Zoekresultaat 111 - 115 van 115 resultaten

  • Kwijtschelding gemeentebelastingen

    Heeft u een aanslag (brief) gekregen over de gemeentelijke belastingen? Onder bepaalde voorwaarden kunt u in aanmerking komen voor kwijtschelding van de afvalstoffenheffing. Dit hangt af van uw persoonlijke financiële omstandigheden. U kunt geen kwijtschelding krijgen van de OZB-eigenaar, rioolheffing-eigenaar, extra containers-heffing. Heeft u hulp nodig bij uw aanvraag kwijtschelding? Maak een afspraak met de Badde via telefoonnummer 0597 645000. Hulp bij uw aanvraag kwijtschelding kan onder andere tijdens het Kwijtscheldingen Spreekuur.

  • Bouwtekening uit het archief inzien

    U kunt bij de gemeente bouwtekeningen en tekeningen van verbouwingen opvragen. Deze tekeningen zijn afkomstig uit het archief van de gemeente. Er zijn verschillende redenen om inzage te krijgen in deze stukken. Bijvoorbeeld wanneer u een aanvraag wilt indienen voor de verbouwing van een woning.

  • Subsidie aanvragen

    Ga na of u in aanmerking komt voor subsidie. Dat hangt bijvoorbeeld af van de soort organisatie en van de activiteit die u wilt organiseren. De gemeente heeft regels vastgesteld voor de verdeling van subsidies

  • Tijdelijke hulp voor zelfstandig ondernemers (Tozo)

    Tozo stopt per 1 oktober 2021 De Tozo is een tijdelijke steunmaatregel. Nu de contactbeperkende maatregelen steeds meer worden opgeheven, wordt de economie steeds verder heropend. Voor u als ondernemer wordt het hierdoor gemakkelijker om de bedrijfsactiviteiten weer te hervatten. Daarom wordt de Tozo niet opnieuw verlengd. Dit betekent dat er vanaf 1 oktober 2021 geen Tozo meer aangevraagd kan worden. Bijstand voor zelfstandigen (Bbz) Bent u ondernemer maar lukt het u vanaf 1 oktober 2021 nog niet om in uw inkomen te voorzien? Mogelijk komt u dan in aanmerking voor Bbz. Voor meer informatie zie Bijstand voor zelfstandigen. Controleren van uw gegevens bij de Tozo Heeft u als ondernemer gebruik gemaakt van de Tozo? Dan kunnen wij uw gegevens controleren. U krijgt dan van ons een brief waarin we u vragen om gegevens in te leveren. Zo controleren we of u aan de voorwaarden voldoet en of u het juiste bedrag heeft ontvangen. Lever de gevraagde gegevens op tijd in. Lukt dit niet? Laat ons dit dan meteen weten. Daarmee  kunnen we problemen zoals het mogelijk terugvorderen van de Tozo voorkomen. Doorgeven van inkomen en andere wijzigingen Heeft u als ondernemer een Tozo-uitkering ontvangen? Als er iets wijzigt dan moet u dit meteen aan ons doorgeven. Dit geldt ook voor inkomsten uit onderneming. Op uw aanvraag heeft u namelijk een schatting gemaakt van de door u te verwachten inkomsten. De daadwerkelijke inkomsten moet u binnen 6 weken aan ons doorgeven via het wijzigingsformulier Tozo. Meer informatie op de pagina Doorgeven wijzigingen Tozo. Waar moet u op letten bij belastingaangifte en toeslagen? De uitkering telt mee als inkomen voor het jaar 2021. U moet dit inkomen dus opgeven bij de belastingaangifte over het jaar 2021. U ontvangt in het 1e kwartaal van 2022 een jaaropgave van de uitkering. Heeft u een partner? Dan ontvangt ook die volgend jaar een jaaropgave. De Tozo-uitkering is namelijk een aanvulling op uw gezamenlijke inkomen, de helft van de uitkering is voor uw partner. Over de Tozo-uitkering dragen we loonbelasting af.  Heeft u een partner met inkomsten uit werk of een uitkering? Dan is het mogelijk dat er te weinig belasting wordt afgedragen. In dat geval krijgen u en/of uw partner een hogere belastingaanslag over het inkomen van 2021. U krijgt dan minder geld terug of u moet belasting nabetalen. De Tozo-uitkering kan ook van invloed zijn op de hoogte van de huur-, zorg- en andere toeslagen van de Belastingdienst. Terugbetalen Tozo-bedrijfskrediet vanaf 1 januari 2022 Heeft u vanuit de Tozo een bedrijfskrediet ontvangen? Dan begint u vanaf 1 januari 2022 met het terugbetalen hiervan. In juli 2021 heeft u hierover een informerende brief ontvangen. In het najaar van 2021 ontvangt u van ons een brief met de aflossingsbedragen en termijnen.   

  • Wijziging doorgeven bijstandsuitkering

    Krijgt u een bijstandsuitkering? En is er iets veranderd in uw situatie? Dan heeft dit waarschijnlijk invloed op uw uitkering. Geef wijzigingen daarom direct aan ons door. Waarom moet ik wijzigingen doorgeven? In de wet staat dat u wijzigingen moet doorgeven. Dit heet de inlichtingenplicht. U moet alles doorgeven wat van invloed kan zijn op de hoogte of uw recht op een uitkering. Geeft u een wijziging niet of te laat door? Dan kan dat gevolgen hebben voor uw uitkering. U moet dan bijvoorbeeld geld aan ons terugbetalen. Of misschien krijgt u een boete. De wet waar dit in staat, is de participatiewet. Hoe snel moet ik de wijziging doorgeven? Geef uw wijziging binnen 5 werkdagen door. Dit zijn 5 dagen vanaf het moment dat de wijziging ingaat. Uw inkomsten geeft u maandelijks voor de 28e van de lopende maand aan ons door.