Zoekresultaat 1 - 10 van 32 resultaten

  • Erkenning van een kind

    Als u niet getrouwd bent of een geregistreerd partnerschap heeft met de moeder van uw kind, dan heeft het kind voor de wet alleen een (biologische) moeder als ouder. U kunt ouderschap over het kind krijgen door het kind te erkennen. Dit kunt u voor of na de geboorte doen.

  • Verhuizen vanuit het buitenland

    Als u vanuit het buitenland naar Albrandswaard verhuist of het komende half jaar langer dan 4 maanden hier komt wonen, dan moet u zich inschrijven bij de gemeente.

  • Bewijs van in leven zijn of Attestatie de vita

    Een bewijs van in leven zijn is een schriftelijke verklaring dat u in leven bent. Pensioenfondsen of andere uitkerende instanties kunnen hier om vragen. Er zijn twee soorten: Bewijs van in leven zijn (voor gebruik in Nederland) en Attestatie de Vita (voor gebruik in het buitenland).

  • Buurtidee

    Heeft u een wens of een leuk idee voor uw straat, buurt of wijk? Bijvoorbeeld samen met de buren de straat opknappen, een buurtfeest of een spelletjesmiddag voor de kinderen? Dan kunt u een financiële vergoeding aanvragen van maximaal € 2.500 om uw plan uit te voeren. Meldt online uw buurtidee aan.

  • Zakenpaspoort aanvragen

    Als u veel reist voor uw beroep, kunt u overwegen een zakenpaspoort aan te schaffen. Een zakenpaspoort is eigenlijk een gewoon paspoort, maar heeft extra bladzijden. Zo is er meer ruimte voor visa en douanestempels. Als u een zakenpaspoort aanvraagt, kunt u niet ook nog een normaal paspoort aanvragen. Een zakenpaspoort is 10 jaar geldig.

  • Geregistreerd partnerschap omzetten in huwelijk

    Om uw partnerschapsregistratie officieel om te zetten in een huwelijk, geeft u dit eerst door aan de gemeente. Daarna tekent u de akte van omzetting. Dit kan aan de balie in het gemeentehuis of op een trouwlocatie. Een huwelijk kan niet worden omgezet in een geregistreerd partnerschap.

  • Trouwambtenaar voor 1 dag

    Een trouwambtenaar sluit het huwelijk of partnerschap. U kunt een trouwambtenaar van de gemeente kiezen of iemand die u zelf kent. Wij benoemen die persoon tot trouwambtenaar voor 1 dag. Deze persoon moet dan al wel benoemd zijn als trouwambtenaar bij een andere gemeente.

  • Handtekening legaliseren

    Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, dan kunt u die laten legaliseren. U ondertekent dan het document waar een gemeenteambtenaar bij is. Met een stempel op het document bevestigen wij dat het uw handtekening is.

  • Aangifte overlijden

    Meestal doet de uitvaartverzorger aangifte van overlijden. Als nabestaande kunt u dit ook zelf doen. U doet aangifte in de gemeente waar de persoon is overleden. De gemeente maakt een overlijdensakte op en geeft toestemming voor de uitvaart.

  • Afschrift of uittreksel burgerlijke stand aanvragen

    In de burgerlijke stand leggen wij gegevens vast over bepaalde levensgebeurtenissen. Bijvoorbeeld een geboorte, huwelijk, partnerregistratie, echtscheiding en overlijden.