Zoekresultaat 1 - 9 van 9 resultaten

  • Afschrift/uittreksel akte van geregistreerd partnerschap aanvragen

    Soms heeft u een afschrift of uittreksel van uw akte van geregistreerd partnerschap nodig (uit de Burgerlijke Stand).  Bijvoorbeeld voor notariële zaken, voor het aanvragen van ontbinding van het geregistreerd partnerschap, of voor het omzetten van uw geregistreerd partnerschap in een huwelijk. U kunt alleen een afschrift aanvragen van: de akte van geregistreerd partnerschap van uzelf, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw partner, of van de akte van geregistreerd partnerschap van een inwonend kind, of van de akte van geregistreerd partnerschap van uw inwonende vader of moeder. De registratie van het partnerschap moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Als de partnerschapsregistratie in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de akte van geregistreerd partnerschap aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig afschrift (voor buitenland) aan te vragen. Aanvragen U vraagt een uittreksel geregistreerd partnerschap online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Maak hiervoor een afspraak. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat de registratie van het partnerschap plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. (als u het afschrift aanvraagt voor een inwonend familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het inwonende familielid datum en plaats van registratie partnerschap duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Doet u de aanvraag online? Dan heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 16,60 Online aanvragen U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Online afschrift akte geregistreerd partnerschap aanvragen

  • Paspoort

    We verwachten veel aanvragen voor een paspoort. Vraag daarom op tijd een nieuw paspoort aan. Start online uw aanvraag met DigID. Houd er rekening mee dat u uw digitale aanvraag nog persoonlijk aan de balie moet afronden met inleveren van een pasfoto en zetten van een handtekening en vingerafdruk. Start uw aanvraag en betaal via Ideal Komt u liever langs in het gemeentehuis voor het aanvragen van uw paspoort? Maak dan een afspraak aanvragen paspoort en betaal aan de balie. Maak gelijk een afspraak afhalen paspoort. Hiervoor kiest u een datum 5 werkdagen na uw aanvraag in het gemeentehuis. Let op: Bij een paspoort voor een kind moet het kind ook aanwezig zijn bij aanvragen en ophalen. Kosten   Product kosten Paspoort 18 jaar en ouder € 83,85 Paspoort jonger dan 18 jaar € 63,40 Zakenpaspoort € 83,85 Spoedaanvraag reisdocument € 57,10 (plus kosten paspoort )  Afhandeling 5 werkdagen met spoed: 1 werkdag (aanvragen vóór 15.00 uur)

  • Leerlingenvervoer

    Soms kunt u als ouder of verzorger een vergoeding krijgen voor leerlingenvervoer. Neem contact op met de gemeente via leerlingenvervoer@hardinxveld-giessendam.nl wanneer u denkt in aanmerking te komen voor deze vergoeding. Uw kind zit op een school voor speciaal (basis)onderwijs of voortgezet speciaal onderwijs Dan kunt u als ouder of verzorger in bepaalde gevallen een vergoeding krijgen voor leerlingenvervoer van en naar school. Dit kan een vergoeding zijn voor fiets, voor openbaar vervoer of eigen vervoer (auto). Of in de vorm van aangepast vervoer, zoals met taxi(bus). Uw kind zit op een basisschool met een godsdienstige of levensbeschouwelijke grondslag Dan kunt u, onder voorwaarden, vergoeding van de kosten van openbaar vervoer of eigen vervoer krijgen.

  • Evenementvergunning aanvragen

    Als u een evenement wilt organiseren in Hardinxveld-Giessendam, dan moet u daarvoor een vergunning aanvragen. In sommige gevallen is een melding voldoende. Lees voordat u een aanvraag gaat doen ook de informatie over het organiseren van een evenement. Als u voor het evenement, gemeentematerialen wilt lenen, kunt u daarnaast ook het 'Aanvraagformulier gebruik materialen gemeente (pdf, 44 kB)' gebruiken. Stuur deze aanvraag naar e-mailadres: mat.lenen@hardinxveld-giessendam.nl Wilt u een loterij of bingo organiseren? Kijk dan bij Kansspelvergunning aanvragen. Meer informatie Aanmeldformulier evenementkalender (pdf, 896 kB) Aanvraagformulier ontheffing alcohol bij een evenement Aanmeldformulier vooraankondiging evenementen

  • Collectevergunning

    Wanneer u voor een goed doel geld of goederen in wilt zamelen of een intekenlijst wilt aanbieden, dan heeft u een collectevergunning nodig. De vergunningplicht geldt niet voor instellingen die in dat jaar zijn vermeld op het collecterooster van het Centraal Bureau Fondsenwerving.

  • Laadpalen elektrische voertuigen

    In de gemeente Hardinxveld-Giessendam is het mogelijk om een openbare oplaadpaal voor een elektrische auto aan te vragen. Oplaadpaal aanvragen Bent u een inwoner of ondernemer in Hardinxveld-Giessendam en wilt u ook graag een oplaadpaal in de buurt? Dat kan. Voor de aanvraag gelden de volgende voorwaarden: U heeft geen parkeergelegenheid op eigen terrein, zoals een oprit, carport en dergelijke (Is dit wel het geval dan kunt u uw eigen oplaadpunt maken en komt u niet in aanmerking voor een oplaadpaal in de openbare ruimte). U gebruikt of gaat een elektrische auto gebruiken. Dit kunt u aantonen met een kentekenbewijs, aankoopcontract of leasecontract. Binnen een afstand van 250 meter van uw woning of bedrijf is geen openbare oplaadpaal aanwezig. Is dit wel het geval? Dan wordt er gekeken naar het gebruik en de loopafstand naar uw woning. U kunt uw aanvraag gewoon opsturen, de afweging wordt gemaakt door de gemeente in samenwerking met de exploitant.  U kunt kosteloos een laadpaal aanvragen. Laadpaal aanvragen via denhartogcharging.com Locaties Bekijk het kaartje met openbare e-laadpalen in de gemeente Hardinxveld-Giessendam. Op deze kaart staan ook de oplaadpalen die bedrijven en particulieren beschikbaar stellen aan anderen. U kunt meteen zien of een oplaadpunt op dat moment vrij is. Bij een oplaadpaal langs de openbare weg mag u alleen parkeren als u uw auto daadwerkelijk oplaadt. Uw voertuig moet dan dus zijn aangesloten. Kapotte laadpaal In Hardinxveld-Giessendam staan laadpalen van Allego, ParknCharge en Den Hartog Charging. Bij een kapotte laadpaal van: Allego: belt u +31 880 33 30 33 ParknCharge: belt u  +31 888 07 57 00 Den Hartog Chargingbelt u : +31 184 66 12 75    

  • Afschrift/uittreksel overlijdensakte aanvragen

    Soms heeft u een afschrift of uittreksel van een overlijdensakte nodig (uit het overlijdensregister van de Burgerlijke Stand). U kunt alleen een afschrift aanvragen van de overlijdensakte van: uw overleden partner of kind of vader of moeder. Het overlijden moet plaats hebben gevonden in: de gemeente Hardinxveld-Giessendam (op of na 1 januari 1957), de gemeente Giessendam (vóór 1 januari 1957) of de gemeente Hardinxveld (vóór 1 januari 1957). Als het overlijden in een andere gemeente plaatsvond, moet u het afschrift van de overlijdensakte aanvragen bij die andere gemeente! Taalkeuze U krijgt de keuze om een Nederlandstalig (voor Nederland) of een meertalig (voor buitenland) afschrift aan te vragen. Aanvragen U vraagt een overlijdensakte online aan of persoonlijk aan de balie van de gemeente. Let daarbij wel op de openingstijden van de aanvraagbalie. Aan de balie krijgt u het uittreksel direct mee. Bij een online aanvraag, krijgt u het uittreksel binnen drie werkdagen per post thuisgestuurd. Wat heeft u nodig? Zorgt u ervoor dat u het volgende gereed heeft vóór u met de aanvraag begint: zekerheid dat het overlijden plaatsvond in de gemeente Hardinxveld-Giessendam, de gemeente Giessendam of de gemeente Hardinxveld (als u het afschrift aanvraagt voor een familielid) voornamen, achternaam en geboortedatum van het familielid datum en plaats van het overlijden duidelijkheid of u het afschrift in het buitenland nodig heeft Bij online aanvragen heeft u extra nodig: uw DigiD-inloggegevens de benodigde gegevens om online te kunnen betalen (iDEAL, Master Card en VISA). Kosten Prijs: € 16,60 Inloggen met DigiD U logt in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Vraag het dan aan via www.digid.nl. Oline afschrift overlijdensakte aanvragen

  • Afschrift of uittreksel burgerlijke stand

    U vraagt eenvoudig online een afschrift of uittreksel (akte) van de burgerlijke stand aan. Kosten € 16,60 Afhandeling U krijgt het afschrift of uittreksel (per post) binnen drie werkdagen thuis gestuurd. Online regelen Aanvraag afschrift burgerlijke stand (hiervoor heeft u DigiD nodig)

  • Identiteitskaart

    We verwachten veel aanvragen voor identiteitskaarten. Vraag daarom op tijd een nieuwe identiteitskaart aan. Start online uw aanvraag met DigID. Houd er rekening mee dat u uw digitale aanvraag nog persoonlijk aan de balie moet afronden met inleveren van een pasfoto en zetten van een handtekening en vingerafdruk. Start uw aanvraag en betaal via Ideal Komt u liever langs in het gemeentehuis voor het aanvragen van uw identiteitskaart? Maak dan een afspraak aanvragen identiteitskaart en betaal aan de balie. Maak gelijk een afspraak afhalen identiteitskaart. Hiervoor kiest u een datum 5 werkdagen na uw aanvraag in het gemeentehuis. Let op: Bij een identiteitskaart voor een kind moet het kind ook aanwezig zijn bij aanvragen en ophalen. Kosten Kosten identiteitskaart Product kosten Identiteitskaart 18 jaar en ouder € 75,80 Identiteitskaart jonger 18 jaar € 40,90 Spoedaanvraag identiteitskaart € 57,10 (plus kosten ID-kaart)  Afhandeling 5 werkdagen met spoed: 1 werkdag (aanvragen vóór 15.00 uur)