Zoekresultaat 1 - 10 van 183 resultaten

  • Identiteitskaart

    Een identiteitskaart vraagt u aan in de publiekshal. Hiervoor maakt u een afspraak. U kunt van 1 mei tot 1 september ook zonder afspraak naar de publiekshal komen. Dit is mogelijk op werkdagen van 9.00 tot 11.00 uur. Houdt u wel rekening met een wachttijd. U betaalt meteen bij het aanvragen. Vraagt u een identiteitskaart aan voor uw kind, dan moet uw kind mee bij het aanvragen en ophalen. U kunt de identiteitskaart na 5 werkdagen zonder afspraak ophalen.

  • Subsidie voor activiteiten

    Wilt u subsidie aanvragen om iets te organiseren voor inwoners van Haarlem? Kijk dan eerst of deze activiteit valt in 1 van onze subsidieregelingen. Als dit niet zo is, kunt u algemene subsidie online aanvragen. Dit kan ook als organisatie of vereniging. Doe minimaal 8 weken van tevoren de aanvraag. Als het gaat om een activiteit die jaarlijks terugkomt, vraagt u de subsidie uiterlijk 31 augustus van het voorafgaande jaar aan.

  • Paspoort of identiteitskaart kwijt of gestolen

    Verlies of diefstal van uw paspoort of identiteitskaart meldt u online. Eerst meldt u de vermissing. Daarna vraagt u een nieuw document aan.

  • Betaaldata uitkering

    U krijgt uw bijstandsuitkering iedere maand aan het eind van de maand op uw rekening. Rond dit moment sturen we ook de uitkeringsspecificatie. Daarop ziet u hoe wij het bedrag van uw uitkering hebben berekend. Het kan 1 werkdag duren voordat het geld op uw rekening staat. Dit hangt af van uw bank.

  • Als inwoner woonruimte en hulp aanbieden

    Omdat er niet genoeg noodopvang is, is er zelfstandige woonruimte nodig. U kunt als inwoner helpen om een beschikbare ruimte door te geven. Ook zijn er verschillende organisaties waar u zich als vrijwilliger kunt melden.

  • Objectinformatie gebouwen

    U kunt het bouwjaar, de bestemming en andere informatie opzoeken over een pand of woning.

  • Inkomsten en wijzigingen doorgeven bij uitkering

    Hebt u een uitkering en krijgt u daar andere inkomsten bij? Zoals een tijdelijk salaris, een erfenis of eenmalige pensioenuitkering? Dan bent u verplicht dit te melden. Ook wijzigingen in uw woonsituatie geeft u aan ons door. Zoals een verhuizing, als u gaat samenwonen, geboorte van een kind of uitschrijving van iemand op uw adres. U vult de verklaring online in, iedere maand voor de 15e van die maand.

  • Vakantieverhuur registreren

    Als u een Bed & Breakfast (B&B) begint in uw woning of als u uw hele huis verhuurt aan toeristen, bent u verplicht dit te laten registreren. U vraagt hiervoor een registratienummer aan bij het landelijke registratiesysteem voor toeristische verhuur. Dit nummer moet in al uw verhuuradvertenties staan, zoals op Airbnb of Booking.com. Verhuurt u uw hele woning? Vanaf 1 november 2022 moet u bij het landelijk registratiesysteem elke overnachting vooraf melden.

  • Meldpunt problemen met verhuurder

    U huurt een particuliere huurwoning of zoekt een woning via een bemiddelingsbureau. Verhuurders en bemiddelingsbureaus moeten zich aan regels houden. Gebeurt dat niet dan kunt u dat bij !WOON melden. U kunt langskomen op het spreekuur of per e-mail of telefonisch contact opnemen met !WOON. Meer informatie vindt u op de website van !WOON.

  • Zorgen om iemand melden

    Als u zich zorgen maakt om een ander, neem dan contact op met het Meldpunt Zorg en Overlast van GGD Kennemerland. Bijvoorbeeld als iemand psychische of medische hulp nodig heeft maar geen hulp wil. Of in een zwaar vervuilde woning woont of overlast veroorzaakt. Het meldpunt geeft advies, bekijkt welke ondersteuning nodig is en wie deze hulp of zorg kan bieden. Bel 112 als u denkt dat deze persoon een direct gevaar voor zichzelf of de omgeving is.