Zoekresultaat 11 - 20 van 26 resultaten

  • Klacht indienen bij aanbesteden

    Neemt u als ondernemer deel aan een aanbestedingsprocedure en vindt u dat de aanbestedingsregels niet goed zijn toegepast of dat u onheus bent behandeld. Dan kunt u hierover een klacht indienen. Gemeente Alphen aan den Rijn heeft hiervoor een klachtenmeldpunt. Dit is een instrument voor het oplossen van geschillen over aanbestedingsprocedures waarop de Aanbestedingswet 2012 van toepassing is. U hoeft dan niet direct het rechtsmiddel van een kort geding in te zetten. Elke klacht wordt onafhankelijk, zorgvuldig en deskundig behandeld en leidt tot een advies aan de gemeente. De gemeente beslist of de klacht (deels) terecht of onterecht is. Klacht indienen >> Bent u het niet eens met de beslissing van de gemeente? Dan kunt u een klacht indienen bij de Commissie van Aanbestedingsexperts.

  • Inkoop - en aanbestedingsprocedure

    Om taken uit te kunnen voeren koopt de gemeente in. Het kan gaan om: een werk (bijvoorbeeld aanleg van wegen of een brug). een levering (bijvoorbeeld afvalbakken of speeltoestellen voor de openbare ruimte). een dienst (bijvoorbeeld leerlingenvervoer of jeugdhulp). Als de gemeente inkoopt is de gemeente een zogeheten Aanbestedende Dienst. De gemeente koopt in via aanbestedingsprocedures. Hiervoor gelden verplichte Europese, landelijke en lokale regels en drempelbedragen. (Meervoudig) Onderhands, Nationaal of Europees Voor inkopen onder de drempelbedragen besteedt de gemeente enkelvoudig of meervoudig onderhands aan. Enkelvoudig onderhands betekent rechtstreeks een opdracht geven aan 1 leverancier. Bij meervoudig onderhands aanbesteden worden meerdere offertes opgevraagd. Voor inkopen boven de drempelbedragen is de gemeente verplicht via Nationale of Europese openbare aanbestedingsprocedures in te kopen. Publicatie van aanbestedingen Gemeente Alphen aan den Rijn publiceert aanbestedingen op Negometrix (digitaal platform voor aanbestedende diensten).  Om gebruik te kunnen maken van dit platform moeten ondernemers een bedrijfsprofiel aanmaken op Negometrix. Ondernemers kunnen aangeven van welke soort aanbestedingen zij informatie willen ontvangen. Ondernemers zijn zelf verantwoordelijk voor het actueel houden van de bedrijfsgegevens in hun account.

  • Particulier graf kopen

    Op de begraafplaatsen van de gemeente kunt u een particulier graf (ook wel eigen graf of een familiegraf genoemd)kopen. De eigenaar (rechthebbende) bepaalt wie in het graf begraven wordt. Wilt u een particulier graf kopen? U kunt kiezen uit: een zandgraf: de kist wordt dan direct in de grond begraven. een keldergraf: de kist wordt in een (gemetselde of betonnen) kelder in de grond begraven. U kunt ook kiezen voor een urnengraf of urnennis. De urn wordt in een zandgraf of in een nis geplaatst. Eigenaar van het graf Het recht op een grafruimte wordt aan 1 iemand uitgegeven. Dit is de rechthebbende. Deze persoon bepaalt wie in de grafruimte wordt bijgezet. De rechthebbende moet: voor grafbedekking zorgen het onderhoudsrecht betalen ervoor zorgen dat de begraafplaats de laatste adresgegevens heeft Rechthebbende voor bepaalde tijd Zandgraven worden voor 10, 20, 30 of 40 jaar uitgegeven. Keldergraven worden voor minimaal 20 jaar uitgegeven. Het recht op een graf voor bepaalde tijd eindigt als de looptijd afloopt. De rechthebbende kan: de termijn verlengen de termijn beëindigen het grafrecht naar een andere persoon overboeken

  • Datalek melden

    De gemeente beveiligt haar systemen tegen verkeerd gebruik, verlies van data en hackers. Dat doen wij volgens de Baseline Informatiebeveiliging Gemeenten (BIG). Het is onmogelijk om volledig uit te sluiten dat het wel eens fout gaat. Als dat gebeurt en de kans bestaat dat daardoor persoonsgegevens in verkeerde handen zijn gekomen is sprake van een datalek. De wetgeving schrijft voor dat een serieus datalek binnen 72 uur wordt gemeld bij de Autoriteit Persoonsgegevens en dat wij bij problemen die voor u heel ernstig kunnen uitpakken, u zo spoedig mogelijk op de hoogte brengen en meedenken wat u het beste kunt doen. Melden datalekken Als u denkt dat u een datalek heeft ontdekt waarbij gegevens van de gemeente zijn betrokken, dan vragen wij u dit onmiddellijk te melden bij het Privacyteam. U kunt bijvoorbeeld denken aan de volgende situaties: U heeft een brief van de gemeente ontvangen die niet voor u bedoeld is, maar waarin gevoelige gegevens over een andere persoon staan (zoals medische gegevens, een BSN of informatie over schulden). Wanneer u op de website van de gemeente uw gegevens bekijkt en u ziet (ook) de gegevens van een andere persoon. U ontvangt een e-mail van de gemeente met informatie die niet voor u bestemd is. Datalek melden »

  • Overlijden in het buitenland

    Als een naaste in het buitenland overlijdt, moet u enkele zaken regelen. De Nederlandse ambassade of het consulaat of het ministerie van Buitenlandse Zaken helpt u daarbij. Lees hierover meer op de website www.nederlandwereldwijd.nl.

  • Parkeervergunning bedrijven

    Ligt uw bedrijf in een wijk waar betaald parkeren geldt, dan kunt u een parkeervergunning voor bedrijven aanvragen. Maximaal 1 vergunning voor een bedrijfsauto en 1 vergunning voor een privévoertuig van de eigenaar van het bedrijf. Het gaat om de wijken Centrum, Kerk en Zanen, Carmenplein. Klanten van bedrijven betalen via de parkeerautomaat of mobiel parkeren. U vraagt de parkeervergunning aan bij Parkeerservice.

  • Benoeming tot gasttrouwambtenaar

    Voltrekt u als gasttrouwambtenaar een huwelijk of geregistreerd partnerschap, dan wordt u benoemd tot gasttrouwambtenaar voor 1 dag. U levert hiervoor een aantal benodigde documenten in.

  • Ondernemersplein

    U bent ondernemer of u wilt een onderneming starten? Veel informatie vindt u op het Ondernemersplein.nl. Informatie voor ondernemers van bijvoorbeeld organisaties zoals de Belastingdienst, Kvk en onszelf staat hier bij elkaar. 

  • Huishoudelijke hulp

    Heeft u (tijdelijk) hulp of ondersteuning nodig bij het huishouden en u kunt hiervoor geen familie of vrienden inschakelen. Dan kunt u bij Tom in de buurt huishoudelijke hulp aanvragen. U kunt denken aan: het schoonmaken van uw huis zorgen voor schone kleding boodschappen doen maaltijdvoorziening (tijdelijke) zorg voor  uw kind(eren) helpen bij het organiseren van uw huishouden Wilt u weten welke thuiszorgaanbieder u kunt kiezen? Neem dan contact op met Tom in de buurt.

  • Grafrechten overboeken

    Wanneer de persoon die een grafrecht heeft is overleden, dan kunnen de nabestaanden de grafrechten laten overboeken op hun naam. Wilt u het grafrecht bij leven overboeken, bel dan met 14 0172.