Zoekresultaat 1 - 10 van 30 resultaten

  • Gehandicaptenparkeerplaats

    Bent u gehandicapt en heeft u een gehandicaptenparkeerkaart type bestuurder? Dan kunt u een gereserveerde gehandicaptenparkeerplaats aanvragen.

  • Gemeentelijke verordeningen, beleid en regelgeving

    Gemeenten mogen zelf regels maken over bepaalde onderwerpen: verordeningen en beleidsregels. Onderstaande vindt u alle verordeningen en de meeste beleidsregels. Wij werken eraan om de overige beleidsregels zo snel mogelijk te plaatsen. Overzicht gemeentelijke verordeningen en andere regelgeving Regionale regels zijn te vinden op de website van de Drechtsteden.

  • Garantstelling (en/of logiesverstrekking)

    Komt iemand uit een visumplichtig land korter dan 3 maanden naar Nederland, dan moet deze persoon een 'bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking' hebben bij de aanvraag voor het visum. Dit bewijs geeft aan dat iemand in Nederland garant staat voor eventuele kosten of schulden die gemaakt gaan worden door de persoon die op bezoek komt. Aanvraag U vraagt garantstelling of particuliere logiesverstrekking aan in de gemeente waar u staat ingeschreven. Afhankelijk van de aanvraag die u doet is het noodzakelijk om 1 of 2 handtekeningen te laten legaliseren. De kosten daarvoor bedragen per handtekening € 10,00. Bij het aanvragen volgt u de volgende stappen: U gebruikt het onderstaande formulier. Het ingevulde formulier levert u persoonlijk in bij de balie in het gemeentehuis. Hiervoor maakt u een afspraak. U plaatst de te legaliseren handtekening op het formulier in het bijzijn van de ambtenaar aan de balie. De ambtenaar verifieert en legaliseert de handtekening. U stuurt het bewijs van garantstelling en/of particuliere logiesverstrekking naar de persoon die naar Nederland wil komen. De uit te nodigen persoon gaat ermee naar de Nederlands ambassade / consulaat in het land waar deze woonachtig is. De Nederlandse ambassade / consulaat beslist over de aanvraag. In het geval dat sprake is van garantstelling dient ook de handtekening van uw partner gelegaliseerd worden. Uw huwelijkspartner/geregistreerde partner dient dan ook persoonlijk mee te komen naar het gemeentehuis om toestemming te verlenen. Een schriftelijke machtiging is niet mogelijk. De garantsteller en eventueel de huwelijkspartner/geregistreerde partner moeten beide in persoon aan de balie van het gemeentehuis verschijnen. Formulier Garantstelling Meenemen Bij de aanvraag neemt u een geldig identiteitsbewijs (bijvoorbeeld uw paspoort, identiteitskaart of rijbewijs) mee, de naam en adresgegevens van de genodigde en het ingevulde aanvraagformulier. Wetgeving De volgende wetgeving is van toepassing: Vreemdelingencirculaire 2000

  • Status volgen van aangevraagde producten & diensten

    Om haar dienstverlening inzichtelijk te maken, heeft de gemeente Papendrecht een zakensysteem ontwikkeld. Hiermee kunt u voor verschillende producten en diensten de status van uw aanvraag, bezwaar, verzoek of melding (uw zaak) volgen. Door het volgen van de status kunt u zien wanneer uw zaak is ontvangen, in behandeling is genomen en is afgehandeld. Ook kunt u de doorlooptijd van de afhandeling van uw zaak bekijken.  Status opvragen

  • Gehandicaptenparkeerkaart

    Als u voor langere tijd of voor altijd invalide bent, kunt u een gehandicaptenparkeerkaart aanvragen.

  • Kwaliteitshandvest

    Wat mag u van de gemeente verwachten als u een aanvraag indient of een melding doorgeeft. 

  • Immigratie (hervestiging vanuit het buitenland/RNI)

    Wanneer u zich vanuit het buitenland opnieuw in Nederland vestigt, moet u hiervan binnen 5 dagen bij de gemeente persoonlijk aangifte doen.

  • Geheimhouden persoonsgegevens

    Wilt u niet dat de gemeente uw gegevens deelt met andere organisaties? Vraag dan geheimhouding aan.

  • Klanttevredenheid

    Hier vindt u de cijfers over de klanttevredenheid over de verleende diensten en producten aan de balies en de telefoon. Dit cijfer komt tot stand door het houden van een enquete welke door de inwoners veelvuldig wordt ingevuld. Dank daarvoor! De dienstverlening van onze medewerkers aan de balie en telefoon is door u als volgt gewaardeerd: 2021: met een gemiddeld cijfer van 9,2 2022: met een gemiddeld cijfer van 9,3 2023: tot en met september met een gemiddeld cijfer van 9,1 Natuurlijk zijn we blij dat de dienstverlening zo goed wordt gewaardeerd. Toch blijven we kritisch en nodigen we u bij de enquete ook uit om opmerkingen te maken. Daar wordt soms gebruik van gemaakt. De opmerkingen die gemaakt zijn omarmen we als verbeterpunten voor onze dienstverlening. We kijken bij het maandelijkse werkoverleg dan ook wat opmerkingen betekenen voor onze procedures en of het mogelijk is om deze te verbeteren. Gelukkig krijgen we vaak hele mooie en positieve reacties.  De leukste commentaren: Fijne interactie, afspraak vlot gegaan                                                                       Een 10 zo hoort het!!!                                     Prima op tijd en vlot geholpen                                     Geen opmerkingen ik ben tevreden      Opmerkingen:                                Kan er voor de deur van het gemeentehuis een invaliden parkeerplaats komen Hartelijk dank aan iedereen die het afgelopen jaar de moeite heeft genomen om ons van feedback te voorzien over de dienstverlening! De wil om te verbeteren passen we ook toe bij klachten, waarvan we er jaarlijks gelukkig maar weinig krijgen. Het aantal klachten van de afgelopen jaren: In 2020: 7 klachten  In 2021: 7 klachten  In 2022:11 klachten  Iedere klacht wordt persoonlijk met de inwoner besproken en zo mogelijk uitgepraat. Ook gaan we hierover het gesprek aan met de betrokken medewerker en wordt het besproken in het werkoverleg. Op die manier leren we van u om onze dienstverlening naar een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau te brengen en te houden. Uiteraard hopen wij van harte dat u dat zelf ook ervaart als u weer eens een bezoekje aan het gemeentehuis brengt of één van onze medewerkers aan de telefoon heeft!

  • Marktstandplaats op de weekmarkt

    De weekmarkt vindt iedere dinsdag plaats tussen 09.00 uur en 16.00 uur in het centrumgebied van Papendrecht. U heeft een marktstandplaatsvergunning nodig als u op de weekmarkt wilt staan.