Zoekresultaat 1 - 3 van 3 resultaten

  • Paspoort en ID-kaart voor Nederlanders in het buitenland

    Bent u Nederlander en woont u in het buitenland? Dan kunt u in de gemeente Sluis een nieuw paspoort en/of identiteitskaart aanvragen. U kunt niet zonder afspraak naar het Klanten Contact Centrum (KCC) in Oostburg (Nieuwstraat 22) komen voor een aanvraag. De wachttijd voor een afspraak bedraagt momenteel 8 tot 10 weken. Let op: de aanvraagprocedure voor niet-ingezetenen wijkt af van de standaard aanvraag reisdocumenten. Volg de aanwijzingen in onderstaand stappenplan nauwkeurig op en dien uw aanvraag pas in als uw dossier compleet is. Stappenplan Maak uw persoonlijke checklist Maak eerst voor elk gezinslid waarvoor u een reisdocument wilt aanvragen een persoonlijke checklist op de website Nederlandwereldwijd. Na het invullen van deze checklist, krijgt u een overzicht van de documenten die u nodig heeft voor de aanvraag. Scan documenten Scan vooraf alle vereiste documenten uit de checklist. Zonder deze documenten kunt u de aanvraag niet afronden. Ook uw paspoort en/of identiteitskaart moet u inscannen. Deze documenten moet u bij het invullen van het digitale aanvraagformulier uploaden. Dien uw aanvraag en vereiste documenten online in Voor elke persoon die een paspoort en of identiteitskaart nodig heeft moet een apart aanvraagformulier ingevuld worden. Voor een paspoort voor uw kind tot en met 17 jaar of een identiteitskaart voor uw kind tot en met 11 jaar voegt u ook een toestemmingsformulier (PDF) toe. Het ingevulde toestemmingsformulier moet ondertekend zijn door beide ouders of door degene die het gezag over het kind heeft. Van de ondertekenaars ontvangen wij ook graag een kopie van een geldig paspoort of identiteitskaart. Op deze kopie dient u nogmaals uw handtekening en datum te plaatsen.  Aanvraagformulier reisdocument (online) Belangrijk om te weten Voor elke persoon die een paspoort en/of identiteitskaart nodig heeft moet een apart aanvraagformulier ingevuld worden. U krijgt binnen drie tot vijf werkdagen nadat u het formulier digitaal heeft verstuurd per e-mail bericht. Indien alle gevraagde documenten zijn goedgekeurd, kunt u via de link in de e-mail een afspraak maken op een gewenste dag en tijdstip. U dient bij de aanvraag op het gemeentehuis persoonlijk aanwezig te zijn, dit geldt ook voor kinderen. U heeft een pasfoto nodig die voldoet aan de Nederlandse eisen. Er is een fotocabine aanwezig in het gemeentehuis, geschikt voor personen vanaf ongeveer zeven jaar oud.  Voor vragen over uw aanvraag, kunt u contact opnemen via rnb@gemeentesluis.nl.  U kunt niet zonder afspraak naar het Klanten Contact Centrum (KCC) in Oostburg (Nieuwstraat 22) komen voor een aanvraag. U kunt over de status van uw aanvraag geen telefonisch contact opnemen. Levertijd Nadat u bij de balie bent geweest, kunt u uw nieuwe paspoort of identiteitskaart na drie werkdagen afhalen. Als u in Vlaanderen of Brussel woont, is het ook mogelijk om uw paspoort of identiteitskaart te laten bezorgen. Hier zijn wel kosten aan verbonden. Iedereen die ervoor kiest het paspoort of identiteitskaart af te halen, moet dit persoonlijk doen, ook kinderen. Het paspoort dient binnen drie maanden na aanvraag opgehaald te zijn. Het kan gebeuren dat uw paspoort door omstandigheden niet tijdig wordt geleverd. De gemeente Sluis is dan niet aansprakelijk voor de eventuele schade die u hierdoor ondervindt. Kosten en geldigheid Paspoort tot 18 jaar kost  € 105,95 en is 5 jaar geldig. Paspoort vanaf 18 jaar kost € 126,40 en is 10 jaar geldig. Identiteitskaart tot 18 jaar kost € 87,00 en is 5 jaar geldig. Identiteitskaart vanaf 18 jaar kost € 121,95 en is 10 jaar geldig Thuisbezorgen in Vlaanderen kost € 30,00  Iedere extra bezorging op hetzelfde adres kost € 16,40 U kunt zowel met pinpas, creditcard of contant betalen. Nog vragen? Heeft u vragen of problemen met het doen van de aanvraag, stuur dan een e-mail naar rnb@gemeentesluis.nl. Uw e-mail wordt zo spoedig mogelijk beantwoord.

  • Evenementenvergunning aanvragen

    Aanmelden evenementen 2024 (inventarisatie) Laat u ons voor 1 november 2023 weten of u in 2024 een evenement organiseert? Dat kunt u doen met het formulier: ‘Vooraankondiging evenement 2024’. Dit formulier kunt u hieronder downlaoden. Organisaties die in de afgelopen jaren een evenement hebben georganiseerd, krijgen het formulier per post toegezonden. Heeft u geen formulier ontvangen? Dan kunt u het formulier hieronder downloaden. Formulier Vooraankondiging evenementen 2024 (PDF) Organiseert u meerdere evenementen? Vul dan voor elk evenement een apart formulier in. U kunt het ingevulde formulier: mailen naar info@gemeentesluis.nl; opsturen naar Postbus 27, 4500 AA in Oostburg; afgeven op het bezoekadres op Nieuwstraat 22 in Oostburg. U krijgt in december een brief waarin staat of wij akkoord gaan met de datum. Dat besluiten wij in overleg met de politie, gemeente Terneuzen en gemeente Hulst. In dit overleg wordt besproken of er evenementen samenvallen. Dit is voor organisatoren vaak niet wenselijk. Ook is het van belang voor de inzet van politie en hulpdiensten.  Gaan wij akkoord met de datum van uw evenement? Dan kunt de vergunningsaanvraag of melding klein evenement indienen. De formulieren hiervoor vindt u op deze pagina. Gaan wij niet akkoord met de datum van uw evenement? Dan nemen wij contact met u op en zoeken we samen naar een gepaste oplossing. Wij mogen evenementen niet verbieden omdat ze samenvallen met andere evenementen. Dit mag wel als het samenvallen problemen oplevert. Denk hierbij aan problemen op gebied van de openbare orde, overlast en/of verkeersveiligheid. Neem gerust contact op als u vragen heeft. Bijvoorbeeld als u na de inventarisatie wilt weten of uw evenement samenvalt met een ander evenement. U kunt contact opnemen met het cluster Vergunningen APV. U bereikt hen op (0117) 457 000 of via info@gemeentesluis.nl. Voor een middelgroot of groot evenement moet u een evenementenvergunning aanvragen. Voor een klein evenement  zoals een straatbarbecue hoeft u alleen een melding te doen. Evenementenvergunning aanvragen Online melding klein evenement Wat u moet weten Meld een evenement liefst voor 1 november van het voorgaande jaar. Half november ontvangt u dan bericht of de datum akkoord is. U moet dan nog wel uw evenementenvergunning aanvragen of uw melding klein evenement doen. Een vergunning vraagt u minstens 12 weken vooraf aan. Een melding maakt u minimaal 4 weken voor aanvang van het evenement. Beter is het om dit eerder, zo snel als mogelijk te doen. Kosten De kosten hangen af van wat u allemaal organiseert. Overleg Heeft u vragen? Overleg vooraf met ons. Overige vergunningen Mogelijk moet u ook een vergunning of ontheffing aanvragen voor: Het tijdelijk schenken van alcohol. Kansspelen. Gratis promotie voor uw evenement   De gemeente Sluis bruist jaarlijks van de evenementen en uitstapjes die worden georganiseerd. Maar hoe weten onze inwoners en gasten waar en wanneer uw evenement plaatsvindt? De evenementenkalender van Gastvrij Zeeuws-Vlaanderen biedt uitkomst. Meld uw evenement gratis aan. En wie weet neemt het team van Gastvrij Zeeuws-Vlaanderen contact met u op voor een interview om uw evenement nog wat extra aandacht te geven via hun social media kanalen.  Oplaten van ballonnen In onze gemeente geldt geen algeheel verbod voor het oplaten van ballonnen. Wij beseffen wel dat het oplaten van ballonnen schadelijk is voor het milieu. Daarom vragen wij u om in geval van feestelijkheden na te denken over andere, niet schadelijke alternatieven, zoals het oplaten van vliegers, bellenblazen of theelichtjes branden. Op deze manier helpt u om het milieu te sparen.

  • 12-dagenregeling aanvragen

    Bent u houder of uitbater van een hotel, restaurant of café? En organiseert u een activiteit met muziek waarbij de omgeving last kan hebben van geluid? Dan kunt u 12 keer per jaar een melding doen voor het overschrijden van de standaard geluidsnormen. Dit staat bekend als de 12-dagenregeling. Regelen Online melden 12-dagenregeling Wat u moet weten Dien de melding minstens 14 dagen voordat de activiteit begint in. U krijgt daarna van ons een brief waarin staat of u toestemming krijgt. Ook moet u zich houden aan de eindtijden voor de activiteit.  Een muziekactiviteit binnen moet om 01.00 uur eindigen.  Een muziekactiviteit op het terras bij uw horecazaak moet om 24.00 uur eindigen. Kosten Geen Nog vragen? Kom dan langs in het gemeentehuis of bel ons.