingeschreven staat. Op de verklaring staan uw naam, adres, geboorteplaats en geboortedatum. U kunt er ook andere gegevens op laten zetten, zoals uw nationaliteit. Per post sturen we het document naar u op. We doen dat binnen 5 werkdagen.

  • Tegemoetkoming kosten kinderopvang

    Maakt u gebruik van kinderopvang en hebt u een laag inkomen? Dan kunt u bovenop de kinderopvangtoeslag van de Belastingdienst een gedeeltelijke vergoeding van de eigen bijdrage aanvragen. Dit kan ook als u geen toeslag ontvangt, maar door medische of sociale redenen niet altijd voor uw kinderen kan zorgen. Deze vergoeding is een vorm van bijzondere bijstand. Vraagt u die voor het eerst aan, zonder hulp? Neem dan eerst contact met ons op.

  • Subsidie cultuur

    Als culturele organisatie kunt u subsidie aanvragen bij het Cultuurstimuleringsfonds. Dit kan voor een project op het gebied van kunst, cultuur, cultuureducatie en talentontwikkeling. Deze projecten mogen geen winst maken of een religieus of goed doel hebben. Bent u professioneel cultuurmaker in meerdere kunstdisciplines en woont u in Haarlem? Dan kunt u voor de ondersteuning van uw beroepspraktijk subsidie aanvragen. Aanvragen voor projecten en ondersteuning beroepspraktijk kunt u indienen tot 14 mei 2024.

  • Moving to or within Haarlem

    If you move within or to Haarlem from within The Netherlands, you need to register your change of address with us. In order to do so, please fill in the digital form with DigiD no later than 5 days after your move. Please come to the public hall no later than 5 days after your move.