Zoekresultaat 1 - 10 van 11 resultaten

  • Schade melden

    Heeft u schade dan wel letselschade geleden als gevolg van gemeentelijk handelen? Of doordat de gemeente wegen, pleinen, openbaar groen en bouwwerken niet goed onderhoudt? Een schadeclaim wordt digitaal in behandeling genomen door de verzekeringsmaatschappij Recovery Consulting Aon, of bij letselschade Melior verzekeringen. Hoe werkt het U stelt de gemeente digitaal aansprakelijk via www.vlaardingen.nl/contactformulier. In uw contactformulier moet u alle gegevens die voor het onderzoek van belang zijn vermelden en/of toevoegen, zoals: indien mogelijk: een volledig ingevuld schadeformulier waarop duidelijk aangegeven staat wat er is gebeurd en wie aansprakelijk wordt geacht voor de schade;  Indien mogelijk kleurenfoto’s van de beschadiging; Indien mogelijk getuigenverklaring(en); Offerte(s) van het bedrijf dat de schade gaat repareren;  Eventuele bonnen en facturen; Bij een buitenlandse vrachtwagen een kopie van de groene kaart en het rijbewijs van de chauffeur. Uw contactformulier wordt door de gemeente doorgestuurd naar de juiste verzekeringsmaatschappij (AON verzekeringen of Melior Verzekeringen), de afwikkeling van uw zaak gaat via de verzekeringen. Zodra verzekeraar kan overgaan tot afwikkeling van uw zaak, neemt zij contact met u op. Mocht u vragen hebben over uw zaak dan neemt u contact op met de verzekeraar en niet met de gemeente. Kosten Geen. Vragen? Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Een evenement organiseren

    U wilt een evenement organiseren in de openbare ruimte of in een gebouw dat hier normaal niet voor wordt gebruikt. Het kan zijn dat u daarvoor melding moet doen bij de gemeente of een vergunning moet aanvragen. Dat hangt af van de categorie (0, A, B- of C) waarin uw evenement valt. De gemeente bepaalt onder welke categorie uw evenement valt. Dit hangt af van: het aantal personen dat tegelijkertijd aanwezig is; het soort evenement; het tijdstip waarop het evenement plaatsvindt; hoe hard het geluid is;  of er een springkussen geplaatst wordt;  of er objecten geplaatst worden die al dan niet groter zijn dan 25 m²; hoeveel hulpdienstmedewerkers er nodig zijn om het evenement veilig te laten verlopen. Als u na het lezen van onderstaande informatie twijfelt onder welke categorie uw evenement valt, kunt u contact opnemen met het team Openbare Orde en Veiligheid. Voor een categorie A-evenement moet de aanvraag met alle bijlagen vier weken voordat het evenement plaatsvindt compleet worden ingeleverd. Voor een categorie B- of C- evenement is dit acht weken. Als u twijfelt houdt dan rekening met de langste periode, zodat u altijd op tijd uw aanvraag doet.  Let op We adviseren u, zeker als het de eerste keer is dat u een evenement organiseert, de aanvraag eerder in te dienen dan de genoemde termijnen. We kunnen u helpen zodat u uw aanvraag met onze hulp op tijd compleet kunt maken.  Heeft u vragen? Stuur een bericht naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000. We helpen u graag verder. Melding 0-evenement Voor kleine activiteiten in de buurt of op straat maakt u een melding bij de gemeente. Doe dit uiterlijk vijf werkdagen voor het evenement. Hieronder staan de voorwaarden om uw evenement alleen te hoeven melden: er mogen niet meer dan 250 personen tegelijkertijd aanwezig zijn; het evenement vindt plaats van maandag tot en met zaterdag tussen 09.00 en 23.00 uur of op een zon- of feestdag tussen 13.00 en 23.00 uur; muziek is niet toegestaan vóór 07.00 uur of ná 22.00 uur en het geluidsniveau (jpg, 19 kB) op de gevels van omringende woningen is maximaal 70 dB(A); het evenement vindt niet plaats op de rijbaan, (brom)fietspad of parkeerplaats en mag geen belemmering vormen voor het verkeer en de hulpdiensten; er worden slechts kleine objecten geplaatst met een oppervlakte van minder dan 25 m2 per object. Bij het plaatsen van een springkussen is een evenementenvergunning nodig. Heeft u deze niet, dan mag u het springkussen niet plaatsen. Voldoet uw evenement aan de voorwaarden hierboven, dan kunt u uw evenement melden (pdf, 202 kB). A-evenement  Een A-evenement is niet grootschalig of risicovol, bijvoorbeeld een braderie of een straatspeeldag. U heeft hier wel een vergunning voor nodig. De complete aanvraag voor een A–evenement moet u vier weken voor het evenement indienen.  U moet de volgende stukken aanleveren voor een A-evenement: Een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (pdf, 259 kB); Bij meer dan 250 bezoekers is het nodig dat u een veiligheidsplan (pdf, 4 MB) meestuurt;  Als u tenten plaatst die groter dan 25m² zijn, moet er een tentboek en een certificaat van de brandveiligheid van het tentdoek worden ingeleverd. (Dit boek is opvraagbaar bij de verhuurder van de tent);  Bij het plaatsen van een podium, tribune, klimwanden, pontons etc. is het nodig dat er een bouwboek en constructiegegevens worden ingeleverd. Bij een podium lager dan 1 meter en kleiner dan 75 m² zonder overkapping is dit niet nodig; Een plattegrond (zie ook de voorbeeldplattegrond (12 MB) om te zien wat erop moet staan); Een ontruimingsplan als er overnacht wordt, al dan niet in een tent of gebouw; Bewonersbrief waarmee u de omgeving van het evenement informeert. Wat moet ik vermelden op de plattegrond van het evenement? Alle objecten en bijbehorende afmetingen moeten ingetekend zijn. Ook vluchtroutes, toiletten, fietsenstalling, parkeermogelijkheden, plaatsen waar eten wordt bereid, afsluitingen van wegen met verkeersregelaars en eventueel een EHBO post moeten ingetekend worden op de plattegrond.  Eventuele afsluitingen: als u wegen of parkeerplaatsen wilt afsluiten, geef dan in uw aanvraag en op de plattegrond aan waar de afsluitingen zijn en wanneer en hoe lang dit wordt afgesloten. Let op: maakt u tijdens uw evenement gebruik van wegwerpbekers en – bakjes die plastic bevatten? Bekijk dan de actuele regelgeving.  B- en C- evenementen Voor het organiseren van grootschalige of risicovolle evenementen is altijd een B- of C-evenementenvergunning nodig. Als uw evenement in de categorie B of C valt, moet dit evenement vóór 1 oktober van het jaar ervoor bij de gemeente worden gemeld. In december van dat jaar hoort u of uw evenement door kan gaan. De complete aanvraag voor een B- of C–evenement moet u acht weken voor het evenement indienen.  U moet de volgende stukken aanleveren voor een B- of C-evenement: Een volledig ingevuld en ondertekend aanvraagformulier (pdf, 259 kB); Een plattegrond/tekening (zie voorbeeldplattegrond (12 MB)) van het terrein op schaal en voorzien van noordpijl en een legenda, waarop alle te plaatsen objecten, calamiteitenroutes, vluchtroutes ingetekend zijn; Bewonersbrief waarmee u de omgeving van het evenement informeert; Een draaiboek (In een draaiboek staan in tijdsvolgorde welke gebeurtenissen, afspraken en taken bij het evenement horen. U geeft aan wie verantwoordelijk is voor welke taak op welk moment en welke plaats); Als u tenten plaatst die groter dan 25m² zijn, moet er een tentboek en een certificaat van de brandveiligheid van het tentdoek te worden ingeleverd (dit boek is opvraagbaar bij de verhuurder van de tent);  Bij het plaatsen van een podium, tribune, klimwanden, pontons etc. is het nodig dat er een bouwboek en constructie gegevens worden ingeleverd. Bij een podium lager dan 1 meter en kleiner dan 75 m² zonder overkapping is dit niet nodig; Een veiligheidsplan (pdf, 4 MB) Een beveiligingsplan (hierin ook de beveiligers vermelden); Een medisch plan (EHBO post/ hoeveel mensen); Een geluidsplan (alleen bij muziek ten tijde van het evenement); Een mobiliteitsplan. Let op: maakt u tijdens uw evenement gebruik van wegwerpbekers en – bakjes die plastic bevatten? Bekijk dan de actuele regelgeving.  Wat gebeurt er met uw aanvraag? Als uw aanvraag op tijd is ingediend, gaan we bekijken of de aanvraag compleet is. Ook beoordelen we of het evenement dat u wilt houden ook mogelijk is, bijvoorbeeld of de locatie geschikt is. We vragen zo nodig advies aan de politie, de brandweer en andere adviseurs. Als er naar aanleiding hiervan vragen zijn of we hebben meer gegevens nodig, dan nemen we contact met u op.  Als u een vergunning krijgt voor een B- of C-evenement, wordt deze ook gepubliceerd op www.officielebekendmakingen.nl. Belanghebbenden krijgen dan de mogelijkheid een reactie te geven op het evenement. Er kan daarna besloten worden om het evenement in aangepaste vorm door te laten gaan of in zijn geheel niet door te laten gaan.  Hulp nodig?  Voor een persoonlijke afspraak of andere vormen van hulp, kunt u altijd een e-mail sturen naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000. Subsidie veiligheidsmaatregelen De gemeente Vlaardingen heeft voor evenementorganisatoren zonder winstoogmerk een subsidieregeling (zie lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR705095/1). Deze regeling is bedoeld om hen te ondersteunen in de kosten voor de benodigde veiligheidsmaatregelen tijdens een evenement.  Wat betekent dit voor u?  U kunt een aanvraag doen voor een tegemoetkoming in deze kosten. De subsidie is maximaal 50% van de begroting van het evenement met een maximum van € 5.000,-. In totaal is er per jaar € 100.000,- beschikbaar. Hoe kunt u een aanvraag doen? U kunt uw aanvraag doen bij het team Openbare Orde & Veiligheid door een e-mail te sturen naar bijzonderewetten@vlaardingen.nl met: Een beschrijving van de middelen die u inzet om het evenement veilig te laten verlopen; De kosten van deze middelen; De offertes of andere bewijzen om de kosten te onderbouwen. Binnen vier weken nemen we een besluit op uw aanvraag. Heeft u nog vragen over deze regeling? Neem dan contact op met het team Openbare Orde & Veiligheid via bijzonderewetten@vlaardingen.nl of bel met (010) 248 4000.

  • Gehandicaptenparkeerkaart aanvragen

    U kunt 4 soorten Europese gehandicaptenkaarten aanvragen. De passagierskaart, bestuurderskaart, gecombineerde parkeerkaart en instellingenkaart. U parkeert maximaal 3 uur gratis als u naast uw parkeerkaart de blauwe parkeerschijf goed zichtbaar achter uw voorruit legt. Maak een afspraak voor Aanvraag gehandicaptenparkeerkaart Hoe werkt het Vul het aanvraagformulier gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 169 kB) in. Verzamel de gevraagde documenten. Maak een afspraak en lever het aanvraagformulier en de documenten op het stadskantoor in.  U betaalt tijdens de afspraak. Binnen 2 weken krijgt u een ontvangstbevestiging. Dit geldt enkel voor schriftelijke aanvragen die per post zijn verzonden. Binnen 4 weken krijgt u een oproep van Argonaut Advies B.V. voor een medische keuring, echter kan dit momenteel iets langer duren. Binnen 8 weken, na advies van Argonaut Advies B.V., neemt de gemeente een besluit. Bij een positief besluit sturen wij de gehandicaptenparkeerkaart naar u op. U krijgt de rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Bent u niet in staat het aanvraagformulier persoonlijk in te leveren? Machtig iemand om dit voor u te doen. Vul daarvoor het formulier machtigingsformulier aanvraag gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 29 kB) in. Verlies of diefstal Bent u uw parkeerkaart kwijt? Meld dit bij de gemeente om misbruik te voorkomen. De kaart wordt door ons gedeactiveerd en kan niet meer worden gebruikt. Vul het aanvraagformulier duplicaat gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 435 kB) in. Stuur dit met de genoemde documenten op. Bij diefstal dient aangifte bij de politie te worden bijgevoegd, bij vermissing of zoekraken van de kaart volstaat de melding bij de gemeente om een duplicaat aan te vragen. De gemeente stuurt u een nieuwe parkeerkaart. U krijgt een rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Verlenging gehandicaptenparkeerkaart Vul het aanvraagformulier verlenging gehandicaptenparkeerkaart (pdf, 158 kB) in. Verzamel de gevraagde documenten. Stuur het aanvraagformulier en de documenten op naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. parkeren, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen Binnen 2 weken ontvangt u het besluit van de gemeente en, bij een positief besluit, een nieuwe gehandicaptenparkeerkaart. Binnen 4 weken ontvangt u per post de rekening via de Regionale Belasting Groep (RBG). Let op: wegens grote drukte in december en januari kan het voorkomen dat u langer moet wachten dan de genoemde termijnen. Houdt u rekening met een mogelijke vertraging van 2 weken. Regels parkeren U kunt parkeren op gehandicaptenparkeerplaatsen en op normale parkeerplaatsen. De kaart is geldig in alle landen binnen de Europese Unie. U parkeert maximaal 3 uur gratis als u naast uw parkeerkaart de blauwe parkeerschijf goed zichtbaar achter uw voorruit legt. Let op: in de parkeergarage moet u wel parkeergeld betalen. Voor de overige parkeerregels kunt u de informatiefolder ’Hoe, wanneer en waar te gebruiken’ lezen, die u bij uw gehandicaptenparkeerkaart krijgt. Kosten Aanvraag parkeerkaart: € 114,55 Toeslag huisbezoek bij aanvraag parkeerkaart: € 85,90 Toeslag bij niet aanwezig zijn bij huisbezoek: € 103,10 Toeslag opvragen medische informatie: € 97,75 Aanvraag parkeerkaart instellingen: € 80,70 Afgifte parkeerkaart bij eerste aanvraag, verlies of diefstal of een verlenging: € 29,60 Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Ontheffing nachtelijk rijverbod

    Op sommige plekken mag u alleen overdag rijden. U kunt schriftelijk een ontheffing voor deze regel aanvragen. U betaalt de kosten via de Regionale Belasting Groep (RBG). Hoe werkt het? U mag 's nachts producten laden, lossen of transporteren op de Marathonweg, de Westlandseweg, de Mr. L.A. Kesperweg en de Burg. Heusdenslaan. U kunt deze route alleen tussen 23.00 en 07.00 uur gebruiken. Wilt u de route buiten deze periode gebruiken of een andere route gebruiken? Dan moet u een ontheffing aanvragen. De gemeente is terughoudend met het verstrekken van ontheffingen. Het is daarom van belang dat u aangeeft waarom een ontheffing noodzakelijk is. Vraag uw ontheffing minimaal 4 weken van te voren aan. Vul het ‘Aanvraagformulier verkeersontheffing’ (pdf, 143 kB) in. Stuur het aanvraagformulier en de gevraagde documenten op. U ontvangt binnen 15 werkdagen een reactie op uw verzoek. Bij een positief besluit stuurt de gemeente u het ontheffingsbesluit en een ontheffingskaart. De rekening van de ontheffingskaart krijgt u van de RBG. Kosten € 9,25 per kenteken € 25,- borg voor een toegangspas, sleutel of een elektronisch apparaat waarmee u verkeerspaaltjes omhoog en omlaag kunt doen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verhuizing naar het buitenland (emigratie)

    Verhuist u in een jaar voor langer dan 8 maanden naar het buitenland? Dan bent u verplicht dit te melden. Dit doet u vanaf 5 dagen voor vertrek. De gemeente verwerkt uw verhuizing en geeft uw vertrek door aan andere overheidsorganisaties. Verhuizen niet alle gezinsleden van het adres? Dan moet u de aangifte van vertrek persoonlijk doen. Maak hiervoor een afspraak. Afspraak maken voor: Verhuizen naar het buitenland/emigratie Wie mag de verhuizing doorgeven Iedereen boven de 16 jaar. Samenwonende echtgenoten/geregistreerde partners (als zij samen naar het buitenland verhuizen). De ouder of voogd voor minderjarige kinderen (als ouders en inwonende kinderen samen naar het buitenland verhuizen). De ouder voor meerderjarige kinderen (als ouders en inwonende kinderen samen naar het buitenland verhuizen). Meerderjarige kinderen voor inwonende ouder(s) (als de meerderjarige inwonende kinderen en ouder(s) samen naar het buitenland verhuizen). De curator, als u onder curatele gesteld bent. Hoe werkt het Verhuizen niet alle gezinsleden van het adres naar het buitenland? Dan moet u de aangifte van vertrek persoonlijk doen. Maak hiervoor een afspraak. Tijdens de afspraak moeten alle personen (ook minderjarigen) die vertrekken aanwezig zijn. Op afspraak Maak een afspraak. Tijdens uw afspraak verwerkt de gemeente uw aangifte van vertrek direct. Digitaal Download het formulier ‘aangifte van vertrek’ (pdf, 23 kb), vul het in en onderteken het. Zorg voor kopieën van identiteitsbewijzen van de meerderjarige personen die vertrekken. Scan het formulier ‘aangifte van vertrek’ en de kopieën van de identiteitsbewijzen of maak er foto’s van. Vul het contactformulier in. Vul daarbij ‘vertrekformulier emigratie’ als onderwerp in. Stuur het formulier ‘aangifte van vertrek’ en de kopieën van de identiteitsbewijzen mee. Na ontvangst van het formulier verwerken wij uw verhuizing binnen 5 werkdagen. Schriftelijk Download het formulier ‘aangifte van vertrek’ (pdf, 23 kB). Print het formulier uit, vul het in en onderteken het. Zorg voor kopieën van de identiteitsbewijzen van de meerderjarige personen die vertrekken. Stuur het formulier en de kopieën van de identiteitsbewijzen naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. klantinformatiecentrum, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Na ontvangst van het formulier verwerken wij uw verhuizing binnen 5 werkdagen. Meenemen naar afspraak Uw geldige identiteitsbewijs en de identiteitsbewijzen van de meerderjarige personen die vertrekken. Verhuizen niet alle bewoners van het adres naar het buitenland? Dan moeten alle personen meekomen die wel met u naar het buitenland verhuizen. Kosten Aangifte doen van vertrek is gratis. Een uitschrijfbewijs kost € 12,10. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen viavlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Ontheffing rijverbod

    Op sommige plekken geldt een rijverbod. Op andere plekken mag u alleen overdag rijden of als uw lading onder een bepaald gewicht blijft. U kunt schriftelijk een ontheffing voor deze regels aanvragen. U betaalt de kosten via de Regionale Belasting Groep (RBG). Direct regelen Aanvraagformulier RVV ontheffing (pdf, 234 kB) Voorwaarden De RVV-ontheffing geldt alleen voor verkeersregels en verkeerstekens die voorkomen in artikel 87 van het RVV 1990. Alle andere verkeersregels en verkeerstekens vallen buiten de ontheffing. U kunt bijvoorbeeld geen ontheffing van de betaalplicht voor parkeren krijgen. U moet de noodzaak voor een ontheffing aantonen. U kunt de ontheffing aanvragen voor een dag, dagdeel of op jaarbasis voor alle locaties binnen de gemeente Vlaardingen. Hoe werkt het? Vraag uw ontheffing minimaal 4 weken van te voren aan. Vul het ‘Aanvraagformulier verkeersontheffing (pdf, 143 kB) in. Stuur het aanvraagformulier en de gevraagde documenten op. U ontvangt binnen 15 werkdagen een reactie op uw verzoek. Bij een positief besluit stuurt de gemeente u het ontheffingsbesluit en een ontheffingskaart. De rekening van de ontheffingskaart krijgt u van de RBG. Wilt u een ontheffing aanvragen voor de Westhavenplaats of het Veerplein? Kijk in welke periode en op welke tijdstippen hier een rijverbod geldt. Transporten over de Holyweg, de Breeweg en de Woudweg: Het gewicht op de as van uw vrachtwagen mag niet meer dan 4,8 ton zijn. Voor de Breeweg kunt u een ontheffing tot maximaal 6,7 ton krijgen. Voor de Holyweg en de Woudweg tot maximaal 9,6 ton. Heeft u een vrachtwagen met meer dan 2 assen? Dan daalt de maximale aslast die is toegestaan. Daarbij is het voertuiggewicht leidend. Bekijk de tabel voor de waarden. Holyweg aslast / gewicht (ton) Maximale aslast (ton) 9,6 Maximale voertuiggewicht: 2-asser 19,1 Maximale voertuiggewicht: 3-asser 26,0 Maximale voertuiggewicht: 4-asser 32,6 Maximale voertuiggewicht: 5-asser 38,5 Breeweg aslast / gewicht (ton) Maximale aslast (ton) 6,7 Maximale voertuiggewicht: 2-asser 13,3 Maximale voertuiggewicht: 3-asser 18,1 Maximale voertuiggewicht: 4-asser 22,8 Maximale voertuiggewicht: 5-asser 26,9 Kosten € 9,25 per kenteken € 25,- borg voor een toegangspas, sleutel of een elektronisch apparaat waarmee u verkeerspaaltjes omhoog en omlaag kunt doen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Aanvragen aansluitvergunning riolering

    Als u een nieuwe aansluiting op de gemeentelijke riolering wilt laten maken of een bestaande aansluiting wilt wijzigen, heeft u daarvoor een vergunning nodig. Voor elke afzonderlijke aansluiting of wijziging van de aansluiting op de gemeentelijke riolering geldt een vergunningplicht. Deze vergunning kunt u zowel schriftelijk als digitaal aanvragen via het daarvoor bestemde aanvraagformulier aansluitvergunning riolering.  Als u de aansluitvergunning aanvraagt betekent dit ook dat u de gemeente verzoekt om de aansluiting wanneer deze in openbaar gebied ligt (of komt te liggen) ook feitelijk laat aanleggen door de gemeente of onder toezicht van de gemeente. Het is belangrijk om te weten dat alleen medewerkers van de gemeente en bedrijven die door de gemeente zijn erkend (graaf)werkzaamheden mogen uitvoeren in de openbare ruimte of een aansluiting mogen maken op het hoofdriool. Meer informatie over het aanvragen van een vergunning voor een rioolaansluiting kunt u lezen in de artikelen 4 t/m 6 van de Verordening aansluitvoorwaarden riolering en de bijbehorende toelichting. Beëindiging rioolaansluiting  Als u als eigenaar van een aangesloten perceel van plan bent om een rioolaansluit-leiding op de gemeentelijke riolering definitief te beëindigen, dient u dit te melden via het voorgeschreven formulier Meldingsformulier beëindiging rioolaansluiting.  Het is van belang dat u als eigenaar van een aangesloten perceel op de gemeentelijke riolering ook voorkomt dat door welke werkzaamheden dan ook op uw eigendom, zoals bijvoorbeeld graaf- of sloopwerkzaamheden, verzanding optreedt van het gemeentelijke riool of de perceelaansluiting. Door het treffen van maatregelen kunt u ‘onjuist gebruik’ en schade aan het gemeentelijk riool voorkomen. Onder het kopje ‘Verantwoordelijkheid gemeente en particuliere eigenaar’ kunt u hierover meer lezen. Meer informatie over de beëindiging van de rioolaansluiting kunt u vinden in de artikelen 9 en 10 en de bijbehorende toelichting op deze artikelen. Direct regelen Aanvraagformulier rioolaansluiting (pdf, 62 kB) Voorwaarden In de gemeentelijke rioolverordening staan de verantwoordelijkheden en (technische) voorwaarden voor het aansluiten op het gemeentelijk riool. Hoe werkt het? Vraag uw rioolaansluiting aan via het aanvraagformulier 'rioolaansluiting aanvragen'. Stuur het ingevulde formulier via vlaardingen.nl/contactformulier of stuur het per post naar: Gemeente Vlaardingen, t.a.v. team Wijkbeheer, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen, duurt het 4 weken voordat de aansluiting wordt gemaakt. Eerst bepaalt de gemeente de lengte van de aan te leggen rioolaansluiting. De lengte wordt bepaald op basis van het aansluitpunt op het gemeentelijk riool. Kosten € 118,00 per strekkende meter aan te leggen rioolaansluiting op openbaar terrein. Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Demonstratie houden

    Als u een demonstratie wilt houden, moet u de burgemeester hiervan minimaal 2 werkdagen vooraf schriftelijk op de hoogte stellen. Hoe werkt het? Stuur minimaal 2 dagen van te voren een schriftelijke melding. Dit kan: digitaal: via www.vlaardingen.nl/contactformulier per post: naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. de burgemeester, postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen In deze melding zet u de volgende informatie: naam en adres van degene die de demonstratie houdt; het doel van de demonstratie; de datum van de demonstratie; het tijdstip van aanvang en van beëindiging van de demonstratie; maatregelen die de organisatie neemt om te zorgen dat de demonstratie goed verloopt. U ontvangt binnen 2 werkdagen een schriftelijke bevestiging van uw melding. Kosten Geen Heeft u vragen? U kunt een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verhuizen vanuit het buitenland (immigratie)

    Verhuist u vanuit het buitenland naar Vlaardingen of bent u het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland?  Schrijf u binnen 5 dagen na aankomst in bij de gemeente. Maak hiervoor telefonisch een afspraak. Hoe werkt het Maak telefonisch een afspraak via (010) 248 4000. Zorg voor de juiste documenten. Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden? Dan moeten zij meekomen naar de afspraak. Woont u korter dan 4 maanden in Nederland? Laat uzelf dan registreren in de Registratie Niet Ingezetene (RNI). Heeft u geen Nederlandse of andere EU nationaliteit? Maak dan eerst een afspraak met de Immigratie- en naturalisatiedienst (IND) voor het aanvragen van een verblijfsvergunning. Zodra u een verblijfsdocument heeft, kunt u zich inschrijven. Is het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen? Dan moet u een schriftelijke toestemming van deze verhuurder vragen. Meenemen naar afspraak Een geldig identiteitsbewijs van iedereen die ingeschreven wordt. Inlichtingenformulier Oost- of West-Europa. Bewijs van rechtmatig verblijf (verblijfsdocument/visum langer dan 4 maanden geldig) Bewijs van uitschrijving als u uit Aruba, Bonaire, Curaçao, Saba, Sint Eustatius of Sint Maarten komt. Huur- of koopcontract van uw woning of schriftelijke instemmingsverklaring (pdf, 185 kB) van de hoofdbewoner bij wie u gaat inwonen. Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is. Of schriftelijk toestemming van de eigenaar van het pand met  met de Kopie-ID app van de rijksoverheid voor de identificatie van zijn/haar identiteitsbewijs (naam en handtekening moeten zichtbaar zijn). Originele documenten uit het buitenland van uzelf en uw kinderen. Bijvoorbeeld een geboorteakte of een huwelijksakte. Alleen Engelse en Duitse akten worden zonder officiële vertaling geaccepteerd. Documenten die niet in het Engels of Duits zijn opgemaakt, moeten worden vertaald door een beëdigd vertaler. Ook kan het zijn dat de documenten een legalisatie moeten hebben. Lees meer over de legalisatie van documenten op nederlandwereldwijd.nl. De verwerking duurt maximaal 4 weken. Kosten Geen Heeft u vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.

  • Verhuizen (binnen Nederland)

    Geef uw verhuizing door aan de gemeente waar u gaat wonen. Staat er niemand op het nieuwe adres ingeschreven? Geef dan uw verhuizing door met DigiD. Staat er wel iemand ingeschreven? Meld uw verhuizing dan schriftelijk of op het stadskantoor. Afspraak maken voor: Doorgeven verhuizing Direct regelen: Verhuizing doorgeven Wie mag de verhuizing doorgeven U zelf, als u 16 jaar of ouder bent. Een ouder, voogd of verzorger voor een minderjarig inwonend kind. Een ouder en zijn/haar meerderjarige kind als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Gehuwden of geregistreerde partners als zij verhuizen naar hetzelfde adres. Een gemachtigde. Meerderjarige kinderen voor inwonende ouders. De curator voor een persoon die onder curatele is gesteld. Als iemand naar een verzorgingstehuis gaat en degene die verhuist, is niet meer in staat om zelf te tekenen, dan is het mogelijk dat het verzorgingstehuis toestemming geeft. Een medewerker van de gemeente Vlaardingen tekent dan 'ambtshalve'.  Hoe werkt het Geef uw verhuizing binnen vier weken vóór of uiterlijk vijf dagen na de verhuizing door. De datum die u op de aangifte als verhuisdatum vermeldt, geldt als de datum van verhuizing. Geeft u de verhuizing pas ná vijf dagen door? Dan wordt de aangiftedatum als verhuisdatum vastgelegd. Uw aangifte van verhuizing wordt binnen vijf werkdagen verwerkt. Aangifte doen kan in Vlaardingen op de volgende manieren: Digitaal: Via het digitale verhuisformulier met uw DigiD. Let op: dit kan alleen als op het nieuwe adres niemand anders ingeschreven staat. Als dat wel zo is, moet u uw verhuizing schriftelijk of op het stadskantoor doorgeven. Schriftelijk: Print het verhuisformulier (pdf, 25 kB)  uit, vul het in en onderteken het. Op het verhuisformulier staat welke documenten u mee moet sturen. Gaat u bij iemand inwonen? In het geval van inwoning (woning niet van een woningcorporatie), print u het formulier instemmingverklaring betreffende inwoning (pdf, 127 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. In het geval van inwoning in een woning van Waterweg Wonen of Samenwerking, print u het formulier inwoning Samenwerking en Waterweg Wonen (pdf, 239 kB) uit, vult u deze in en ondertekent u deze. Stuur de formulieren en de documenten naar Gemeente Vlaardingen, t.a.v. Burgerzaken, Postbus 1002, 3130 EB Vlaardingen. Op afspraak: Maak een afspraak. Geeft uw verhuizing zelf door of via een gemachtigde. Meenemen naar afspraak Een kopie van uw identiteitsbewijs. Een kopie van uw huur- of koopcontract. Let op: het koopcontract moet gepasseerd zijn bij de notaris. Gaat u bij iemand inwonen? Dan moet de hoofdbewoner of de verhuurder de verklaring op het verhuisformulier (pdf, 25 kB) invullen en ondertekenen. Print het verhuisformulier uit, laat het invullen en neem het mee. Een kopie van een identiteitsbewijs van de hoofdbewoner of verhuurder als u bij iemand gaat inwonen. Schriftelijke toestemming als het adres waar u gaat wonen van Samenwerking of Waterweg Wonen is. Kosten Geen. Heeft u nog vragen? Bekijk de vragen en antwoorden. U kunt ook een bericht sturen via www.vlaardingen.nl/contactformulier of bellen met (010) 248 4000.