Zoekresultaat 11 - 20 van 93 resultaten

  • Klachten

    Vindt u dat u niet goed behandeld bent door de gemeente? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord krijgt op een brief. Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is? U kunt dan een klacht indienen.

  • Asbestemming

    Na de crematie wordt bij het crematorium de as bewaard in een speciale asbus. Daarop staan de persoonlijke gegevens van de overledene en het crematienummer. Na de crematie wordt de asbus in een voor de nabestaanden niet toegankelijke, algemene nis geplaatst voor de wettelijk verplichte bewaarperiode van 30 dagen. Na deze periode kan de as de uiteindelijke bestemming krijgen. Het zijn de nabestaanden die deze uiteindelijke asbestemming bepalen. De asbestemming is niet altijd van tevoren bekend. Daarom is de algemene nis voor een half jaar beschikbaar en kunnen de nabestaanden in alle rust nadenken over de definitieve asbestemming.

  • Reclame bij evenementen

    Wilt u reclame maken voor uw evenement? Meld dit dan 4 weken voor aanvang van het evenement bij de gemeente.

  • Afvaltarieven 2024

    Het tarief voor het ledigen van de mini-containers bestaat uit twee delen. U betaalt een vast tarief dat voor ieder huishouden hetzelfde is. Daarnaast betaalt u voor elke keer dat u uw minicontainer/emmer aanbiedt voor lediging. De hoogte van dit laatste bedrag heeft u dus enigszins zelf in de hand. Goed scheiden van afval loont!

  • Straat tijdelijk afsluiten voor verbouwing of werkzaamheden - toestemming vragen

    Soms is het voor de veiligheid nodig de straat tijdelijk af te sluiten. Bijvoorbeeld als u beton gaat storten of als u met een hijskraan een dakkapel op uw woning plaatst. U vraagt hiervoor bij een Tijdelijke Verkeersmaatregel (TVM) aan. Dit is belangrijk zodat we onder andere hulpdiensten tijdig kunnen informeren over de afsluiting.

  • Uitkering van de gemeente - bijstand

    U kunt een bijstandsuitkering aanvragen als u geen recht hebt op een andere uitkering en onvoldoende inkomen of vermogen hebt om van te leven. De aanvraag voor een bijstands- of IOAW-uitkering doet u bij uw gemeente. De gemeente bepaalt of u een uitkering krijgt. Als u vóór 1965 bent geboren en de volledige WW periode hebt doorlopen, komt u in aanmerking voor een IOAW-uitkering. In afwijking van de bijstandsregels geldt voor de IOAW geen vermogensgrens.

  • Afvalkalender

    In de afvalkalender ziet u op welke dag u welk afval aan de straat zet. Dat kan via drimmelen.straatbeeld.online. Daar kunt u de afvalkalender ook downloaden en uitprinten. Of download de Gemeente Drimmelen-app. Dan krijgt u automatisch een melding als uw afval wordt opgehaald.

  • Handhaving kinderopvang

    Heeft u een kinderdagverblijf, buitenschoolse opvang, gastouderbureau of bent u gastouder dan wordt van u verwacht dat u zich houdt aan de Wet kinderopvang en onderliggende regelgeving.

  • Woo-verzoek indienen

    De Wet open overheid (Woo) vervangt de Wet openbaar bestuur (Wob). De Wet open overheid zorgt ervoor dat meer overheidsinformatie openbaar is en dus toegankelijk voor de inwoner. Is de informatie die u zoekt nog niet openbaar? Dan kunt u een verzoek indienen tot openbaarmaking van bepaalde overheidsinformatie.

  • Basisregistratie personen BRP

    Heeft u een bewijs nodig dat u in de gemeente Drimmelen woont? Vraag dan een uittreksel uit de basisregistratie personen (BRP) aan. Daarop staan standaard uw naam, adres, geboorteplaats en –datum. Daarnaast kunt u er andere gegevens op laten zetten.